Kabelinstellingen op R-Link

Plaats reactie

Topic author
Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
Actief als: particulier

Kabelinstellingen op R-Link

Bericht door Luc Weide »

Ik experimenteer wat met R-Link.
Vind ik op navigatie > instellingen > EV-instellingen > kabelinstellingen : een zootje ongeregeld waar ik geen bal van snap.
Als ik niets aanvink, dan protesteert R-Link : u hebt niets geselecteerd.

Vandaag heb ik maar eens 3 (verschillende) geselecteerd : oplaadkabel(s) rond 3kW / 22kW / 43 kW.

Daarna op navigatie > adres : een bestemming VER weg ingetypt.
Op de vraag: Wilt u onderweg een oplaadpunt zoeken ? geef ik antwoord: ja.

Dan komt er een zootje ongeregeld waaruit ik (in arren moede) een oplaadpunt van NewMotion kies.
Reactie van R-Link: mijn kabel is niet compatibel met dat oplaadpunt.

Wat doe ik verkeerd ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Contacteer:

Re: Kabelinstellingen op R-Link

Bericht door GertjanVB »

Niets, R-link doet nog van alles verkeerd :D
Je bent R-link aan het verkennen, misschien goed om een blik te werpen in dat onderdeel op het Renault forum. R-link is verre van perfect, maar na enige tijd treed gewenning op en weet je de olifantepaadjes te vinden.

Voor wat betreft het vinden van laadpunten; daar kun je beter een externe app voor gebruiken. Renault heeft de toezegging gedaan Oplaadpalen.nl te gebruiken, maar daar merken we nog niets van. De info van TomTom die via de R-link tot je komt is idd een ongefilterd zootje. Zelf heb ik veel van de laadpunten van de kaart van MartijnEV als laadpunt ingevoerd met een sterretje als markering. Als ik nu laadpunten zoek springen deze punten eruit.

Het invoeren van het kabeltype is ook onduidelijk. Als je kiest dan wordt gemeld of het een compatible type is. In de laatste versie van de R-link software zijn er volgens mij kabeltype bijgekomen die te duiden zijn (welke versie heb jij? Al een keer je sd-kaartje bijgewerkt met PC- of Mac?.

Bij het invoeren van laadpunten wordt gevraagd naar type laadpunt. Je kunt kiezen wat je wilt, onthouden doet ie het niet.

En zo is er nog veel meer, maar blijf vragen. Samen komen we verder en laten we Renault weten dat ze nog wat te doen hebben.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Luc Weide
Lid
Lid

Bericht door Luc Weide »

@ GertjanVB
Voor wat betreft Oplaadpunten.nl : ik heb de indruk dat op menu > navigatie > Toon kaart : de oplaadpunten van Oplaadpunten.nl grafisch worden aangegeven ALS JE VER GENOEG INZOOMT. In eerste instantie komen de benzinepompen in beeld (handig voor een Zoe !!!) en als je dan nog verder inzoomt komen ook de oplaadpunten er bij.
Het zou fijn zijn als die oplaadpunten zouden worden gedifferentiëerd naar stroomsterkte, NIET volgens het Nederlandse, maar volgens het Duitse systeem. Dus uitgesplitst naar 43 / 22 / 11 / minder dan 11 kW.
Zie http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/

Mijn kabel is Mennekes type 2 voor zover ik weet. Maar die stond (nog ?) niet in het keuzemenu.

Mijn R-Link Toolbox is v 3.3.0.1895 (Mac)
Ik heb onlangs een update gedaan met die nieuwe oplaadpunten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

De benzinepompen (en andere ongewenste items) haal je weg door onder Navigatie de NP (nuttige plaatsen) opties in te stellen.
De mennekes kabel staat er met die omschrijving niet bij, hij wordt anders omschreven. Hoe, dat kan ik je (nog) niet vertellen
Oplaadpunten van Oplaadpalen.nl zullen er ongetwijfeld tussen staan (en nog meer, fietsoplaadpunten en privepalen staan er ook tussen meen ik), de hoeveelheid en onmogelijkheid gericht en makkelijk te filteren is het probleem. Omdat het er zo veel zijn krijg je pas te zien op een nivo waar ze onderscheiden kunnen worden.
Je zult merken dat alles van Renault een directe vertaling vanuit het Frans is, dus het volgen van een Duits systeem.... Minder negatief gedacht: de markt ontwikkeld zich, Renault was er vroeg bij en we zitten nu met een vroege zienswijze ( het verwisselen van een batterij, quick drop, zit er ook nog als optie in), als blijkt dat een andere classificatie (de kW methode) gangbaar wordt, zal dit op termijn wel verwerkt worden.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Luc Weide
Lid
Lid

Bericht door Luc Weide »

De benzinepompen (en bijv. Renault Trucks) haal je weg door onder Navigatie de desbetreffende NP's UIT te vinken.

Hahaha: R-Link vinkt ze gewoon weer AAN.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Ha, je merkt het al!
Als je het nog een keer of net ff anders doet, kan het wel lukken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Luc Weide
Lid
Lid

Bericht door Luc Weide »

Ik heb het nu een keer of zes steeds ff anders geprobeerd.
Maar misschien helpt het als ze bij R-Link iemand aan de knoppen zetten die ZELF een ZOE rijdt ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Het klopt dat R-link bij het juiste type kabel zegt dat je het verkeerde type hebt geselecteerd. Dit kan je negeren. De benzine stations uitzetten moet ik telkens opnieuw doen als de auto is uitgezet, dat onthoudt hij nooit. Hij onthoudt nu in ieder geval wel dat ik zelf altijd eerst wil aangeven wat voor type route ik wil kiezen.

Vorige week opnieuw R-link op de macbook geinstalleerd omdat iemand vertelde dat er een update was die je anders niet zou zien. Inderdaad een update die klaarstond met een soort app die apart laadpunten inlaadt. Het lijkt er dus op dat de laadpunten die ik nu zie dezelfde zijn als van oplaadpunten.nl . Inderdaad staan er nu rijkelijk veel meer punten in de display, al is dat (met mijn instellingen) ook inclusief schuko punten (zoals oplaadpalen.nl ze ook laat zien). Eindelijk een grote verbetering dus in R-Link, al kan er nog veel meer mee gedaan worden.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

@luc Weide en @E-mission: dank! Ik ben er nu achter dat er een update van een "laadpunten-app" is. Of die niet door de R-link werd opgemerkt of dat ik gewoon te kang gewacht heb met het SD-kaartje te updaten weet ik niet. Op de Mac heb ik geen melding voor nieuwe software gezien, de update staat er in ieder geval op.

Over het opnieuw installeren van de R-link software op Mac of PC: in de instellingen zit een optie om de cache te legen, mogelijk doet die hetzelfde (heb overigens vanmorgen de software zekerheidshalve opnieuw geïnstalleerd).

Update: na de installatie op zoek naar de laadpalen, maar ik zie geen verandering of verbetering. :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut