veel olie om de bougie
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14 jul 2014
- Laatste bezoek: 14 jul 2014 20:24
- Actief als: particulier
veel olie om de bougie
Model/uitvoering : _megane 2 grant tour
Bouwjaar : _2006
Brandstof : _benzine/lpg
hallo
ik heb een probleem met een van de bougies. bij het uitlezen van de auto gaf hij 2 codes aan p0300/p0301 cilinder 3 miss fire
nu heb ik bij de bougies 1 er van zit onder de olie. ik denk zelf dat daar de miss fire vandaan komt.
maar hoe kom ik van de te vele olie af en
wat is de oorzaak van al die olie
en het is olie wat uit het blok komt
Bouwjaar : _2006
Brandstof : _benzine/lpg
hallo
ik heb een probleem met een van de bougies. bij het uitlezen van de auto gaf hij 2 codes aan p0300/p0301 cilinder 3 miss fire
nu heb ik bij de bougies 1 er van zit onder de olie. ik denk zelf dat daar de miss fire vandaan komt.
maar hoe kom ik van de te vele olie af en
wat is de oorzaak van al die olie
en het is olie wat uit het blok komt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: veel olie om de bougie
P0301 = cilinder no 1 aan de vliegwielkant dus bij Renault.
De olie opzuigen, of met keukenpapier verwijderen, droog maken en dan zien waar het vandaan komt.
mvg WillemS
De olie opzuigen, of met keukenpapier verwijderen, droog maken en dan zien waar het vandaan komt.
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14 jul 2014
- Laatste bezoek: 14 jul 2014 20:24
- Actief als: particulier
Re: veel olie om de bougie
ik kan zelf niet zien waar de olie weg komt omdat alles te diep weg zit bijna alles moet op de tast
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 11 jun 2014
- Laatste bezoek: 19 jun 2016 22:20
- Actief als: particulier
Re: veel olie om de bougie
Met een Spiegel misschien kan je het zien
Renault megane grand Tour 2.0 16v bj 2004
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14 jul 2014
- Laatste bezoek: 14 jul 2014 20:24
- Actief als: particulier
Re: veel olie om de bougie
zou kunnen maar ook dat zal niet echt werken omdat alles mooi bedekt is met de bobine van cilinder 3 dat is ook de enigste plek waar de olie er uit komt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16538
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: veel olie om de bougie
Olie in de bougie schacht komt of van knoeien bij het bijvullen, maar eigenlijk altijd van de kleppendekselpakking en boutjes van kleppendeksel.
Dit heeft renault slecht bekeken, want de pakking is vloeibaar en wil je deze vervangen dienen de nokkenassen verwijderd te worden incl distributieriem etc..
Het makkelijkst is om je inlaarspruitstuk te verwijderen, en te beginnen om stuk voor stuk de boutjes van kleppendeksel los te draaien en in te smeren met vloeibare pakking. Helpt dit niet dan de kleppendeksel pakking vervangen. Dat is eigenlijk de enige oplossing.
Maar maak het eerst eens goed schoon, en kijk hoe snel de boel weer onder zit. Kan namelijk jaren goed blijven gaan.
Denk dat de storing niet komt van de olie, maar van slechte bougies en bobines. Dus 4 nieuwe bougies ( elke 30.000km vervangen bij lpg auto's), en 4 nieuwe bobines.
Dit heeft renault slecht bekeken, want de pakking is vloeibaar en wil je deze vervangen dienen de nokkenassen verwijderd te worden incl distributieriem etc..
Het makkelijkst is om je inlaarspruitstuk te verwijderen, en te beginnen om stuk voor stuk de boutjes van kleppendeksel los te draaien en in te smeren met vloeibare pakking. Helpt dit niet dan de kleppendeksel pakking vervangen. Dat is eigenlijk de enige oplossing.
Maar maak het eerst eens goed schoon, en kijk hoe snel de boel weer onder zit. Kan namelijk jaren goed blijven gaan.
Denk dat de storing niet komt van de olie, maar van slechte bougies en bobines. Dus 4 nieuwe bougies ( elke 30.000km vervangen bij lpg auto's), en 4 nieuwe bobines.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 374 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 3 Reacties
- 261 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 549 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 4 Reacties
- 480 Weergaves
-
Laatste bericht door Helmutgroen2
-
- 1 Reacties
- 80 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 4 Reacties
- 448 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 5 Reacties
- 363 Weergaves
-
Laatste bericht door Captur 21