Bouwjaar : 2003
Brandstof : benzine
dit weekend een storing gehad tijdens het rijden. Eerst de melding "emissie controle defect" waarna vrij snel de melding "injectiesysteem buiten werking" kwam met een STOP melding. Na starten verdwijnt melding wel, maar na enkele minuten kwam deze weer terug. Na inspectie bleek een slangetje kapot wat op de grote aanzuigslang zit en het kleine slangetje loopt van een "potje" van de grote aanzuigslang, naar de bovenkant van het blok.
dit onderdeel (8200217386) in zijn geheel vervangen omdat daar waar het slangetje aan het "potje" zat al eerder wat gehobbied was met een zwarte smurrie.
helaas was het (nog?) niet de oplossing van het probleem. Na het vervangen, was de melding welliswaar niet direct zichtbaar,maar na 1-2 keer kortstondig wat gas geven, weer beide meldingen te vinden op het display. Dus niet alleen de opgeslagen DTC, maar echt weer een nieuwe melding.
OBD2 geeft (en gaf) een P0350 aan, volgens torque en de websiteis dat: P0350 - Ignition Coil Primary/Secondary Circuit Malfunction. tja ik had zelf zoiets van laat ik dat ene ding maar vervangen want gaten in het slangetje is sowieso niet goed.. Wat zou in jullie ogen een volgende stap zijn om te controleren met deze melding(en)? optisch zie ik verder niets mis qua bedrading bij de achterste ignition coils...die voorste bij het schutbord, kan ik bijna niet zien.
btw respect voor alle monteurs vnl vaardig met de espace. het vervangen van de aanzuigslang ben ik wel even op bezig geweest, zeker omdat me nog een dop op de bodemplaat viel