Hallo allemaal,
Ik wil deze zomer mijn remschijven aan de voorzijde en achterzijde gaan vervangen van mijn Renault Espace IV 2.0T ??
Nu lijkt me het vervangen van ervan wel mee te vallen. Heeft iemand ervaring met het vervangen ervan die me kan vertellen of er bijzonderheden (handigheidjes / dingetjes die je snel over het hoofd ziet?) met het vervangen ervan zijn.
Zou iemand mij kunnen vertellen of ik ergens rekening mee moet houden als ik deze ga verwisselen.
Gr. Renco
Remblokken en schijven vervangen aan voor- en achterzijde
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 09 jun 2024 13:59
- Actief als: particulier
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 aug 2023 18:55
Re: Remblokken en schijven vervangen aan voor- en achterzijd
We hebben dit pas ook gedaan bij onze IV. Val allemaal wel mee, wel even opletten bij de achterzijde.
Ik neem aan dat je eerder remmen hebt vervangen?
Je hebt een grote dop (uit mijn hoofd 36) nodig om ze los te halen.
Verder de remcilinders terugdraaien voordat je de blokken monteert aan de achterzijde.
Voorzijde is redelijk standaard.
Wij hadden een storing op de handrem, maar dat komt waarschijnlijk door het loshalen hiervan.
Uiteraard voorzichtig inremmen, niet op de handrem de eerste tijd (je sluit dan de schijven op waardoor ze de warmte niet kwijt kunnen)
De goedkoopste webshop die ik kon vinden, duurde 2,5 week voor ik alles compleet had, alle doosjes gescheurd en slecht verpakt. Niet doen dus.
Ik neem aan dat je eerder remmen hebt vervangen?
Je hebt een grote dop (uit mijn hoofd 36) nodig om ze los te halen.
Verder de remcilinders terugdraaien voordat je de blokken monteert aan de achterzijde.
Voorzijde is redelijk standaard.
Wij hadden een storing op de handrem, maar dat komt waarschijnlijk door het loshalen hiervan.
Uiteraard voorzichtig inremmen, niet op de handrem de eerste tijd (je sluit dan de schijven op waardoor ze de warmte niet kwijt kunnen)
De goedkoopste webshop die ik kon vinden, duurde 2,5 week voor ik alles compleet had, alle doosjes gescheurd en slecht verpakt. Niet doen dus.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 09 jun 2024 13:59
Re: Remblokken en schijven vervangen aan voor- en achterzijd
Hoi Frank76,
Bedankt voor je reactie. Ik heb de remmen inclusief lagers van mijn vorige Renault Espace 3 al eens vervangen. Dit ging toen erg goed. Ik was me nu eigenlijk alleen maar af aan het vragen of ik ergens op moest letten, met name de elektrische handrem.
Maar als ik het zo lees dan moet dat dus wel goed te doen zijn.
Ik ga van de week de schijven bestellen en dan een gaatje vinden om tijd genoeg te hebben om ze eronder te zetten.
Gr. Renco
Bedankt voor je reactie. Ik heb de remmen inclusief lagers van mijn vorige Renault Espace 3 al eens vervangen. Dit ging toen erg goed. Ik was me nu eigenlijk alleen maar af aan het vragen of ik ergens op moest letten, met name de elektrische handrem.
Maar als ik het zo lees dan moet dat dus wel goed te doen zijn.
Ik ga van de week de schijven bestellen en dan een gaatje vinden om tijd genoeg te hebben om ze eronder te zetten.
Gr. Renco
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in