espace start moeizaam en loopt slecht.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
espace start moeizaam en loopt slecht.
hoi,
wij hebben hier een espace thuis, staat momenteel bij de garage.
we hadden het idee dat hij op "drie poten liep".
hij start wel maar heel moeizaam. er komt flinke zwarte rook uit- onderin de toeren kan je er nix mee maar bovenin wel redelijk.
dus dacht ik het zal wel een brandstofprobleem zijn ofzo. teveel benzine .. vandaar dat hij hoog in de toeren wel goed loopt.
bij de garage hebben ze tot nu toe van alles geprobeert.(zonder resultaat)
er is een computer aangehangen en die vond geen foutmeldingen.
de bougies zijn getest en zijn vervangen. bij stationair draaien van de motor vonkt hij goed en op het goede moment.
Is er hier iemand die enig idee heeft wat het zou kunnen zijn. of die hetzelfde probleem heeft gehad en weet waar het aan zou kunnen liggen.
hardstikke bedankt alvast
wij hebben hier een espace thuis, staat momenteel bij de garage.
we hadden het idee dat hij op "drie poten liep".
hij start wel maar heel moeizaam. er komt flinke zwarte rook uit- onderin de toeren kan je er nix mee maar bovenin wel redelijk.
dus dacht ik het zal wel een brandstofprobleem zijn ofzo. teveel benzine .. vandaar dat hij hoog in de toeren wel goed loopt.
bij de garage hebben ze tot nu toe van alles geprobeert.(zonder resultaat)
er is een computer aangehangen en die vond geen foutmeldingen.
de bougies zijn getest en zijn vervangen. bij stationair draaien van de motor vonkt hij goed en op het goede moment.
Is er hier iemand die enig idee heeft wat het zou kunnen zijn. of die hetzelfde probleem heeft gehad en weet waar het aan zou kunnen liggen.
hardstikke bedankt alvast
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Dit zou heel goed de lambda-sonde kunnen zijn; de problemen die jij omschrijft worden veroorzaakt door een verkeerd stuursignaal van de sonde! En bij de Espace wil de Lambda-sonde ook wel stuk gaan. Een vervangende van de sloop zal je weer op weg helpen. Je zou even een mailtje naar www.ruimtewagens.nl kunnen sturen, die hebben vast wel een goedkope gebruikte liggen. Let wel even op; er zijn twee- en drie-draads uitvoeringen van de Lambda-sonde, check eerst even welke jij hebt.
Dat 'ding' in de gele circel (midden in het uitlaatspruitstuk) is de Lambda-sonde
PS) Een veel gehoorde klacht bij een kapotte Lambda-sonde is dat de Espace gaat 'haperen'; 2 -3 seconden normaal, dan 2-3 seconden reutelen, dan weer even normaal, etc... En soms merk je niks, en het andere moment lijkt het een ouwe stadsbus met een gat in de zuiger!
Succes!
Greetz, Jaap
Dat 'ding' in de gele circel (midden in het uitlaatspruitstuk) is de Lambda-sonde
PS) Een veel gehoorde klacht bij een kapotte Lambda-sonde is dat de Espace gaat 'haperen'; 2 -3 seconden normaal, dan 2-3 seconden reutelen, dan weer even normaal, etc... En soms merk je niks, en het andere moment lijkt het een ouwe stadsbus met een gat in de zuiger!
Succes!
Greetz, Jaap
Hide post links |
-
de garage heeft de Lambda-sonde vervangen, maar geen resultaat.
we hadden gehoopt dat dat het was, maar heelaas.
nog iemand een idee?
we hadden gehoopt dat dat het was, maar heelaas.
nog iemand een idee?
Hide post links |
-
- Lid
- Contacteer:
Zijn alle vacuumslangen nog in orde? Vooral de vacuumslang naar de aanzuigslang sensor. Je zou bij lopende motor eens die vacuumslang van de inlaatluchtbuis moeten trekken, en als er geen verschil in het lopen van de motor optreed, heb je de boosdoender gevonden; een lekke vacuumslang...
Verder is het belangrijk dat de klepspeling goed is afgesteld, als de uitlaatkleppen te strak staan, gaat de motor ook erg slecht lopen.
Verder kan het ook nog zijn dat de O-ring die de as van de ruitenwisser (bestuurderskant) afdicht, lek is. Hierdoor drupt water (smeltwater van de sneeuw?) direct op de electronica van de inspuiting op de motor, waardoor deze storingen veroorzaakt. Dat is wel zichtbaar; als je vocht ziet langs de ruitenwisseras aan de binnenkant, kan je erop rekenen dat die O-ring kapot/lek is!
Succes weer!
Verder is het belangrijk dat de klepspeling goed is afgesteld, als de uitlaatkleppen te strak staan, gaat de motor ook erg slecht lopen.
Verder kan het ook nog zijn dat de O-ring die de as van de ruitenwisser (bestuurderskant) afdicht, lek is. Hierdoor drupt water (smeltwater van de sneeuw?) direct op de electronica van de inspuiting op de motor, waardoor deze storingen veroorzaakt. Dat is wel zichtbaar; als je vocht ziet langs de ruitenwisseras aan de binnenkant, kan je erop rekenen dat die O-ring kapot/lek is!
Succes weer!
Hide post links |
-
de klepstelling zal het denk ik niet aan liggen want het was ineens gebeurd.
ik ga zodra ik de tijd heb even die vacuum slang testen, en ook de o ring van de ruitenwissers.
dat zou het best eens kunnen zijn dacht ik want het is eigenlijk voor zover ik weet pas sinds die flinke regenbuien van laatst. of dat moet toeval zijn.
bedankt voor uw reactie.
ik ga zodra ik de tijd heb even die vacuum slang testen, en ook de o ring van de ruitenwissers.
dat zou het best eens kunnen zijn dacht ik want het is eigenlijk voor zover ik weet pas sinds die flinke regenbuien van laatst. of dat moet toeval zijn.
bedankt voor uw reactie.
Hide post links |
-
- Lid
- Contacteer:
Graag gedaan
Ik weet niet hoe goed je duits is, maar ik heb op mijn site een duitse PDF staan van een 'motor-storing fout opspoor diagram', waarin je op 'logische' wijze naar de mogelijke oorzaak wordt geleid:
http://www.espace-club.nl/download.php?view.22
Misschien heb je er wat aan!
Veel succes iig!
PS) Die kapotte O-ring bij de ruitenwisserarm is echt een 'Espace dingetje' die je op Duitse forums regelmatig als oorzaak van storingen tegenkomt, maar waar (niet-Espace-kenners in) garages nou net niet naar kijken...
Hier staat (weer in het duits) een paar handige foto's en tips om de O-ring te vervangen:
http://www.espace-freunde.de/modelle/j6 ... scher.html
Ik weet niet hoe goed je duits is, maar ik heb op mijn site een duitse PDF staan van een 'motor-storing fout opspoor diagram', waarin je op 'logische' wijze naar de mogelijke oorzaak wordt geleid:
http://www.espace-club.nl/download.php?view.22
Misschien heb je er wat aan!
Veel succes iig!
PS) Die kapotte O-ring bij de ruitenwisserarm is echt een 'Espace dingetje' die je op Duitse forums regelmatig als oorzaak van storingen tegenkomt, maar waar (niet-Espace-kenners in) garages nou net niet naar kijken...
Hier staat (weer in het duits) een paar handige foto's en tips om de O-ring te vervangen:
http://www.espace-freunde.de/modelle/j6 ... scher.html
Hide post links |
-
ik kan het me niet voorstellen maar volgens de garagehouder heeft het probleem gelegen aan een kapotte temperatuur sensor in de uitlaat.
ik ga nog eens even verhaal halen bij de garage wat het nou presies geweest is.
maarja hij loopt in ieder geval weer .. wel 1800 touren stationair ..dus daar moet ik nog wel even naar kijken
hardstikke bedankt voor de reacties
ik ga nog eens even verhaal halen bij de garage wat het nou presies geweest is.
maarja hij loopt in ieder geval weer .. wel 1800 touren stationair ..dus daar moet ik nog wel even naar kijken
hardstikke bedankt voor de reacties
Hide post links |
-
- Lid
- Contacteer:
Temp sensor in de uitlaat??
De Espace heeft er maar twee zover ik weet; beide zitten in de buurt van de Thermostaat. Eentje voor de temperatuurmeting van het injectie-systeem en eentje wellke het signaal aan de meter op het dashboard geeft..
De Espace heeft er maar twee zover ik weet; beide zitten in de buurt van de Thermostaat. Eentje voor de temperatuurmeting van het injectie-systeem en eentje wellke het signaal aan de meter op het dashboard geeft..
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Zal wel de lambda sensor bedoelen.
Antonio.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-