Fietsendrager Espace IV
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 9
- Laatste bezoek: 22 okt 2016 14:13
- Actief als: particulier
Fietsendrager Espace IV
Ik heb op marktplaats een fietsendrager voor de Espace IV gekocht.
Nu zag ik op een gedownloade manual dat er eigenlijk twee beugeltes bij de nummerplaat gemonteerd moeten worden waarin dan de fietsendrager als het ware in gehaakt wordt (ik snap nu ook die bewegende onderdelen die aan de drager zaten); zie ook bijgevoegde afbeelding.
Die beugeltjes die had de verkoper niet.
Mijn vraag: heeft iemand wellicht die beugeltjes of weet iemand waar ik die het beste kan bestellen? Ik weet ook niet of ze écht nodig zijn, maar het lijkt me dat de constructie dat net even stabieler is en het plaatsen van de drager wordt er iets makkelijker door.
Nu zag ik op een gedownloade manual dat er eigenlijk twee beugeltes bij de nummerplaat gemonteerd moeten worden waarin dan de fietsendrager als het ware in gehaakt wordt (ik snap nu ook die bewegende onderdelen die aan de drager zaten); zie ook bijgevoegde afbeelding.
Die beugeltjes die had de verkoper niet.
Mijn vraag: heeft iemand wellicht die beugeltjes of weet iemand waar ik die het beste kan bestellen? Ik weet ook niet of ze écht nodig zijn, maar het lijkt me dat de constructie dat net even stabieler is en het plaatsen van de drager wordt er iets makkelijker door.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 24 feb 2016 11:40
Re: Fietsendrager Espace IV
ja die beugeltjes heb je echt wel nodig, anders zit de drager tijdens rijden niet voldoende vast!
want de beugels zorgen ervoor dat je het omklapbare deel wat "rust" op de bumper ook halverwege de achterklep ter hoogte van je nummerplaten vast haakt aan dat deel. Ik dacht ook eerst dat ze niet nodig waren, maar ik adviseer je niet te gaan rijden met fietsen achterop zonder die beugeltjes.Afgezien dat het gevaarlijk is, loop je het risico dat je bumper schade oploopt op het moment dat je over drempel/ongelijke weg rijdt omdat hij dan omhoog/omlaag klapt door de schok, de beugels voorkomen dat.
bestellen: probeer eens bij de dealer. Helaas raken dit soort dingen vaker kwijt...
misschien dat een handig metaal mannetje iets voor je kan maken als je een voorbeeld hebt. Ik heb hem een tijdje terug verkocht (met deze beugeltjes).
want de beugels zorgen ervoor dat je het omklapbare deel wat "rust" op de bumper ook halverwege de achterklep ter hoogte van je nummerplaten vast haakt aan dat deel. Ik dacht ook eerst dat ze niet nodig waren, maar ik adviseer je niet te gaan rijden met fietsen achterop zonder die beugeltjes.Afgezien dat het gevaarlijk is, loop je het risico dat je bumper schade oploopt op het moment dat je over drempel/ongelijke weg rijdt omdat hij dan omhoog/omlaag klapt door de schok, de beugels voorkomen dat.
bestellen: probeer eens bij de dealer. Helaas raken dit soort dingen vaker kwijt...
misschien dat een handig metaal mannetje iets voor je kan maken als je een voorbeeld hebt. Ik heb hem een tijdje terug verkocht (met deze beugeltjes).
Hide post links |
-
Hallo Spacious,
Dank vast voor je reactie. Je hebt me overtuigd. Ik zal via de dealer achter die beugeltjes aan gaan (maar hoop ook nog dat dat via dit forum lukt).
Dank vast voor je reactie. Je hebt me overtuigd. Ik zal via de dealer achter die beugeltjes aan gaan (maar hoop ook nog dat dat via dit forum lukt).
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 09 jun 2024 13:59
Mooi te horen, ik ben van plan om een fietsendrager te kopen. Hier moet ik dus goed opletten dat hij wel compleet is.
@Jan3500: laat je weten of het gelukt is met de beugeltjes ?? Ik ben nl. erg benieuwd.
@Jan3500: laat je weten of het gelukt is met de beugeltjes ?? Ik ben nl. erg benieuwd.
Hide post links |
-
@GrandEspaceIII Nee, nog steeds niet gelukt. Via de dealer niet en via dit forum niet. Inderdaad even op letten als je er een koopt. Ik weet eigenlijk nog niet hoe ik het ga oplossen; ik heb immers ook geen voorbeeldje. En dat terwijl de zomer (fietsen!) nadert...
Ik wil eigenlijk even achterhalen wat de fabrikant is van de drager; dan daar maar eens proberen.
Ik wil eigenlijk even achterhalen wat de fabrikant is van de drager; dan daar maar eens proberen.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 09 jun 2024 13:59
@Jan3500: Veel succes. En mocht ik er een in de nabije toekomst aanschaffen dan ben ik wel bereid om een afbeelding, afmeting e.d. door te mailen. Misschien dat zo'n beugeltjes nagemaakt kunnen worden.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 14 aug 2024 12:00
Euhm, beugeltjes? Rijd al jaren rond zonder die dingen, Wist niet dat ze erbij hoorden. Bummer, geen complete set gekocht dus....
Maar misschien handig om ze ook aan te schaffen, als je ze ergens hebt gevonden, kan je me dit doorgeven? Bij na laten maken, markeer mij maar als een 2e geinteresseerde
Maar misschien handig om ze ook aan te schaffen, als je ze ergens hebt gevonden, kan je me dit doorgeven? Bij na laten maken, markeer mij maar als een 2e geinteresseerde
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV 6 Special
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV
1993 Volvo 440 DL 2.0i
Citroen CX 2000 Athena
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 18 mei 2014 11:12
Ik heb deze fietsen drager ook incl.beugels dus als je maten wil weten moet je het zeggen. Let wel ook op dat de gaten in de achterklep schoon zijn voor de twee bouten. Als dit niet het geval is loop je de kans dat het schroefdraad erin verroest js. Als dit zo is dan gaan de inserts meedraaien en heb je een probleem dan kan je de achterklep geheel binnen demonteren. Het beste is eerst een tap erdoor te halen. Roest erin is zeer waarschijnlikk want het is buiten en open en met rijden komt er genoeg water iederekeer in. Het is maar een tip want als de moer meedraait ben je nog niet klaar.
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
Kan mij iemand ook vertellen hoeveel deze achterklep fietsdrager mag hebben. Bij die van mij staat geen sticker meer op wat het draag vermogen is. Wil er twee elektriche fietsen op zetten.
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Laatste bezoek: 24 feb 2016 11:40
Ik weet niet wat het officiële laadvermogen is. Ik zou er niet teveel gewicht op zetten. Sowieso dan zo dicht mogelijk tegen de auto aan. En eventueel de accu's eruit halen als dat mogelijk is bij je fietsen.
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
Bedankt voor de info. Zal krap aan worden fietsen wegen 24, 5kg per stuk zonder accu.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 09 jul 2019 22:13
Ik heb net een drager opgehaald bij iemand in Zwolle, en die had de beugeltjes via Oving weten te vinden. Zij hadden de contactgegevens van de leverancier, in Engeland als ik het goed begreep.
Nu ik erover nadenk, laat ik m de details maar even vragen
Nu ik erover nadenk, laat ik m de details maar even vragen
Hide post links |
-
Oei, graag. Nog steeds geen bevredigende oplossing namelijk.
Hide post links |
-
Hieronder het antwoord van de verkoper:
"De beugeltjes hebben wij via
Oving
Bisschop Willebrandlaan 66
8021 GA Zwolle
038 455 4450
Zij hebben foto's van de achterkant van de auto gemaakt en opgestuurd naar de fabriek Thule in Engeland. Na ongeveer 3 weken kregen wij antwoord dat de beugeltjes binnen waren."
"De beugeltjes hebben wij via
Oving
Bisschop Willebrandlaan 66
8021 GA Zwolle
038 455 4450
Zij hebben foto's van de achterkant van de auto gemaakt en opgestuurd naar de fabriek Thule in Engeland. Na ongeveer 3 weken kregen wij antwoord dat de beugeltjes binnen waren."
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 14 aug 2024 12:00
Heb je een indicatie van de prijs? Ook hier ontbreken de bewuste beugeltjes...
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV
1993 Volvo 440 DL 2.0i
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV
1993 Volvo 440 DL 2.0i
Citroen CX 2000 Athena
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 03 jun 2015 20:05
@KleineMol
Hallo, ik heb net als u de beugeltjes nodig voor de fietsendrager van de Espace. Zou u deze willen bestellen voor mij als ik u het geld overmaak?
Met vriendelijke groeten en alvast bedankt!
Hallo, ik heb net als u de beugeltjes nodig voor de fietsendrager van de Espace. Zou u deze willen bestellen voor mij als ik u het geld overmaak?
Met vriendelijke groeten en alvast bedankt!
Hide post links |
-
Ik handel zelf niet in fietsendragerbeugeltjes (3x woordwaarde) Je kan het beste contact opnemen met Oving, de garage in Zwolle die ik een paar berichten eerder heb genoemd.
Hide post links |
-
Dank. Geprobeerd. Dit was hun/zijn laatste reactie (na diverse contacten met Thule in NL en buitenland):
"Wij hebben diverse pogingen gedaan om voor uw fietsendrager de juiste steunen te bemachtigen.
Helaas voor u kan ik niet blij maken, ik kan ze niet verkrijgen."
"Wij hebben diverse pogingen gedaan om voor uw fietsendrager de juiste steunen te bemachtigen.
Helaas voor u kan ik niet blij maken, ik kan ze niet verkrijgen."
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 04 jul 2016 08:58
Beste allen,
Ik ben gister de blije eigenaar geworden van een fietsendrager voor de Espace 4 (inclusief beugeltjes voor bij de nummerplaat). Ik heb de beugeltjes bevestigd met de schroeven in de (roestige) busjes boven de nummerplaat. Probleem: ik krijg de schroef er niet meer uit, omdat het busje waar de schroef ingaat doordraait in de achterklep. Ik zou dit graag zelf oplossen gezien de verwachtte kosten bij de dealer, maar ben geen autoknutselaar. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om zelf bij dit schroefdraad te komen en of dat voor iemand als ik te doen is?
Ik ben benieuwd!
Vr. gr.
Taco
Ik ben gister de blije eigenaar geworden van een fietsendrager voor de Espace 4 (inclusief beugeltjes voor bij de nummerplaat). Ik heb de beugeltjes bevestigd met de schroeven in de (roestige) busjes boven de nummerplaat. Probleem: ik krijg de schroef er niet meer uit, omdat het busje waar de schroef ingaat doordraait in de achterklep. Ik zou dit graag zelf oplossen gezien de verwachtte kosten bij de dealer, maar ben geen autoknutselaar. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om zelf bij dit schroefdraad te komen en of dat voor iemand als ik te doen is?
Ik ben benieuwd!
Vr. gr.
Taco
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 okt 2023 14:50
In het draadje een eindje terug staat al beschreven dat je de Sjaak bent. Klep moet van binnenuit helemaal gestript worden er bij te kunnen.
Getypt met veegtelefoon
Getypt met veegtelefoon
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 04 jul 2016 08:58
Ok, dank. Dan laat ik hem voorlopig maar waar die zit en ga ik eens rustig nadenken en eventueel de dealer vragen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-