Problemen keyless entry, microfoon en zijspiegels

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
djdevotion
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jan 2014 09:09
Actief als: particulier

Problemen keyless entry, microfoon en zijspiegels

Bericht door djdevotion »

Model/uitvoering :Mégane Estate Energy dCi 110 Stop en Start GT-Line eco2

Bouwjaar : 2013 (2014 uitgeleverd)
Brandstof : Diesel

Sinds januari dit jaar heb ik een nieuwe Mégane Estate en heb sinds ik de auto aangeschaft heb een aantal problemen gehad. Een behoorlijk groot probleem was het feit dat de R-Link Toolbox mijn SD kaartje om zeep geholpen had, maar dat is na omruil van de SD-kaart weer helemaal in orde. De andere punten zal ik hieronder proberen toe te lichten.

1: Keyless entry werkt niet zoals het zou moeten:
- Voorheen had ik een Megane Estate uit 2011 waarbij ik de auto kon ontgrendelen wanneer ik mijn hand tussen de handgreep en sensor plaatste. Bij de nieuwe variant moet ik op het zwarte knopje op de handgreep drukken om te ontgrendelen, maakt ook niet uit welke portier ik gebruik. Vergrendelen gaat wel goed; wanneer ik wegloop dan sluit de auto zelf af. Volgens de garage zou dit verholpen worden door gedurende een aantal dagen met de keys in de sleuf in het dashboard te rijden. Dit braaf gedaan, maar ik had er geen vertrouwen in... Het werkt nog niet en ik voel me met een kluitje in het riet gestuurd door de werkplaats. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en heeft nog tips?

2: Inklappen van zijspiegels maakt een geforceerd geluid:
- Als de zijspiegels in of uitklappen maken ze behoorlijk veel lawaai, alsof ze ergens vastlopen. Omdat ik dit bij de eerdere niet had, heb ik dit gemeld. De werkplaats heeft er naar gekeken toen ik het probleem gemeld had van de keyless entry en aangegeven dat ze iets versteld hadden. Het probleem zelf is niet verholpen, en ik heb weer het idee dat er niets gedaan is. Krijg dus weer hetzelfde gevoel over de desbetreffende werkplaats. Mijn vraag is meer of het echt kwaad kan, ik zou ook een filmpje kunnen maken zodat jullie het geluid horen.

3: Microfoon lijkt stuk of maakt geen contact:
- Deze week heb ik mijn HTC One geüpdate naar de Android Kitkat kernel, vanaf dat moment kon men mij niet meer verstaan tijdens het bellen. Even dacht ik dus dat het door de update kwam, tot ik merkte dat de spraakbediening ook niet meer werkt. Vanochtend werkte het even, maar nu lijkt het weer mis. Kan ik zelf makkelijk het microfoontje loshalen en kijken of de aansluitingen goed zijn?

Ik heb bij mijn eerste Mégane geen problemen gehad en dus nooit de werkplaats in Lelystad hoeven in te schakelen. Ik ben de auto nu een middag kwijt geweest en ben er uiteindelijk niets wijzer van geworden. De verkopers zijn uiterst begripvol maar begin wel te balen van deze punten. Kinderziektes zijn natuurlijk altijd te verwachten, maar dan moeten ze ook wel opgelost worden. Als jullie tips hebben dan hoor ik het graag!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Delta737
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2014 22:06
Actief als: particulier

Re: Problemen keyless entry, microfoon en zijspiegels

Bericht door Delta737 »

Ik heb met de Grand Scenic van dezelfde leeftijd hetzelfde probleem als jij met de keyless entry. Heeft iemand al een oplossing gevonden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht