Ik heb van mijn Espace 1.9dCi uit 2004 de motor gewisseld na een vastloper.
Nu wil de motor niet aanslaan. Althans niet na één accu. Ik weet van een ander merk dat dit bij de common-railtechniek lang kan duren ivm lucht in het systeem.
Kan iemand aangeven of dit bij de Espace ook het geval is. Zo niet dan kan ik beter gaan zoeken waar het probleem zit voordat ik er weer een nacht acculaden overheen laat gaan.
Heeft er iemand ideeën waar dit anders aan zou kunnen liggen. De gloeistiften of krukassensor oid misschien. zijn hier ervaringsdeskundigen op dit vlak.
Dit zoek nl. wat sneller.
Dank alvast.
Grt. Sven
Aanslaan motor na motorwisselling
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Aanslaan motor na motorwisselling
Best is computer eraan bij starten om te zien of er motertoerental is.
Ontluchten van dci gaat vrij vlot zonder problemen .
Ik veronderstel dat alles gereinigd en gecontroleerd is : EGR en inlaat klep op vuil .vacuumslangen goed aangesloten ?
zekeringen allemaal goed ?
Moeilijk te zeggen zonder uitleesgereedschap .
Maar indien je geen storing krijgt op dash : controleer BDP sensor weerstand is 880 ohm +- 80.
Mvg Kurt
Ontluchten van dci gaat vrij vlot zonder problemen .
Ik veronderstel dat alles gereinigd en gecontroleerd is : EGR en inlaat klep op vuil .vacuumslangen goed aangesloten ?
zekeringen allemaal goed ?
Moeilijk te zeggen zonder uitleesgereedschap .
Maar indien je geen storing krijgt op dash : controleer BDP sensor weerstand is 880 ohm +- 80.
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 06 feb 2014
- Laatste bezoek: 13 jan 2018 11:06
- Actief als: particulier
Re: Aanslaan motor na motorwisselling
Hoi Kurt,
het was de stekker van de brandstofdrukregelaar op de hogedrukpomp.
Deze was van binnen verrot en maakte dus geen contact.
De auto spint inmiddels als een naaimachientje.
dank voor het idee
groet, Sven.
het was de stekker van de brandstofdrukregelaar op de hogedrukpomp.
Deze was van binnen verrot en maakte dus geen contact.
De auto spint inmiddels als een naaimachientje.
dank voor het idee
groet, Sven.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 1009 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 2 Reacties
- 38 Weergaves
-
Laatste bericht door Vulptereen
-
- 20 Reacties
- 1239 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 3 Reacties
- 161 Weergaves
-
Laatste bericht door EricR
-
- 5 Reacties
- 459 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 209 Weergaves
-
Laatste bericht door ap1
-
- 1 Reacties
- 79 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450