Vreemd probleem clio

Alle overige technische vragen over de Clio.
Plaats reactie

Topic author
losseke
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Laatste bezoek: 02 aug 2024 11:34
Actief als: particulier

Vreemd probleem clio

Bericht door losseke »

Enkel weken geleden was ik aan het rijden met de wagen van een vriend toen plots alle dashboard verlichting begon te knipperen, het was heftig aan het regenen en de ruitenwissers deden het niet meer. Toen ben ik gestopt en de motor afgezet en toen deed alles het, voor even, na 1km was het euvel er terug. Ook tijdens het knipperen van de dashboard verlichting hoorde ik dat er een relais nogal heftig aan het tikken was. De dag nadien is mijn vriend gekomen met zijn wagen, had hem nog niet verteld over dit voorval, die parkeert zijn wagen hier en toen hij wilde vertrekken deed de wagen het niet meer. Als je wilde opstarten deden alle lichtjes het en kon je starten, sloeg heel ff aan en stopt dan direct. Garage is deze komen halen en zij dat het aan de contactsleutel lag. Nu zijn we een paar weken verder en de storing werd niet gevonden, ze hebben de wagen uitgelezen en die gaf enkel storingen, die uitslag heb ik niet in mijn bezit. Ze hebben bij een erkend Renault dealer geweest maar ook zij kunnen het probleem niet oplossen.Ik heb wel een andere autoradio in geplaatst juist voor dit probleem was begonnen maar neem aan dat dit er niks mee te maken heeft.Voor dit probleem begon was er ook iets aan de hand met de servo, lampje ging knipperen en dan tijdens het draaien kreeg je schokken aan je stuur. Ze komen straks de wagen terug brengen tot bij mij. Normaal breken we deze dan af maar wilde hier toch nog eens een poging wagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 31 dec 2024 15:48
Contacteer:

Re: Vreemd probleem clio

Bericht door Mathijs »

Ik denk ook aan een haperende transponder.
Gevaarlijk zeg, sta er van te kijken dat dit kan gebeuren.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
losseke
Lid
Lid

Bericht door losseke »

Was zeker gevaarlijk, in de bochten wilde de wagen altijd rechtdoor gaan, je moest je stuur stevig vasthouden of weg was hij.
Problemen zijn er allemaal begonnen toen deze enkele maanden terug bij een garagist binnen was voor een kapotte batterij, nieuwe gestoken, dan was het de alternator, wat ze daar mee uitgespookt hebben? paar dagen later terug de alternator. Wagen terug gekregen en als deze stationair draaide zag je de lichten als de lichten van een discobar, van fel naar bijna niets meer, motor draaide ook op het ritme van de lichten, heel vreemd, terug binnen voor controle maar ze konden het niet vinden en dus was het niet hersteld, mijn gedacht is dat deze pokkengarage heel de auto om zeep heeft geholpen. Maar bewijs dat maar eens.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Ja, ik dacht eigenlijk dat het iets met de stroomtoevoer te maken kon hebben. Maar rare is dat de batterij dan niet leeg is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
losseke
Lid
Lid

Bericht door losseke »

Hoi, Ik weet niet wat eraan mis is, heb de wagen waarschijnlijk vandaag of morgen ter beschikking en zal een paar foto's plaatsen, ze hebben een draad van de alternator naar de zekeringskast gelegd, en echt onprofessioneel, met tape hebben ze deze verbonden, voor wat dit dient is mij een raadsel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 31 dec 2024 15:48
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Dat van die servo, daar kan 'lucht' inzitten als het ware.
Meende dat je dan het stuur eens helemaal naar links moest draaien, even vasthouden, en dan rustig aan helemaal naar rechts draaien, en even vasthouden. Vervolgens controleren hoeveel vloeistof er nog in het reservoir zit.
Eventueel bijvullen, en nogmaals rustig aan helemaal links, helemaal rechts. Weet alleen niet meer of het nu helemaal in die volgorde was, en of het deksel niet beter al vanaf het begin van het vloeistofpotje af moest zijn om mogelijke lucht te laten ontsnappen.

Ze zullen wel een kabelbreuk of beschadigde kabel vermoed hebben, en het opgelost hebben met een parallel kabel van dynamo naar zekeringkast.

Als je motor fluctueert in toerental, zullen de lampen daarin meegaan, dat wil zeggen, tot een bepaalde mate, immers de accu zit er ook nog voor een functie tussen.
Ergens in dat circuit 'dynamo<-->laadstroom<-->werk/boordspanning' zit een fout. Ze zullen toch wel de juiste dynamo opgezet hebben ? Snaar op de goede spanning, dat soort dingen.

Hmm, eens voorzichtig vragen naar de radio, aangezien ik er ook één heb gehad die toch voor problemen zorgde. Ging o.a. spontaan aan, terwijl die over contact geschakeld was, dat soort dingen. Wat voor een merk is het ? (geen AudioSonic hopelijk... :pray: )
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Scenic2000
lid
lid
Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
Actief als: professional

Bericht door Scenic2000 »

Hallo,
Indien een clio3 kan het een probleem zijn in de UPC met waterinloop.
Bak naast batterij demonteren en kijken of er oxidatie in is op printplaat en stekkers .
In de UPC wordt type alternator geconfigureerd om laadpercentage te berekenen .
Mvg Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
losseke
Lid
Lid

Bericht door losseke »

Nog steeds de wagen niet terug, morgen ff bellen om te vragen waar die blijft; Hou jullie op de hoogte. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
losseke
Lid
Lid

Bericht door losseke »

Na bijna een maand heb ik de auto eindelijk in mijn bezit. Zal even alle relais en UPC controleren op oxidatie of vocht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
losseke
Lid
Lid

Bericht door losseke »

Alles gecontroleerd maar niks gevonden, ik denk dat het hem zit in het contactslot. Nu, deze wagen heb ik zo van de hand gedaan. Dank allen voor het meedenken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
losseke
Lid
Lid

Bericht door losseke »

Nogmaals een update, waarschijnlijk heeft de eigenaar benzine in plaats van diesel getankt, daardoor kon deze niet starten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Bericht door WillemS »

Als je bij een moderne diesel 1x benzine tankt en de motor heeft daarop gelopen, dan kan je erop wachten dat de brandstofpomp de geest geeft.
De toleranties zijn zo klein dat wanneer er geen "smering" meer is van de diesel de pomp defekt raakt, ook al heb je het hele systeem doorgespoeld met diesel. (maar je kunt ook geluk hebben).
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen