Megane 3 slijtage remmen verklikker?

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
Verwijderd 17195

Megane 3 slijtage remmen verklikker?

Bericht door Verwijderd 17195 »

Megane 3 expression :
2008 :
BBenzine :

Beste forumgangers

graag had ik geweten of de renault megane 3 een soort controle-lampje/verklikker heeft als je de remblokken bijna moet vervangen?

mercie !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 04 feb 2025 19:00
Actief als: particulier

Re: Megane 3 slijtage remmen verklikker?

Bericht door mechanic »

Hoe verder je blokken slijten zakt je remvl.peil. Komt dat rond minimum krijg je een melding op display.
Meestal zijn ze dan al ijzer op ijzer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Verwijderd 17195

Bericht door Verwijderd 17195 »

Cava

De garage waar ik ga ( geen renault garage ) heeft daarnet eens met de zaklamp door de velg gekeken. Nog een 4 mm en zei dat ik er toch nog een 10 000 km mee kan doen en dan vervangen. Nog altijd de eerste remblokjes en gaan toch al een 72 000 km mee, ik ben dan ook een brave chauffeur :)

Toch raar dat renault precies geen gebruik maakt van een controle-signaaltje. Bestaat er zo ook niet iets dat draadjes bloot komen te liggen om de remblok en dan al lawaai maakt enzo?

Ik zit gewoon een beetje met het probleem dat ik mijn vertrouwen kwijt ben in mijn oude garage, een renault dealer. Deze zeiden dat de remblokjes al 20 000 km geleden moesten worden vervangen. Ben echt wel tevreden tot nu toe van mijn onafhankelijke garage, geen onnodige kosten, geeft uitleg...

Ik zeg altijd, remmen en banden dat is het belangrijkste. dus nog 10 000 en ik zal bij de garage staan.

Wel sta ik ook versteld van hoelang zo een remblokje meegaat, als je bekijkt hoeveel keer je de rem indrukt. Ok, het hangt van je rijstijl af, maar dan nog.

grtz

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier

Bericht door WillemS »

Ja, deze afstand met je remblokken kan heel goed hoor. Het ligt aan het gebruik van de wagen en ook in belangrijke mate aan het rijgedrag van de bestuurder(vooruitzien is geld besparen), bovendien is regelmaig onderhoud, dus schoon- en gangbaar-maken bij de beurten ook een voorwaarde voor lange levensduur van alles aan een wagen.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen