Lagun schreef:Hi Renier,
Nogmaals bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik voorzie nog drie uitdagingen:
Zet toch m'n antwoord op je PB hier maar neer, dan heeft iemand anders in de toekomst evt ook er wat aan
Lagun schreef:1) de zekering op de voedingskabel is natuurlijk te dik om door de doorvoergaten te kunnen, kun je deze er af halen of hoe heb jij dit gedaan?
Ik heb voor het doorvoeren het laatste stukje kabel met de zekeringhouder eraf geknipt, kabel doorgevoerd en het stukje afgeknipte voedingskabel daarna weer netjes gesoldeerd en geisoleerd met krimpkous.
NB er zit geen oogje aan om hem op de pluspool va accu te monteren, in plaats daarvan een dun pennetje wat bedoelt is om hem ergens in de zekeringkast bij te prikken.
Maar ik wist niet goed waar dan precies, vandaar dat ik hem rechtstreeks op de plus vd accu heb gedaan, dan is het altijd goed.
Ik heb hiervoor een kabeloogje aan de voedingskabel gemaakt:
Lagun schreef:2) Ik neem aan dat je via het kleine doervoergat bij het deurscharnier die het meest naar voren is geplaatst in je motorruimte uitkomt. Wanneer je hier een kabel doorheen steekt, is het dan makkelijk te zien waar hij uit komt of moet je hier bv. nog het luchtfilterhuis voor demonteren?
Ik heb niets hoeven te demonteren in de motorruimte, ja alleen de afdekplaat vd accu.
Om de kabel te kunnen doorvoeren heb ik een stuk isolatiedraad gebruikt. Het is even flink prutsen en je moet wat geluk hebben maar uiteindelijk lukt het om in de motorruimte uit te komen. Dan de afgeknipte voedingskabel met ducktape aan de "trekdraad" goed vastmaken en je trekt hem zo de motorruimte in. Daar heb ik hem nog extra beschermd met van die zwarte ribbel kabelbeschermer (kan je bij elke autozaak halen). Ik heb hem met tyrips vastgezet.
Lagun schreef:3) zitten ook de luidsprekerskabels erbij (die vanaf de versterker naar de sub moeten lopen), want deze zie ik niet zo snel op jouw foto?
Klopt, staat niet op mijn foto. Zit ook niet bij de set.
Ze gaan uit van een aansluiting met de bijgeleverde (mannelijke) tulp stekkers. Voor aansluiting met speaker-level input (enige optie bij ons) gebruik je het kabeltje met de vrouwelijk tulp stekkers.
Dit zijn de 4 kabeltjes die blind eindigen op de foto, aan de tulp kabel.
Hierbij is:
- Rood: speaker RA
- Wit: speaker LA
- De dikke is steeds speaker +
- de dunne is steeds speaker -
Ik heb deze kabel verlengd (zie onderstaande foto) en heb hem uitgevoerd met standaard ISO speaker stekkers, voor makkelijke plug en play aansluiting achterop de Amplituner versterker
Lagun schreef:Thx alvast wederom, ik ga er dit weekend mee aan de slag!!!
Succes