Renault dealer dit bekeken, koolaanslag op inlaatkleppen, gasklephuis schoon, inlaatkanalen dicht bij de kleppen ook koolaanslag. Klepsteelrubbers hard, geleidingen goed. In de cil.kop bij de nokkenassen ligt een koek van olie. Zuigers ook een dikke laag verkoolde olie (Pingelen). Cil. wanden perfect. Carterventillatie netjes open.
In 3000 km ongev. 1 liter olie verbruikt. Hiervoor geen olieverbruik.
Heeft 4 maal 1 of meerdere bobines stuk gehad. Bij ongev.80.000 km bleek de olie vrij dun en het laatste uit het carter zo dik als stroop. vlak hiervoor door dealer bobine(s) vernieuwd. (Ongeveer 200 km op 3 cil. gereden, in de nacht van Brussel naar thuis toch door gereden). In aug 2005 de laatste maal bobine storing, toen heb ik vrijwel direct olie afgetapt en was er zoals gewoonlijk niets bijzonders. Komt er nog benzine uit de injectors als er een bobine stuk of bijna stuk is? Schadelijk?
Garage heeft 4000 km hiervoor het gasklephuis gereinigd ivm koud soms afslaan. Tevens de olie-niveau sensor gereinigd. Gaf max aan terwijl er 1,2 liter bij moest. Op 9000 km. Hebben niets gezien van sludge en laag niveau in koelsysteem. Koud afslaan opgelosd maar olie-sensor geeft altijd max (schijnbaar)
Bij aftappen koelsysteem bleek er 1,5 liter uit het blok te komen. Waterpomp bleek iets te lekken. Geen sporen op het blok te zien, alleen wat rondom de opening bij het asje. Altijd heeft het peil van koelvloeistof in het reservoir op max gestaan(hooguit een keer 0,1/0,2 liter bijgevuld op een verversing) Luchtbel zegt de garage. daardoor te warm geworden in de kop. Nooit de temp.meter zien stijgen en/of lampjes gaan branden.
Garage cil.kop+carter chemisch gereinigd, waterpomp+distributieriem+klepsteelrubbers enz. vernieuwd. Chef proefrit gemaakt, alles goed. Reparatie €2470,00
Kom auto ophalen en na 400 meter weer terug naar garage want hij houdt in.
Na diverse contoles blijkt dat er olie op de zuigers staat, bougies slaan vet.
Wat nu te doen. Renault zegt: Ken deze storing niet !!
Graag hulp en advies van jullie.....!!
Wat te doen om er de importeur bij te betrekken, zowel bij de eerste rekening en nu dus bij de nog niet opgeloste storing.
Heb je nog vragen over dit probleem mail me dan a.u.b.
