partsnummer van Renault
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 06 feb 2014
- Laatste bezoek: 13 jan 2018 11:06
- Actief als: particulier
partsnummer van Renault
Hallo,
in de bekerhouder van mijn net aangeschafte Espace van 2003 ligt een voor mij ondefinieerbaar elektronisch onderdeel. Het is duidelijk ergens van afgebroken en het ziet er uit als een sensor cq transponder.
Het is een grijs blokje van ongeveer 4 bij 4 cm met rondom een grijze cover en aan een kant zwart gietsel. Er zit een metalen / aluminium holle schroefaansluiting aan die is afgebroken. Het onderdeel komt duidelijk ergens van buiten de auto.
Op de grijze cover staat het Renaultteken en het nummer: 8200924611 en op het gietsel zit een stikker met streepjescode en het nummer: 07207424
Ik vermoed dat een van de 2 het partsnummer is.
Kan iemand mij adhv een van de 2 nummers vertellen wat het is en waarvoor het dient?
mvgr. Sven Staal
in de bekerhouder van mijn net aangeschafte Espace van 2003 ligt een voor mij ondefinieerbaar elektronisch onderdeel. Het is duidelijk ergens van afgebroken en het ziet er uit als een sensor cq transponder.
Het is een grijs blokje van ongeveer 4 bij 4 cm met rondom een grijze cover en aan een kant zwart gietsel. Er zit een metalen / aluminium holle schroefaansluiting aan die is afgebroken. Het onderdeel komt duidelijk ergens van buiten de auto.
Op de grijze cover staat het Renaultteken en het nummer: 8200924611 en op het gietsel zit een stikker met streepjescode en het nummer: 07207424
Ik vermoed dat een van de 2 het partsnummer is.
Kan iemand mij adhv een van de 2 nummers vertellen wat het is en waarvoor het dient?
mvgr. Sven Staal
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 31 jan 2025 19:46
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
Re: partsnummer van Renault
Dat is een bandenspanningssensor waarvan het ventiel is afgebroken. Dat ventiel is van aluminium, dus daar moet je goed mee oppassen als je de bandenspanning checkt.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: partsnummer van Renault
Ja en soms zijn deze te repareren. Let in het vervolg goed op als je de bandenspanning gaat kontroleren, je merkt dan dat het ventiel heel anders(strug) vastzit aan de velg, haal je slordig de vulstang eraf dan is er kans op breuk.
mvg WillemS
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 06 feb 2014
- Laatste bezoek: 13 jan 2018 11:06
- Actief als: particulier
Re: partsnummer van Renault
Oké,
zit dat ook al op de auto? Ik val van de ene verbazing in de andere
Dank voor het snelle antwoordt.
Grt Sven
zit dat ook al op de auto? Ik val van de ene verbazing in de andere
Dank voor het snelle antwoordt.
Grt Sven
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 06 feb 2014
- Laatste bezoek: 13 jan 2018 11:06
- Actief als: particulier
Re: partsnummer van Renault
Deze is duidelijk bij de onderste schroefaansluiting afgebroken dus ik vermoed dat deze echt is overleden. Of heb ik het mis?
Heb overigens een blok gevonden voor m'n auto
Dank Willem S.
Heb overigens een blok gevonden voor m'n auto
Dank Willem S.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: partsnummer van Renault
Dat vind ik nou fijn, Als je het niet vertrouwd vervang dan de distributieriem enzo.
SUC6
mvg WillemS
SUC6
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 06 feb 2014
- Laatste bezoek: 13 jan 2018 11:06
- Actief als: particulier
Re: partsnummer van Renault
oké,
dank voor de tip.
Er zit overigens 6 mnd garantie op dus ik kan even vooruit.
grt.
dank voor de tip.
Er zit overigens 6 mnd garantie op dus ik kan even vooruit.
grt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 31 jan 2025 19:46
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
Re: partsnummer van Renault
Maar daar zal een gebroken distributieriem waarschijnlijk niet onder vallen. Aangezien de motor er toch uit ligt is vervanging van de riem een eitje.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: partsnummer van Renault
Let goed op de afstelling van de brandstofpomp. Zoek eerst de handleiding op, het luistert zeer nauw.
mvg WillemS
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 06 feb 2014
- Laatste bezoek: 13 jan 2018 11:06
- Actief als: particulier
Re: partsnummer van Renault
Het is een motor compleet met brandstofpomp, multiriem, spruitstukken, injectoren etc.
Idd zal de dist.riem vervangen nu niet zo'n probleem zijn dus dat gaat direct gebeuren.
Ik ga ook een nwe drukgroep en koppelingsplaten plaatsen evenals waterpomp, spanrollen en multiriem zodat ik (voorzover mogelijk) onder de motorkap de komende jaren zeker ben.
Ook de motor goed Flushen hoort bij de werkzaamheden. Willem S. heeft mij hierover al geïnstrueerd.
Zijn er eventueel nog ander zaken (natuurlijk buiten de grote beurt naderhand) waar ik op moet letten bij het vervangen van het blok?
Een handige werkwijze bijvoorbeeld? Ik heb al vernomen van het demonteren van het voorfront en dan zou het niet zo'n probleem moeten zijn.
Is er ergens een handleiding te vinden mbt deze werkzaamheden. En bijvoorbeeld merktekens (die ik natuurlijk zelf kan plaatsen) van de distributie.
grt. Sven
Idd zal de dist.riem vervangen nu niet zo'n probleem zijn dus dat gaat direct gebeuren.
Ik ga ook een nwe drukgroep en koppelingsplaten plaatsen evenals waterpomp, spanrollen en multiriem zodat ik (voorzover mogelijk) onder de motorkap de komende jaren zeker ben.
Ook de motor goed Flushen hoort bij de werkzaamheden. Willem S. heeft mij hierover al geïnstrueerd.
Zijn er eventueel nog ander zaken (natuurlijk buiten de grote beurt naderhand) waar ik op moet letten bij het vervangen van het blok?
Een handige werkwijze bijvoorbeeld? Ik heb al vernomen van het demonteren van het voorfront en dan zou het niet zo'n probleem moeten zijn.
Is er ergens een handleiding te vinden mbt deze werkzaamheden. En bijvoorbeeld merktekens (die ik natuurlijk zelf kan plaatsen) van de distributie.
grt. Sven
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 06 feb 2014
- Laatste bezoek: 13 jan 2018 11:06
- Actief als: particulier
Re: partsnummer van Renault
Hallo daar,
vandaag aan de klus begonnen. Damn. wat een werk. heb heel wat Opelmotortjes gewisseld maar nu merk ik pas wat een echte auto is
Maar goed, natuurlijk met het voorfront begonnen en de radiatoren gedemonteerd. Toen ik de slangen van de intercooler los haalde begon ik te twijfelen aan mijn eigen inzicht. Het leek wel of ik de carterplug los had gedraaid.
Een grote plas olie kwam er uit.
Mijn diagnose: kapotte turbo.
En die van jullie?
grtz.
vandaag aan de klus begonnen. Damn. wat een werk. heb heel wat Opelmotortjes gewisseld maar nu merk ik pas wat een echte auto is
Maar goed, natuurlijk met het voorfront begonnen en de radiatoren gedemonteerd. Toen ik de slangen van de intercooler los haalde begon ik te twijfelen aan mijn eigen inzicht. Het leek wel of ik de carterplug los had gedraaid.
Een grote plas olie kwam er uit.
Mijn diagnose: kapotte turbo.
En die van jullie?
grtz.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: partsnummer van Renault
Dit komt door verstopte olie leidingen van en naar de turbo, de olie zoekt dan een uitweg.
Tip; vervang die leidingen bij je ruilmotor nu je er gemakkelijk bij kan. Neem nieuwe!!
mvg WillemS
Tip; vervang die leidingen bij je ruilmotor nu je er gemakkelijk bij kan. Neem nieuwe!!
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut