Gaat hem over een Megane Grand Scenic (II ?) van 2006 (1.5D).
Heb vorige week wagen groot onderhoud laten geven bij ex-Renault dealer. Dit hield onder meer in dat alle riemen, waterpomp enz. vervangen werden.
Toen ik wagen wilde ophalen kreeg ik de melding dat tidjens het opkrikken van de voorkant (nadat bijna het hele onderhoud rond was) ineens de automatische parkeerrem opsprong.
Die was niet meer los te krijgen en werd dus met de gele hendel achterin de kofferuimte ontgrendeld.
Wagen werd aan computer gehangen en toen kwam er de melding dat er inderdaad wat met de parkeerrem aan de hand was maar verder kwam er geen info op het scherm.
Nu is de vraag: Kan dit zomaar gebeuren of is dit eventueel het gevolg van een verkeerde manipulatie?
Kan die automatische parkeerrem vervangen worden door een 2dehands exemplaar of enkel (zoals me daar verteld werd) door een nieuwe?
Ik weet dat voor het vervangen van de distributieriem de accu afgekoppeld geweest is. Kan het daar wat mee te maken hebben?
en last but not least: is het zo dat als er een storing geweest is en je de automatische handrem met de gele hendel vrijgemaakt hebt deze normaal gezien terug in orde komt als de "storing" weg is?
Sorry voor de vele vragen maar ben wel ietwat technisch aangelegd maar die hele electronica toestand is voor mij echt niet simpel meer.