Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Onze RENAULT MEGANE | 2.0 140 (174) | 2010 automaat gaf vanmiddag (28-7-2019 26°) de melding: Oververhitting auto. transmissie aan.
Ik ben 1500m daarna gestopt bij een P en heb de auto 5 minuten aan de kant gezet. Daarna ben ik in de manuele stand de laatste kilometers verder gereden. Is dit problematisch? Moet ik me zorgen maken? We gaan morgen op vakantie en heb toch écht de kofferbakruimte nodig
ik ga er even van uit dat de olie van de automaat op peil is en er verder geen mechanisch gebrek is. Ik weet niet of de reis door heuvelachtig landschap gaat met zware bepakking en aanhangwagen/caravan. In dat geval zou ik zeker veel de manuele stand van de bak gebruiken, om je motor en de bak te sparen. Dus bv niet helling op met 2000 toeren en vervolgens gas bijgeven en rekenen op de turbo om boven te komen; beter 3000 toeren of meer in zo'n situatie.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Zonet met de auto weggeweest om een familielid de nodige verzorging te geven. Is amper 5 min rijden. Na 2 minuten in de sneeuw, en vrieskou verschillende alarmen. Controleer ESC, TPW, Hill Assist, oververhitting automatische transmissie,.... met al die andere problemen die we al hebben heb ik het nu wel gehad met de captur 2.
Het sneeuwt één keer en de auto geeft het op.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo,
Ik heb een grand scenic uit 2009 met een 2.0 liter en automaat. Nu krijg ik soms kort na het starten de melding controleer automatische transmissie en de auto valt dan stil. Als ik dan weer start werkt alles weer normaal. Wat kat het euvel...
Ik heb nu sinds een paar maanden een Espace V TCe 200, 200 PK benzine. Hele fijne auto tot nu toe echter begint zijn automaat bij het wegrijden vervelend te doen. De ene keer schokt hij en de andere keer pakt hij erg laat. Erg...
Het gaat om een Renault espace uit 2005 2.0T 16V met een automatische transmissie.
Tijdens het schakelen tussen P, R, N, D verdwijnt af en toe de stand op het display. De auto lijkt dan nog wel de schakelen wel erg schokkerig. Bij het...