Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Op de zaak hebben wij vanuit Renault een laadpaal hangen.
Een Icu eve mini die op 11kW kan laden.
Deze werkt normaal goed op de Zoe (Q90).
Een tijdje terug kwam de paal na starten laden met een foutcode 008 en springt dan naar 004.
Als ik dan een...
Goedemorgen,
Ik lees veel over laadproblemen met de Zoe. Zijn er ook mensen die GEEN problemen hebben met laden aan publieke palen?
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Wij hebben onze ZOE nu sinds maart. Veel gedoe gehad met het Online krijgen van het systeem. 5 maanden heeft hij bij Renault gestaan!!.
Uiteindelijk is dat geregeld.
Echter nu wij hem terug hebben hebben wij regelmatig problemen met opladen thuis....
Zojuist de nieuwsbrief van Fastned gekregen.
Daarin staat aangekondigd;
Let op!
We hebben besloten om het aantal AC-laders niet verder uit te breiden omdat het aantal gebruikers verder afneemt. We bouwen momenteel station De Watering (Oostzaan,...
Als de Zoe aan het laden is, geeft ze een (zacht) hoogfrequent piepgeluid (ongeveer 10 kHz schijnt het te zijn).
Op zich is dat niet zo erg, het klinkt zelfs wel wat mooi futuristisch. :D
Echter, wat wel storend is: als ik de Zoe thuis oplaad aan...
In dit forum staan allemaal voorbeelden van laadproblemen met den zoe.
Nu kamp ik de laatste twee weken ook met issues.
De auto staat aangehaakt aan een laadpaal en geeft nu al een paar keer via mijn telefoon aan dat het laden door...
In afwachting van onze ZOE (R110 Limited met een 43kW accu, op 16 wielen), ergens medio december (van dit jaar hoop ik), heb ik nog even wat vraagjes aan de ervaringsdeskundigen hier.
Even wat achtergrond info. We hebben een Tesla Model X, dus...
Welke laadpaal raden jullie aan om thuis op de eigen oprit te plaatsen?
Ik heb mijn huisaansluiting geschikt laten maken en een aparte groep met 7 aderige kabel naar een stopcontact buiten aangelegd, maar ik moet nog een laadpaal kopen. 7 of 11 KW...
Sinds vanmiddag laadt onze ZOE niet meer. Nadat mijn vrouw meldde dat het laden thuis niet werkte, is ze naar een publieke laadpaal gereden maar daar wil ze ook niet laden. Na heel kort controle bezig , meldt de auto laden niet mogelijk en schakelt...
Sinds enige tijd hebben we een (tweedehands en geïmporteerde) Zoe voor de deur staan. Over het algemeen heel tevreden over. We hebben wel wat vreemde problemen met het laden.
Dat soms een laadpaal niet werkt, neem ik nog enigszins voor lief. Maar...
Ik ben op zoek naar een mobiele oplader voor de ZOE die zowel 1-fase als 3-fasen ondersteund, en een zo uitgebreid mogelijk vermogensbereik.
Ik ben al bekend met de 1-fase lader van het merk ELPA: ELPA charger.jpg de FlexiCharger van Renault zelf:...
Ik weet dat Zoe nogal gevoelig is voor temperatuur echter begint het nu wel te storen.
Als ik wil laden op 3x16a met, zoals vandaag, hogere temperatuur dan wordt het laden iedere keer onderbroken. Geen melding, geen gekleurde neus. Wel begint de...
Hoewel nog steeds de meesten hier een prima Q210 of R240 bezitten :thumb:, toch maar even een draadje openen voor de R90 / Q90 bezitters om de ervaringen en mijlpalen van bereik etc. verzamelen.
Hier een eerste voorzet, na het volladen thuis aan de...
Als je het laadsnoer altijd op dezelfde manier opgerold wilt hebben, dan kun je dat handig doen door op de volgende manier stukjes installatie-tape om het snoer te plakken: Snoer oprollen.JPG Als je het dan zo oprolt past het altijd precies op de...
Ik heb wat issues met het opladen van de zoe. Ik heb thuis een uci compact opgehangen. 1fase 16a. Dit apparaat is Zoe ready. Het is ook de variant plug and charge. Default instellingen vanuit fabriek. Nu doet hij het vaker niet dan wel. Of...
De eerste week in de ZOE bevalt prima, de Megane mis ik nog niet.. :fp:
Gisteravond voor het eerst uitgesteld laden gebruikt, dus middels de timer in de R-Link ingesteld. Deze had ik op 23:15 als starttijd gegeven.
Kabel in het laadstation en...
Ik heb een 3 fase laadpunt en heb vandaag canze geïnstalleerd na de Zoe meeting.
Ik zie dat bij het laden er maar 8100 watt beschikbaar is van mijn laadpunt. Dat is toch raar.
Nadat ik Jeroen van Zoe2go had gebeld bleek dat ook...
Ik heb mijn fijne auto 2 weken terug naar de dealer gebracht voor een software update.
Sinds dien is mijn acceradius enorm toegenomen, maar zijn er ook wat storingen.
De meest irritante is de laadplanner die het niet meer doet....
De ZOE heeft op nieuwe Fastned stations last van harmonische verstoringen (kijk op het topic TNM vs Fastned en bij Fastned op de site . Inmiddels is onderzoek gedaan door Fastned en Renault en men is op zoek naar oplossingen. De eerste ZOE modellen...
Bij alle laadpalen van Ev-box heb ik problemen met laden.De auto geeft een rode neus en de melding op het scherm geeft aan 'controleer verbinding'.Ook maak ik mee dat het laden wel start maar ook direct weer stopt.Het probleem schijnt te zitten in...
Gisteravond 18:00 uur wilde ik mijn Zoë opladen aan de openbare paal voor mijn huis,
maar er hing al een onbekende Tesla 'wijdbeens' (1,5 parkeerplaats) aan die paal.
Ik kon er net nog naast staan aan het andere stopcontact.
Na een aantal dingen denkende te hebben opgelost is het nog niet opgelost.
En ben nu een beetje de weg kwijt.
Na een aantal dingen te hebben gedaan.
1-laadkabel vervangen. (bleek niet defect te zijn)
2-Laadpaal zat een fout in en is door...
Wat is jullie rijbereik met de eerste kou, ik schrik er een beetje van. Ik heb nu ongeveer 100 km bereik als ik in de ochtend in de auto stap. Op warmere dagen was het altijd 130 km of meer.
Deze melding kan komen door het open laten van de deuren van de Zoe tijdens het laden.
Advies is om de deuren gesloten te laten tijdens de start van en gedurende het laden.
Is het laden gestart dan kan er beperkt (minder als 3-5 ? minuten tijdelijk...
Ik heb een ZOE R40 uit mei 2017. Als ik met deze auto wil laden bij mijn eigen laadpaal van EV box 3 fase lukt dat direct, echter bij uitgesteld laden, (goedkoper stroom), dan lukt dit niet. De ZE app geeft dan aan dat de laadkabel niet...
Met onze ice wagens heb ik in het verleden gebruik gemaakt van spritmonitor om de werkelijke kost van onze wagens bij te houden. Voor aankopen van accesoires, onderhoud en reiniging kan dat met de zoe straks nog steeds.
Hallo beste Zoerijders, allereerst ook vanwege mij het allerbeste voor 2017 !
Nu, het volgende probleem:
Sinds een kleine week weigerde mijn Zoe af en toe op te laden, dit zowel op mijn eigen lader als op eender welke publieke laadpaal.
Op de...
Ik heb een ZOE R90 uit 2017. Nu valt mij op dat de ring op de laadpaal lang blauw blijft. Zelfs als er, voor mij te zien via de app, niet geladen zou worden.
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum