Opladen in het buitenland

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 47
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
Actief als: particulier

Re: Opladen in het buitenland

Bericht door HarmOtten »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Welkom terug Gertjan!
926km / 18,5uur = 50km/u gemiddeld. Niet slecht! :thumb:

Mooi plaatje ook, van je Zoe in het besneeuwde berglandschap.
Je rit bewijst dat de ontwikkelingen nu heel snel gaan. In 2013 was ik al blij dat er in een gebied überhaupt een oplaadpunt beschikbaar was, en reed ik maximaal 350km op een dag. Nu filteren we op snellaadpunten, en rijdt je bijna 1000km in een etmaal! Daarnaast bewijst dit nog weer 's een keer het grote voordeel van de flexibele cameleon lader in de Zoe (Q210). Laden met 3kW, 43kW EN alles wat daar tussenin zit! Dit kon de Zoe al van het begin in 2013, maar puur doordat de oplaadinfrastructuur aan het verbeteren is, kom je met de Zoe nu gemakkelijk veel verder.
Dat wil niet zeggen dat we er al zijn. Er valt nog heel veel te verbeteren. Maar we zijn op de goede weg!

Ik ben benieuwd naar meer foto's, ervaringen en cijfers van onderweg :D.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 46
Laatste bezoek: 21 jan 2025 16:39
Contacteer:

Bericht door Sordone »

Voor degene die Frankrijk op de vakantie radar hebben, het Corri-door snellader project heeft het volgende schema:
Fase 1: tot 30 juni 2016 voor de eerste 200 stations (!), Fase 2: tot 31 maart 2017 voor de volgende 5, Fase 3: tot 31 december 2018 de laatste 11 snelladers met CHAdeMO connector, Combo2 en AC 43 KW type 2.
De Fransen zijn goed bezig en in een rap tempo komt er een mooi elektro netwerk. :clap:
Zie http://www.avere-france.org/Site/Articl ... adherent=0 voor het Franse artikel
en http://www.sodetrel-mobilite.fr/cb/port ... Corri-Door voor de kaart.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 88
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Voor de liefhebbers hier de data en CanZE schermafdrukken van de heenreis naar en hier voor de terugreis van Oosternrijk.
Ook nog een mooi plaatje van de prima snellader van "Snel Strom Laden" binnen de muren van het slot Montabaur. Boven op een berg dus niet op je laatste kW naar boven rijden! Deze lader reken je af met je bankpas of creditcard (zonder pincode, dus iets met contactloos betalen of zo)
image.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Het is "Schnell Strom Tanken" ipv snel Strom laden. Ik ben inmiddels begonnen met de reis te verslaan op mijn Tumbr-blog en daar kom je door links onder mijn Avatar op het wereldbolletje te klikken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Norgereiser.nl kwam met deze site voor laadpalen op vakantie: vakantielaadpalen verder nog niet inhoudelijk bekeken.

NB: de TomTom Europakaart V960 staat momenteel voor 0,00 in de R-link store, naar verluid een geste van Renault. Doe je voordeel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 11
Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25

Bericht door OlafH »

Hey! Dat is interessant, die gratis EU kaart! Gelijk even gaan kijken, en inderdaad. Echter krijg ik als ik hem wil aanschaffen ( voor € 0,00) de melding "Onvoldoende vrije ruimte op de SD-kaarten" in het rood te zien. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je niet zomaar straffeloos een grotere SD kaart kunt aanschaffen en gebruiken, weet iemand hoe dat werkt?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Pff, daar wordt wel over geschreven in de R-linksectie op het forum, maar echt zekerheid over resultaat durf ik je niet te geven. Ik heb zelf de kostbare route van SD-kaart met TomTom bij de Renault Dealer gekozen ooit en daar blijkt die update nu wel op te passen. Op mijn vorige kaart zelfde melding als jij aangeeft. Jammer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur

Bericht door HarmOtten »

Je kan alleen de Europa kaart downloaden als je al een SD-kaart had waar Europa op stond. Heb je nu Benelux, dan past Europa daar niet op, en zul je dus eerst een SD-kaart met Europa bij de dealer moeten kopen. (Zelf een grotere SD-kaart kopen heeft geen zin.)
Maar deze discussie wordt hier gevoerd.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 8
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25

Bericht door PieterZoe »

Gertjan, veel dank voor deze tip. Ik heb zojuist de 'aankoop' gedaan en alles is goed verlopen. De kaart is geupdate en ik kan inderdaad zien dat er nieuwe wegen op de kaart staan die ik voorheen niet zag
Voor zover relevant: ik heb gewoon de oorspronkelijke Rlink SD-kaart die in de auto zat toen ik de Zoe bij de dealer kocht in juni 2013. Ik heb nooit een nieuwe Tomtom-kaart bij de dealer gekocht. Ik kreeg geen meldingen van 'te weinig ruimte op de kaart'. Hopelijk gaat het bij de anderen ook goed, want het is een leuke geste van Renault
Tomtom Maps current version in car.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 8
Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01

Bericht door Nivve »

Bij mij ging het net als PeterZoe; Geen enkel probleem en kan nu gewoon naar andere landen navigeren. Oorspronkelijke SD-kaart zover ik weet (maar ja tweedehands, dus kan ik niet met zekerheid zeggen).
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sordone
lid
lid
Contacteer:

Bericht door Sordone »

Dank je wel voor de tip Gertjan. De upgrade van mijn reeds aangeschafte Europa kaart ging probleemloos. :dance:
Gezien de problemen met de ZE online app is een cadeautje wel op zijn plaats.
Die website vakantielaadpalen.eu is niet anders dan een schil om http://openchargemap.org :fp:
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 04 jan 2025 14:33
Contacteer:

Bericht door daf55 »

Op mijn kaarte past het blijkbaar niet. Ook ik heb de vraag gesteld of ik er wel gebruik van kan maken, als ook ik terug ga voor de remslangencontrole
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sordone
lid
lid
Contacteer:

Bericht door Sordone »

We zijn een tripje naar het Loire-dal in Frankrijk aan het plannen en daarom contact met Kiwhipass en Sodetrel opgenomen. Dan kom je telefonisch achter informatie die niet op de website van Sodetrel te vinden is (althans ik kon het niet vinden).
Je kan namelijk een prepaid kaart krijgen bij het service station bij de lader.
Zie http://www.automobile-propre.com/charge ... -sodetrel/
"Er zijn twee andere vormen van toegang beschikbaar voor niet-gebruikers met een badge:
De SMS-betaling, die 9 euro in rekening brengt.
Het kopen van een prepaid kaart in de aangrenzende tankstation. Kosten: € 20 met twee snelle ladingen inbegrepen."
De Kiwhi pass had ik al besteld en werd snel per post geleverd (twee dagen na de poststempel). Deze schijnt ook met Sodetrel/Corri-door te werken. We gaan het binnenkort ervaren en de Zoe zusjes in haar moederland begroeten. :)
We hebben ruim tijd genomen en de mobiele 22KW lader gaat ook mee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Leuk, houd ons op de hoogte.

Wat betreft ons reisje naar Oostenrijk begin februari: ook bij de rekening van April geen kosten voor laadpalen die met de scanner uit de TNM-app zijn geactiveerd. De kaart-laadsessies zijn allemaal afgerekend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur

Bericht door HarmOtten »

@Sordone,
Volgens eerdere berichten van The New Motion kun je binnenkort ook met hun pas bij Kiwhi in Frankrijk terecht.
Wellicht nog even met ze contact opnemen, om te weten of je er tijdens je vakantie al gebruik van kan maken.

Alvast fijne vakantie! en we horen graag hoe je "gevaren" bent.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sordone
lid
lid
Contacteer:

Bericht door Sordone »

Hi Harm. Ik heb eerst contact opgenomen met TNM maar dat was nog niet mogelijk. E.e.a. gaat niet zo snel in roaming land. Toen dus maar een pas besteld. Bij IKEA en Auchan kan je dan tenminste gratis laden.
Later in het jaar is de planning om met de Zoë naar Portugal te gaan dus komt de pas sowieso van pas.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sordone
lid
lid
Contacteer:

Bericht door Sordone »

Verslag van onze trip naar Orleans, Frankrijk (en de hel van Belgie)
Via Oosterhout liep het een beetje stuk bij de Delhaize in Kontich. Omdat deze op zondag gesloten is gaat de lader ook uit.
Hier niet op gecheckt. Opgelost met een lader van Bluecorner in Edegem die naast een italiaans restaurant zit waar we maar gelijk geluncht hebben.
Door naar de vdValk in Nijvel welke niet werkte met de Zoe. :doh: Allego gebeld en paal gereset maar laden sloeg af na 1 seconde.
Tja wat nu ? 20 km range over en een lader gevonden in R-link in Courcelles. Enfin na veel zoeken een ev-box achter een hek van een transport bedrijf gevonden waar wel auto's stonden maar niemand open deed.
Hotel gaan zoeken maar niet echt iets gevonden. Mensen aangesproken en een Belg gevonden die ons stroom wilde geven op onze mobiele lader en deze met een adapter op de Belgische verlengsnoer werkend gekregen. Echter na 2 % lading klapte de aardlek eruit waarna mijn hele lader geen spanning meer zag en ik vermoed dat er intern iets kapot is gegaan. (Neuter probleem op 1 fase ?)
Toen Renault Service gebeld (19:49) waarna een Belgische pickup er was om 21:55. Toen een laadpaal gaan zoeken.
McDonalds Charleroi => trafo geeft problemen. Vliegveld Gosselies => Ores laadpaal die alleen met SMS werkt op Belgisch tel.nummer. Dan maar door naar Mons (40 km) waar een Bluecorner laadpaal zou zijn bij de Imagix. Nergens te vinden en blijkt laadpaal weg te zijn.
Nog een Bluecorner laadpaal (volgens website) in Centrum die echter geen TNM of ander pasje pakt (is ZE-MO paal).
Toen was het 00:15 uur (!) Zoe naar Renault Dealer in Mons gebracht en wij naar een hotel Dream in Mons waar blijkt dat
het de oude school van de chaufeur was die nu hotel is (!) Tijd: 01:10. De mokkende chauffeur klaarde nu een beetje op.
Renault zou mailtje sturen om de Zoe te laten laden en laadklepje opgezet.

Volgende dag maandag: Ontbijt maar niet mijn telefoon gecheckt dat de lading begonnen is.
Gebeld met Renault Dealer om 09:30, nee lading is nog niet gebeurd, SMS lading start om 09:42 (22KW), Taxi naar dealer
waar we om 10:50 weg kunnen rijden naar Frankrijk.
Direct door naar Auchan - Petite Forêt om onze Kiwhi pass te testen. Deze werkte direct zodat we verder konden.
Verder geen problemen via Auchan Escaudœuvres, Roye, extra geladen bij de Renault in Senlis. Hier werd een T3 kabel geleend omdat er twee aansluitingen waren maar er kon er maar 1 laden. De andere Zoe even afgekoppeld via het renault pasje en na 15 minuten weer aangesloten.
Door naar een Corri-door paal bij vliegveld Charles de Gaulle en ja hoor geen prepaid kaart in het benzinestation en Kiwhipass werkt niet. Gelukkig genoeg range over om naar de Ikea Paris Nord 2 te gaan. Komen we hier aan staat er een Tesla al 14 minuten te laden en geen chauffeur. Binnen in de Ikea wat gedronken maar ik had mijn telefoon in de auto laten liggen. Loop ik om de Tesla heen komt de chauffeur eraan (soms zit het mee :dance: ) en dus snel aangesloten.
En verder naar de Auchan in Bretigney-sur-Orge, die na even zoeken in "erreur" :cry2: staat met nog 54 km range over.
Via Kiwhipass app gezocht wat in de buurt zit, Sainville op 47km maar wel in de richting.
Via een hobbeldebobbel weg met 60 km/h om 21:15 er aangekomen waar er gelukkig zowel een T2 als een T3 zit.
Na een uur met 80 km range in het pikkedonker richting Orleans gegaan waar we om 23:05 er waren (5 minuten na sluiting B&B die ik wel telefonisch had ingelicht). Over just in time gesproken !

Kortom: Frankrijk gaat vrij goed maar Belgie is een probleem als de lader bij Nivelles niet werkt.
Er is geen backup daar. Ook de kleine Lolo er naast deed het niet. We twijfelen nu heel erg over de terugweg om dit maar via Duitsland te doen (ik hoop dat ik geen laadpunten gemist hierboven :think: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Awel, avontuur genoeg! Is de verhouding met de wederhelft nog OK?
België is idd als een beekje waar je door op de juiste stenen te springen naar de overkant kunt komen. Er zijn niet veel stenen en sommigen kiepen om als je er op springt. Ik hoop dat Fivari je van wat nuttige info kan voorzien en zal zelf ook eens kijken. Wanneer ga je terug?

Uit eigen ervaring: De TNM/Allego snellader bij Carrefour Schoten bij Antwerpen en de Electrabel snellader aan de Simon Bolivarlaan in Brussel. De eerste is goed verstopt, check Chargemap voor de juiste locatie, nr twee is gratis maar frequent bezocht door BYD taxi's er schijnt nog 2e lader aan de andere kant van het Electrabel gebouw te zijn. Check eveneens Chargemap.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sordone
lid
lid
Contacteer:

Bericht door Sordone »

Hi Gertjan. We gaan de 28e weer terug richting Nederland, zeker gezien de problemen in Belgie willen we ruim tijd hebben om een omweg te maken. Mijn wederhelft pioneert vrolijk mee. :) . Die laders bij Electrabel had ik gezien en vanwege de taxi's niet genomen. En de laders van Allego werken in de helft van de gevallen niet dus die moet ik mijden als de pest (ook gezien de absurde prijzen die ze hanteren). Ik zou nog kunnen bellen met Allego of de lader het al doet maar het resultaat is zeer twijfelachtig. Ik moet 100% zekerheid hebben anders zit je vast op de doorgaande route.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Contacteer:

Bericht door fivari »

Inderdaad, de laders in België heb je zonder garantie. Wallonië is op gebied van laadinfrastructuur al helemaal een ramp.
Vooreerst: de beste bron voor laadpalen in België is Chargemap.
Delhaize heeft enkele maanden geleden (tijd gaat snel) zijn policy veranderd: voortaan zijn de laadpalen enkel tijdens de openingsuren bekrachtigd. Daar moet je zeker rekening mee houden.
En dan zijn er een aantal zaken die me verbazen:
de snellaadpaal bij VanderValk in Nijvel heb ik al meerdere keren probleemloos gebruikt. Vreemd dat die er nu uit vloog.
De Ze-Mo laadpalen heb ik al altijd kunnen activerne met de Love to Load kaart, de voorganger van de TNM-kaart.
De laadpaal in Imagix is weg...klopt/

Voor de terugweg: Je zou kunnen laden in https://chargemap.com/points/details/auchan-fayet
De laadpaal in Viroinval werkte onlangs ook nog: https://chargemap.com/points/details/viroinval, is wel wat zoeken: staat in een hoekje op het marktplein.
Van daaruit is Vlaanderen bereikbaar: bijvoorbeeld Hoeilaart op het Gemeenteplein is betrouwbaar. https://chargemap.com/points/details/ge ... hoeilaart1
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur

Bericht door HarmOtten »

@Sordone,
Wat een avontuur!

Nijvel: Vreemd dat jij hier niet kon laden, en fivari wel. Heb je op deze Fastned stations al eens geprobeerd met 43kW te laden? Wellicht heb jij ook een Zoe die hier gevoeliger voor is.

Mons: Was je bij deze paal? Die staat op Chargemap als "Out of order".

Waardeloos dat de laadpunten bij Delhaize alleen te gebruiken zijn tijdens openingstijden! Wat is daar de reden voor? Als ze gratis zijn kan ik me er iets bij voorstellen, maar dan kunnen ze de palen toch betaald maken na sluitingstijd? Of wordt het parkeerterrein met een hek afgesloten?

Welke mobiele lader heb je? Ik heb er een gemaakt door fivari en daarmee heb ik probleemloos aan een laadpunt met neuterprobleem geladen.

Verder kan ik ook bevestigen dat Chargemap een goede bron van informatie is. Dit komt voornamelijk omdat veel mensen de informatie blijven updaten. Doe ik ook vaak.

In ieder geval, nog een fijne vakantie, en succes met de terugreis!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Contacteer:

Bericht door fivari »

Laden bij Delhaize is gratis. Er is zelfs geen identificatie nodig. Als die optie niet is ingebouwd om de kostprijs van de laadpalen te beperken, dan is het niet zo eenvoudig om de betaling buiten de openingsuren te implementeren, want geen verbinding met een back-office en geen RFID-lezer ingebouwd.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Op het forum van de VER kwam ik dit mooie overzicht van Dirk van den Blink tegen. Hij geeft hier een overzicht van laadpalenkaarten en bijbehorende apps, netjes gesorteerd per land.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 22
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42

Bericht door zoe2goe »

Aanvullinkje: chargemap heeft een uitstekende Android App.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur

Bericht door HarmOtten »

Wellicht handig om updates rechtstreeks door te geven aan de maker van dit overzichtje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 33
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

GertjanVB schreef:Op het forum van de VER kwam ik dit mooie overzicht van Dirk van den Blink tegen. Hij geeft hier een overzicht van laadpalenkaarten en bijbehorende apps, netjes gesorteerd per land.
Ik mis www.ac-lader.nl in dit overzichtje.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Ik heb er toch het draadje op het VER-forum mee geopend, maar staat idd niet op de lijst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sordone
lid
lid
Contacteer:

Bericht door Sordone »

We zijn weer terug in Ede na 1600 km, 8 Zoe zusjes gezien en de terugreis uit Frankrijk ging min of meer zonder problemen.
Na Roye (2 DBT laders naast elkaar !) in Quesmy overnacht en door via o.a. Saint-Quentin waar we een kleine hik hadden omdat er een Nissan Leaf stond te laden en de DBT laders kunnen maar 1 kabel (AC of Chademo) tegelijk laden (!). Gelukkig kwam de eigenaar binnen 10 minuten terug. Om zeker te zijn dat we Nijvel voorbij konden komen via de Renault dealer in Mons gereden waar er 15 minuten naar de ZE kaart gezocht moest worden en konden we laden. Alsnog bij NIjvel weer getest om te zien of het geen tijdelijk probleem was en wederom ging het laden niet :naughty: maar nu hadden we genoeg range om naar Hoeilaart te rijden (dank voor de tip Fivari !) en daarna in Genval overnacht. We wilden toch nog een beetje vakantie gevoel houden ook al hadden we verder naar huis gekund omdat we de Allego hindernis genomen hadden. Vandaag via Delhaize Kontich die nu open was en Fastned Hank (14 min op 43KW) thuis gekomen. We hebben ons verbaasd over het feit dat de laadinfrastructuur in Frankrijk nagenoeg uitsluitend (gratis) "draait" op IKEA en Auchan en een enkele energie maatschappij zoals sde28.fr en dat de wegen in Belgie (naast de slechte laad infrastructuur) zo slecht zijn. We zijn gestopt met het tellen van de grote gaten in de weg. :fp:
In beide landen is nog veel te doen op dit vlak.

Voor wat betreft de laadpalen overzichten heb ik enkele weken geleden mijn mostaladda.eu website (zie mijn profiel) actief gemaakt die nog aangevuld zal worden met nieuwe links. De VER is hier ook over ingelicht maar daar wordt niets mee gedaan. Ik zal Dirk van den Blink ook hierover informeren en dit evt. aanvullen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 82
Laatste bezoek: 19 aug 2021 23:39

Bericht door Hachy »

Voorlopig in Frankrijk nog niet laden met TNM pas op Kiwhi palen:

Beste meneer Hachy,

Volgend op uw mailtje stuur ik u bij deze wat informatie over de Kiwhi laadpunten in Frankrijk. Op het moment zijn we druk bezig om onze overeenkomst met Kiwhi in orde te maken. Op dit moment is het daarom nog niet mogelijk deze laadpunten in onze app te plaatsen. Ook kun je met onze pas nog niet laden op Kiwi laadpunt. Binnen een maand of 2 a 3 hopen wij hier meer duidelijkheid over te kunnen bieden.

OM te laden op Kiwhi laadpunten moet je een Kiwi pas aanvragen. Dit is een prepaid pas die je kunt bestellen op: http://www.kiwhipass.fr/1er-reseau-de-c ... kiwhi.html

Ik hoop dat ik hiermee uw vraag heb kunnen beantwoorden!

Met vriendelijke groet,

Glen Buhrman
Sales

T: 088 01 09 504
E: sales@thenewmotion.com
A: Keizersgracht 585, 1017 DR Amsterdam
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22

Bericht door Ad van der Meer »

In Tsjechië investeert Eon aardig in snellaadinfra: https://energized.eon.com/en/czech-charging-stations/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 22
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42

Bericht door zoe2goe »

Op zich top, maareh, E.On, die smerige kolenstokers, die staan bij mij op de (letterlijk) zwarte lijst.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Onderweg van Zutphen naar Stuttgart. De ALDI Snelladers blijken geen 43kW te bieden maar slechts 22kW, dus met eigen, losse kabel. Wel Efacec, en ook Chademo en CCS. En gratis. Dat was dus de eerste tegenvaller, in zowel Duisburg als in Keulen bij de Aldi. Gelukkig zijn verderop op de route voldoende Allego laders te vinden. Nu sta ik bij Koblenz lekker aan de echte 43kW bij de vertrouwde Efacec van Allego, overigens de eerste Fast-E lader in Duitsland die ik tegenkom.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur

Bericht door HarmOtten »

"Gratis und Schnell", nou ja, in ieder geval gratis. We zullen een gegeven paard maar niet in de bek kijken.

Zet je de juiste info ook op chargemap.com?

Succes met je verdere reis! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

De Fast-E Allego snelladers in Duitsland bevallen uitstekend! Net zo betrouwbaar als die in Nederland. En gewoon te starten met de The New Motion pas, of met de Plugsurfing app. Hierbij een mooi plaatje van de locatie Bad Rappenau bij Heidelberg, 4 Efacecs op een rij (waarvan 1 met 43kW AC), gecombineerd met Tesla Superchargers en een gewoon fossiel tankstation (Autohof).

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Opladen in het buitenland

Bericht door MartijnEV »

Er zijn nog "snellaadgaten" in Zuid Duitsland, tussen Frankfurt am Main en Stuttgart. Maar die zijn redelijk opgevuld met 22kW laadpalen van onder andere Süwag (te vinden en e starten met de Plugsurfing app). Deze werken prima.
Verder ontdekte ik zojuist iets geks: op de heenweg deed deze Süwag paal (in Bammental) 22kW. Nu, op de terugweg, begon hij eerst even met 22kW, maar sprong terug naar 11kW op het moment dat de Zoe de plop deed en de koelfans aanzette. De eerste 15 minuten bleef hij laden met slechts 11kW, terwijl CANZE aangaf dat de Zoe gewoon 40kW lustte. Maar na die 15 minuten sprong de laadpaal opeens weer naar de 22kW! Dat geeft te denken over onze 'afkeur' af en toe van als 22kW vermelde locaties. Blijkbaar zit er nog een geheimzinnig algoritme in sommige controllers waardoor het soms wel 22kW is, en soms minder, ookal mag het van de Zoe to-the-max.....

Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkAfbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid