Ben weer terug. Nu 926km in 18,5 uur. Ook deze rit weer uitdagingen en mooie ervaringen.
Positief nieuws; vannacht in Eindhoven bij vdValk, alle PHEV's (Volvo, 2*Golf GTE en Mercedes) netjes aan de 11kW ANWB-laders en de Lolo, de snellader daardoor vrij voor de ZOE (en werkend). De snellader in Frankfurt, rechts laten liggen en in Wiesbaden bij de ABB-snellader van Snel Strom Tanken aangelegd. Als een streep naar toe gereden en vlot geladen, zelfde als die in Montabaur. Dan gaat het toch lekker. Jammergenoeg aan het begin bij Aichstetten dezelfde tijdvretende activatie-regendans moeten doen bij de SLAM/Allego/TNM "snellader" en in Langenau geen toegang tot vermeende TNM-lader gekregen en voor het alternatief 17km de verkeerde kant op moeten rijden.
De hele rit in de agenda gezet en op die wijze alle info op mijn Pebble kunnen bekijken, zonder te hoeven spitten in papieren.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Het weer werkte deze keer mee: temperatuur rond het vriespunt gaf geen probleem, grootste deel wind mee en berg af. Alleen de laatste km's vanaf Keulen, helaas weer 3 bft recht tegen, waardoor Urmond slechts door uiterste controle van de rechtervoet gehaald werd en de laatste loodjes naar huis zwaar waren en toch nog in Eindhoven een extra stop gemaakt moest worden. Door dat wind-mee-en-berg-af scenario, hier en daar wat laadstops van de heenreis kunnen schrappen en hogere snelheden kunnen aanhouden en natuurlijk geen 1,5 uur hoeven zoeken naar een lader in Frankfurt.
Geen ritje om snel weer te doen. Vergelijk Ad zijn
Rondjes Nederland en zie wat er nog gedaan moet/kan worden (Ad ik zie het resultaat van je laatste rit niet, alleen d verwachting 823km in 12,5 uur?). Daarnaast heb ik altijd een vrije lader gevonden (behalve Frankfurt dan), je kunt je afvragen hoe lang dat systeem blijft werken. Moet er niet aan denken wat een beurt wachten met je reistijd doet.
image.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh