Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hoi Willem,
Zelfs de plastic binnenspatborden zijn 3x in de wasmachine geweest om de tectyl te verwijderen die ik er eens opgespoten had. de remleidingen zijn vervangen.
Chris Huether is zeer precies en werkt er alleen maar aan als die tijd en zin heeft. Dat zie je dan ook in alles terug.
groet,
Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.
Hoi Willem,
Ja mooi he' en dan liggen er ook nog wat delen onder de auto.
Wat ik weet dat hij het in een bad gooit om te ontroesten dan wordt het gezandstraald en daarna (vuur) verzinkt de laatste twee zaken laat hij door een bedrijf doen in Schweinfurt.
Het gaat op zijn Duits zeer grundlich zoals de hele Vijf.
Ook voor de Avantime heeft hij op voorraad vezinkte subframe's liggen ik geloof dat daar 35 kg zink op zit en dan wordt het best zwaar. Dat vond ik trouwens ook al bij het vijf frame. zeker als je het vergelijkt hoe zwaar het originele frame was na montage.
Groet,
Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.
Dank voor je snelle antwoord.
Vermoed dat het bad een oplossing van Fosforzuur is, alle roest verdwijnt dan maar laat een laagje achter en dat straalt hij er dan af. Werkt idd perfekt. Ik gebruik die methode voor kleine zaken, maar kan nog niet stralen.
mvg WillemS
De motor is er uit alle bouten en ijzeren delen zijn ontroest en koper verzinkt.
Carterpan, stabilisatie stang ontroest en geel gespoten.
De koppakking wordt vervangen, krukas keerringen, drukgroep, koppelingsplaten e.d vervangen. Je kunt nu mooi overal bij. Kan de vijf er de komende dertig jaar weer tegen aan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.
Ja mooi wordt die.
En dan niet te vergeten dat als jij er niet was geweest deze EBS in vlammen op was gegaan!!! Na een snelle noodreparatie van jou heb jij dit weten te voorkomen.
Wat betreft de velgen daar komen de originele GTX/Baccarra (zie eerste foto's) weer onder maar dan gezandstraald en gepoedercoat in een donkergrijze metaal kleur. die kleur vind ik nu beter bij de witte parelmoer kleur passen.
De velgen die er nu onderzitten zijn de velgen die onder de rode EBS zaten.
Groet,
Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.
Hoi Arie,
Tussen kerst en oudjaar wordt er weer een klap gemaakt. Motor wordt preventief aangepakt, nieuwe pakkingen, lagers enz. Buitenkant motor gereinigd en het motorruim gaat glimmen.
Er komen binnenkort weer nieuwe foto's.
Groet,
Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.
Mooie en grondige restauratie! Goed bezig. Leuk om te zien, dus hou ons op de hoogte.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Kleindochter in de R5 trapauto. Jong geleerd oud gedaan. Vroeger speelde mijn dochter ook in deze trapauto en nu heeft ze al jaren een R5 GTX. Later kan ze rijden in de R5 EBS!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Goeiedag beste Renault liefhebbers,
Mijn schoonouders rijden met een Renault megane II coupé/cabriolet 1.9 dci bj. 2004 waarvan de koelvloeistof verdwijnt tussen het blok , auto is binnen geweest in garage en die wist te vertellen dat de...
Wie kan mij vertellen hoe je het kofferbak slot demonteert van een renault megane 2 cabrio,
Ik zie wel 2 bouten aan de binnen kant in de kofferbak, maar dan is hij nog steeds niet los.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Graag een reactie.
M.v.gr Eddie
onlangs particulier cabrio aangeschaft. ter plaatse gaat dak zonder problemen meermaals open. thuisgekomen werkte die perfect... en 4 tal keer, dan wou die ni meer dicht. noodfunktie gebruikt en dichtgekregen...2 x...naar garage geweest en problem...
De wagen trekt wel goed op, hij doet het niet altijd.
Aan de batterij meet ik 14,3 V
Ik weet niet zeker of de oorzaak te vinden is aan de ontsteking, of bijvoorbeeld iets aan het vliegwiel.
De koppeling is vrij straf.
Ik ben bezig om mijn kachel ventilator te demonteren omdat er heel veel blad in zit,
De ventilator zit aan de bestuurderskant, en bij het weghalen van het interieur filter en huis zie ik em zitten.