Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Beste Renaultrijders ik heb hulp nodig om een vraag beantwoord te krijgen. Een week of vier geleden heb ik de schokbreker rechtsachter vervangen. De auto hing wat scheef en maakte een bonkende geluid tijdens het rijden. Na demontage bleek dat de schokbreker idd gebroken was. Nieuwe gehaald en gemonteerd. Klaar....dacht ik.
Twee weken later hing de auto erg laag op z´n as. Heb vandaag de recent vervangen schokbreker gecontroleerd en die lijkt in orde. Dan moet het de andere schokbreker zijn dacht ik. Deze ook losgehaald maar deze lijkt ook normaal te functioneren . Ik kan beide wielen ongeveer evenver bewegen (niet veel vanwege de spanning op de schokbrekers). Ik twijfel nu of ik de tweede schokbreker (waarvan ik denk dat deze nog werkt) te vervangen.
Hoe pak ik dit mysterie aan? Alle hulp is welkom en zeer gewenst .
Je hebt geen kapotte schokbrekers, maar gebroken torsiestaven. Hij hangt zowel links als rechts laag, dus je hebt minimaal 2 kapotte exemplaren. Er schijnen er 4 in te zitten als ik mij niet vergis. Vervanging kost wel wat centen. Vaak is de torsiestaaf niet meer te verwijderen (zit vast). Er moet dan een compleet nieuwe as onder (of eentje van de sloop, al weet je nooit wat de staat van zo'n as is).
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ligt eraan hoe handig de amateur is.
Alles is te doen, met een beetje fatsoenlijk gereedschap, een beetje goed kijken en voldoende kracht in de armen moet het in een dagje wel lukken.
Wel opletten of je een auto hebt met trommelremmen of schijfremmen, dit geeft verschillen in de naaf.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik ben op het moment trots eigenaar van een Clio 4 GT, die vanwege gezinsuitbreiding nu toch een maatje te klein blijkt te zijn. Daarom ben ik me aan het oriënteren op een Megane 4 GT (of GT-line).
Audio is voor mij een redelijk onbekend terrein. De radio staat meestal aan en dan vind ik het verder wel best. Viel in de Megane op dat het niet best klonk. Speaker in de voordeuren bleken redelijk vergaan dus maar wat besteld....
Ik heb hier een vraagje over mijn renault megane 4 gt van 2017 1.6 165dci.
Met chiptunen en de automatische versnellingsbak te flashen blijven we de melding krijgen risico op versnellingsbak schade hoe komt dit eig ? Zijn al maande al probere...
Rij nu bijna 2 jaar met een Renault Megane RS Trophy. (Km stand : 3000 km)
Ik heb hier een aantal vragen :
1. Wanneer ik gas geef reageert de wagen vrij agressief ongeacht de instellingen. De response van de gas is niet echt...