Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Kan ik van de scenic 1.6 uit 2001 ( benzine ) zelf de bandenspanningssensor resetten, zodat de lampjes op het dashboard niet meer branden, of is het bij de garage eventueel ook volledig uit te zetten??
Afgelopen weekend hoorde ik een vreemd geluid aan de wagen.
Bij een snelheid van 50 en hoger hoorde ik een rammelend geluid.
In eerste instantie dacht ik aan een lekke uitlaat. Het was een middelhoog gebrom.
Maar bij het loslaten van het gaspedaal...
Bij een laag toerental maakt de koppeling bij het opkomen een raar geluid. is moeilijk zo op papier te omschrijven maar klinkt als doorslippen. als de koppeling opgekomen is is het geluid weg. de auto heeft 125.000 km gelopen en ik heb niet de...
Wie weet wat een eerlijke prijs is voor het vervangen van de koppelingsplaten van een RX4, ik ben bij de Renault dealer geweest en die prijs volgt nog.
Mijn scenic begint sinds enige tijd steeds zwaarder te sturen. Dit gebeurt heel langzaam.
ik kan niets zien wat het zou kunnen zijn. (Olie genoeg) iemand enig idee?
Tot mijn grote spijt moest ik afgelopen week constateren dat mijn Megane Scenic uit 1999 met automaat alleen nog schakelt tussen de 2e en 3e versnelling. De auto heeft bijna 185.000 km gelopen.
Ik trek dus op in z'n 2 en bij 100 km/h...
De voortrein, en meer specifiek de linkerkant, gaat rammelen als je verder dan zeg 40-50 kilometer gereden hebt.
De fusee + de complete draagarm zijn vervangen, dus kunnen het niet zijn (vervangen...
mijn schoonmoeder heeft een Renault Scénic uit begin '99. nu heeft deze auto sinds kort dat hij als de bak koud is voor geen meter wil schakelen, je moet echt kracht zetten om hem in de versnelling te krijgen. Als hij warm is is het...
hakko, ik heb een rx4 van 2001 2.0 16v, en nu is het rubber tussen de aandrijfas en het sper diff. achter versleten.
ik heb renault gemailt of ik dit rubber los kan krijgen.
het antwoord van renault was nee, ik moest een komplete as bestellen voor...
ik heb een senic uit 2000 met velgmaat 195/60/R15 maar nu verteld mij iemand dat dit de verkeerde maat is en dat de maat 185/65/R15 moet zijn,weet iemand dit en wat is het verschil,geeft de snelheids meter dan de vekeerde snelheid aan of kost het...
Hallo, heeft iemand hier enige ervaring met het vervangen van een stuurhuis bij een scenic uit 1999?
Of misschien een stappenplan uit een garagewerkboek hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Wie kan eenvoudig verklaren waarom mijn koppelingspedaal van de een op de andere dag ineens zo zwaar werkt?
Hij pakt hem wel goed op , slipt niet , en de afstand van ruststand naar het moment dat de koppeling vrijkomt is niet anders dan voorheen ....
Ik ben in het bezit van een Scenic 1.6RXT automaat uit oktober 2000.
Nu krijg ik sindskort een foutmelding van de automatische versnellingsbak.
Het controlelampje van de automatische vesrnellingbak blijft dan branden.
Ook heeft de automaat moeite om...
Sinds korte tijd brandt het controlelampje van de automatische versnellingsbak.
Hij schakelt moeilijk en heeft moeite met het vinden van de juiste versnellng
Heeft iemand ervaring met dezelfde storing?
Alvast bedankt,
Wilfried
ik ben nieuw hier en meteen ff een brandende vraag.
Ik sta op 't punt om een Scenic DCI te kopen uit 2001. Echter.. m'n vriendin heeft een spierziekte waardoor deze auto zelf met stuurbekrachtiging net ff wat te zwaar stuurt. Is dit te...
Hoi, heb een scenic 2.0 bwjr 2001,
Heb een paar dagen dat het lampje ESP blijv branden in het dashbord Normal zit er een knopje waarmee je hem in en uit kan schakelen, maar deze doet niks. (voorheen lukte het wel).
als ik een stuk heb gereden worden de wielen warm en lopen vast
de rem olie is al ververst,versnellingsbak is gereviseerd,
maar dit alles heeft niet geholpen.
wie kan mij nog tips aan de hand doen om dit probleem te verhelpen
Ik heb een vraagje, we hebben de wintercheck gedaan, nu is uit deze check gekomen dat we de voor de remschoentjes en de schijven moeten vervangen. Nu is onze vraag kunnen we dit zelf doen, of hebben we speciaal spul nodig? Waar...
Heb sinds een week een zagend/schrapend geluid komend uit mijn linkervoorwielkast. Zat te denken aan de homokineet maar de hoezen zijn prima in orde, zou het wellicht de wiellager kunnen wezen?
Bij voorbaat dank voor jullie...
Ik zit sinds een paar weken met een vreemd iets. als ik met mijn 97' Megane Scenic een drempeltje pak of een kuiltje in de weg dan hoor ik soms (dus niet altijd) een eluid dat ik het beste kan omschrijven als 'gekloek'. Ik heb niet...
Hallo,
Na een tijdje gereden te hebben ondervindt ik problemen bij het remmen. De vrije slag gaat uit het rempedaal en kan het pedaal niet meer indrukken. Remmen gaat nog wel, eigenlijk te goed want bergop in stilstand en uit versnelling blijft de...
Als ik in de 5de versnelling zit en terug wil schakelen gaat dat stug, alleen als ie in de 5de zit, de rest gaat vrij soepel. Wat ik ook heb gemerkt is dat er wat speling zit in de versnellingsbak ( als je op de gastpedal trapt als die in de...
Vrienden.
Ik wil een tweedehands trekhaak merk Renault onder mijn Scenic RXI uit 2000 zetten maar er zitten
geen bevestigingsbouten bij en de dealer heeft ze niet ( wat voor soort bouten moet ik hebben) Ten
tweede zit er onder mijn auto een...
beste renault eigenaren,
ik heb een renault scenic 1.9 tdi uit 2002. tijdens het stapvoets rijden (met name over klinkers - voor en achteruit),
voel en hoor ik dat mijn wielen rammelen. wanneer ik met de hand mijn wielen beweeg, voel ik speling....
Tijdens mijn vakantie, na ongeveer 600 KM, is de 5e versnelling kapot gegaan, er waren 3 tanden van de 5e versnelling afgebroken, let wel het is niet tijdens het schakelen gebeurd maar nadat ik al 1,5 uur in z'n 5 had gereden. Wat kan hiervan de...
Als ik 's morgens mijn contactsleutel omdraai en de automaat staat in de stand P dan gebeurt het wel eens dat alle lampjes van de automaat-indicatie willekeurig gaan oplichten. ook het controle lampje auto licht dan op.
Na een paar keer het contact...
Ik vraag me af hoelang een stel koppelingsplaten meegaan.
Gisteren zou ik een wagen wegslepen.
Maar kwam niet weg.
Sterker nog, ik had de wagen in de eerste versnelling staan en bleef gewoon op de plaats staan.
Wel rook het aardig vreemd, dus direct...
Als ik rem met mijn Scenic (2001), dan hoor en voel ik voorin en heel raar geluid, alsof er twee ijzeren platen tegen elkaar worden gewreven. De auto remt wel goed, maar ik heb er geen goed gevoel over. Van de week wil ik dan ook even naar de...
Ik heb sinds kort een megane scenic 1.9 dti uit 09-1999 (een van de laatsten van het eerste model), ik ben er erg tevreden over, maar een trekhaak ontbreekt nog.
Ik wil er graag eentje onder zetten. Nu mijn vraag: er zijn er nogal wat te...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum