Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Kan iemand me de volgorde van de cylinders doorgeven als je voor de auto staat? Ik heb mijn bougies al vervangen en de volgende stap lijkt me de bobine van cylinder 2 maar ik weet niet welke cylinder dat is
Extra input is overigens ook welkom om de fout op te lossen. Motor draait slecht na het starten, na een tijd gaat het beter, geen verschil of ik op gas of benzine rijd.
Renault telt anders dan de meeste autofabrikanten
De 1e cilinder zit aan de kant van de versnellingsbak. dus als je voor de wagen staat tel je van rechts naar links.
mvg
WillemS
p.s. als je de bobine wisselt met een andere cilinder en de fout verhuisd mee dan weet je genoeg. Bobine's zijn tegenwoordig een "slijtage-onderdeel".
Je had je de aanschaf van die bobine kunnen besparen als je eerst de bobine gewisseld had.
Nu heb je een nieuwe bobine terwijl de oude ook nog goed is. Het kan nu nog liggen aan de aansluiting van die betreffende bobine op de ECU(UCH noemt Renault die)of in de computer zelf. Wordt zo langzamerhand specialisten werk.
mvg
WillemS
De 4 losse bobines van renault worden 2 aan 2 aangestuurd. Dwz 1 en 4 samen en 2 en 3. Voor de zekerheid zou ik in dit geval nummer 3 maar eens vervangen. (een nieuwe heb je per slot al) succes
Ik heb de bobine vqn cyl 3 verwisseld met die vqn cyl 4. Wat kan ik nog doen? heeft er iemand de schema's van de kabels naar de ecu? Kan het aan iets anders liggen dat de ontsteking? Gr, retro
Als je 2 met een nieuwe vervangen hebt zonder resultaat. Dan is waarschijnlijk 3 de boosdoener. Als je die dan met 4 omruilt heb je nog steeds 1 kapotte dus zal je geen verschil merken.
Oftewel doe de oude terug in 2 en zet die nieuwe op de plek van 3 en in 4 gewoon wat daar zat.
Bij twijfel die ene nieuwe gewoon een voor een in alle 4 proberen. Geef echter wel even gas want de bougie die niet vokt is verzopen en het gebeurt vaak dat hij dan nog eventjes (halve minuut of zo) slecht loopt.
Maar gezien de storingscode neem ik toch aan dat 2 (of 3 afhankelijk van hoe je telt) de boosdoener is.
Ja, een verbrande klep, of een gebroken zuigerveer bv. Laat de compressie eens meten van alle cilinders.
Is van de bewuste cilnder de compressie aanzienlijk lager dan weet je dat het iets met de afdichting is.
SUC6 mvg WillemS
p.s. zat ook te danken aan een defekt injektor maar het probleem is op benzine en LPG aanwezig, hoewel als het een "slave" systeem is kan het nog een kabelbreuk zijn.
Ik heb de compressie gemeten en die op de 2e cylinder is 5 bar . Weet er iemand een goedkoop adres voor een mottorrevisie in de omstreken van Mechelen (of iets verder)?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Dag allemaal.
Gisteren bij het rijden op een Hongaarse N weg kreeg mijn twingo 1 D4FA 55 KW een uitval.
Alles viel weg/uit. Alleen het rode lampje van de start vergrendeling was zichtbaar. Andere storings lampjes gaven geen melding. Na het opnieuw...
Ik ben op zoek naar de motorcode van mijn renault kangoo express 1.5 dci 75 bouwjaar 18-01-2017.
Dit ivm wanneer ik de distributie moet vervangen, bij welke kilometer stand.
Waar kan ik de motorcode vinden?
Alvast bedankt voor jullie...
Standaard ontgrendel je de Megane E-tech met de sleutel of sleutelkaart. De startknop indrukken en gaan.
Is er ook een instelling dat je na het ontgrendelen eerst een PIN code moet invoeren voordat je de startknop kan gebruiken?