Nokia Carkit aansluiten

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
brian
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier

Nokia Carkit aansluiten

Bericht door brian »

Hallo allemaal,

ik heb een Nokia CK-7W Advanced Carkit welke ik wil aansluiten.

Een aantal vraagjes:

- wat is de beste plaats voor de handsfree unit?
- beschikt de standaard Mégane II radio over een GSM mute en hoe herken ik die?
- is er ook een kabel die ik op de hf unit kan aansluiten zodat het telefoongesprek over de autospeakers gaat?

Alvast bedankt voor de berichten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22

Bericht door Rossy »

De Megane II heeft geen specifieke voorziening voor telefoonmute, behalve wanneer de auto is geleverd met telefoon voorbereiding.

De microfoon van de carkit kan bovenop de kap van de stuurkolom gemonteerd worden.
Eventueel is deze carkit uit te rusten met een zwanenhals microfoon welke gemonteerd kan worden op de linker voorruit stijl.

De Nokia CK-7W carkit is een bluetoot carkit, welke ook gebruikt kan worden als een volwaardige carkit voor Nokia toestellen met pop-port aansluiting. Hierbij kan het toestel in een daarvoor bestemde houder geplaatst worden en opgeladen.
Indien er gebruik wordt gemaakt van deze mogelijkheid, is het aan te raden een goede dashmount te gebruiken welke geschikt is voor deze auto, en daarop de houder te monteren.
Indien alleen de bluetoot functie gebruikt wordt, is het aan te raden de bedieningstoetsen van de carkit onder 1 van de middelste vetilatieroosters te monteren. Dit ivm. de bereikbaarheid van de toetsen.

Het geluid over de auto luidsprekers laten lopen is geen probleem indien de auto is uitgerust met telefoonvoorbereiding. Dan zit deze functie al af fabriek in de auto. Een andere mogelijkheid is een mutebox te gebruiken. Hierbij wordt het luidsprekersignaal van de radio onderbroken en het telefoonsignaal doorgegeven op 1 of 2 voor luidsprekers. Deze mutebox wordt tussen de originele Iso-stekkers gemonteerd. Stekkers los, stekkers mutebox erin, en het werkt. Veelal heeft de mutebox ook de mogelijkheid om de bedrading van de carkit direct erop aan te sluiten.

Succes met het inbouwen.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
brian
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door brian »

ik had bedacht de microfoon bij de achteruitkijkspiegel te monteren, daar zat ie ook bij m'n vorige auto. Het bedieningsknopje wilde ik op de tussenconsole plaatsen, boven de handrem zeg maar. Ik leun daar erg vaak op en kan dan makkelijk bij het knopje zonder van positie te moeten veranderen.

Ik zal eens kijken hoe het zit met de telefoonvoorbereiding.

De Handsfree unit zou ik ergens achter het handschoenenkastje willen leggen, kan dat? En hoe krijg ik die dan open? Of zijn er andere "geheime" plekken? Voor het ontvangst van het blue tooth signaal zou het denk ik niet uit moeten maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

r5alpine
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 mei 2020 09:59

Bericht door r5alpine »

de originele radio heeft een mute aansluiting in de iso stekker als je die aan sluit zie je dat ook in het display
19 cabrio rsi.11txe 16v.alpine V6 GT.R 9 GTX. talisman

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen