Niet dat er wat was of zo. Hij liep keurig en zo gemiddeld 1:18.
Nieuwe filters nieuwe olie etc. So far so good.
Nu schat ik mezelf nogal technisch in en dus dacht ik ook de injectoren eens los te halen, los te schroeven en te reinigen.
Die hebben immers ook 200k km achter de rug.
3 injectoren kreeg ik los, de laatste komt later als ik hem ooit los krijg.
De spraykop-gaatjes getest met remmenreiniger, netjes 5 dunne straaltjes. Die zijn dus open.
Alles in elkaar gezet, echt heel schoon en netjes geweest.
De auto start netjes. Loopt even netjes stationair en dan loopt het toerental licht op. Uit het niets. Een paar seconden daarna begint hij onregelmatig te lopen en gaat een oranje waarschuwingslampje branden. Mijn OBD computertje geeft geen foutcodes.
Rijden lijkt hij een stuk minder vermogen te geven.
Dus op onderzoek.
Retour meten.
De injector die ik niet heb losgekregen geeft het meeste retour.
De anderen minder, degene met de minste retour geeft ongeveer de helft van de injector die ik niet heb losgekregen.
De andere twee volgen die injector met een klein verschil.
De injectoren zijn van binnen echt schoon als in een cleanroom. Van buiten nu ook trouwens.Maar een laag retour zou kunnen aangeven dat er toch iets open blijft staan, of bij de andere injectoren dat er nozzles verstopt zitten of de naald niet lost of zo. Een verstopping.
Iemand enig idee ?

De vraag is vooral heb ik injectoren met een verstopping of heb ik injectoren waarbij iets open blijft staan.
Ik vermoed het laatste vanwege het oplopende toerental.
Hoeveel ml retour zou ik bij een bepaald toerental per minuut moeten hebben ?
Alle adviezen die hiermee te maken hebben zijn welkom.

Groet,
Arjen