Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Je hebt het goed gedaan, je 1 maal 5 minuten wachten, daarna niet meer.
Ik heb een Zoë, misschien is dat het verschil?
Misschien kunnen andere Forumdeelnemers reageren, of het probleem bij hun, als ze dat al hadden, opgelost is
Vandaag de update via de dealer ontvangen van easylink.
Er staat nu versie 283C34951R op, zie foto.
Versie.png
Verschillen zie ik zo niet, zou het af en toe midden onder het rijden het vast vriezen/rebooten moeten voorkomen.
De foutmelding mbt het versturen van een adres naar de auto blijft erin zitten, ook na het opnieuw installeren van de app op de telefoon en opnieuw koppelen met de auto en de easylink naar fabrieksinstellingen terugzetten, maar goed het adres komt ondanks de foutmelding ook nu nog steeds in de auto aan.
Nu dus afwachten met deze nieuwe easylink versie hoe het gaat.
Dus laten we het dan weer over de Zoe hebben hier.
Wordt anders wel verwarrend.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
________________________________ De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Vandaag nog even terug geweest bij de dealer voor een kleinigheidje, maat begreep dat de versie 283C34951R ook voor de Zoe zou zijn, voor elke auto met een easylink versie 2 zou deze gelden, dus o.a. ook voor Megane en Captur.
Versie 2 van easylink zou je kunnen herkennen aan de huidige versie 283C35202R die er een maand of twee/drie geleden via OTA op is gekomen.
Versie 1 heeft een ander versie nummer.
Als ik het goed heb begrepen hebben alle elektrische en Hybrid modellen een easylink versie 2.
Omdat deze versie voor nu alleen via de dealer/garage is te installeren, dus niet OTA.
Het zou kunnen dat dit later in het voorjaar alsnog gebeurd, begrijp dat ze niet meer dan twee upgrades per jaar via OTA willen doen, omdat het dan in volgorde fout kan gaan en het netwerk overbelast zou raken.
Er zijn soms ook tussenversies welke dus alleen via de dealer/garage worden verspreid, misschien is dit daar ook zo'n voorbeeld van, afwachten maar.
Tot nu toe nog geen freeze/reboot gehad, moet ik ook zegge dat ik nog niet zoveel gereden heb.
Ik begrijp het echt niet.
Vanwege mijn klachten, voorverwarmen en het niet aankomen van opdrachten, moest ik, in opdracht van Renault Parijs, foto’s maken van diverse menu”s in de Zoë.
O.a. de software, waar de Zoë op draait.
Renault Parijs, had daar geen aanmerkingen over.
Begin deze maand is de Zoë voor de tweede beurt geweest.
Ik had jouw software gegevens meegenomen.
De Zoë is aan de computer gehangen en er was geen update beschikbaar.
Ra ra , hoe kan dat?
Renault blijft een apart bedrijf.
Zoals al aangegeven had ik via Renault Nederland de nieuwe firmware versie doorgekregen welke dan door de dealer erop gezet zou worden, kon niet via OTA.
Op de 14e december had ik gelijktijdig bij de wintercheck hiervoor een afspraak bij de dealer/garage.
Uiteindelijk laat in de middag een telefoontje dat deze versie niet beschikbaar was, maar waarom dan niet, geen idee dat kon men mij niet vertellen.
Daarna weer even terug naar Renault Nederland, die gaven toch echt aan dat deze versie er zou moeten zijn.
Wederom contact gezocht met de dealer/garage en wonderwel de dag erna een telefoontje dat deze nieuwe versie toch beschikbaar was, er zou de dagen daarvoor een storing in het distributie kanaal gezeten hebben waardoor deze niet zichtbaar zou zijn geweest.
Nieuwe afspraak gemaakt voor de 24e december en daarbij is deze nieuwe versie er nu opgezet, tot op heden geen fouten meer gezien, let wel, ik heb geen Zoe, ik kan dus niets vertellen over het klimatiserings probleem. Deze versie kan alleen door de dealer/garage erop gezet worden, komt dus niet via OTA, dus ook zoeken in de auto naar een nieuwe versie zal geen zin hebben.
Er schijnt overigens al weer een nieuwere versie te zijn, zit ik net te lezen op het Duitse forum: 283C32183R (helaas geen release notes, daar is Renault sowieso niet scheutig in).
Fijne jaarwisseling.
Bedankt voor de zeer uitgebreide info.
In het nieuwe jaar maar weer eens contact opnemen, met Renault Nederland.
Maar wel even wachten, totdat de champagne is uitgewerkt..
Voor jou , ook een prettige jaarwisseling.
Gr. Injector
[mention]Injector1[/mention] onze auto gaat as woensdag weer naar de dealer nadat deze al afgelopen maand weer eens 3 dagen bij de Renault dealer heeft gestaan. Renault Nederland is er weer mee bezig is geweest. De PDU gaat nu vervangen worden. Dit is het 3e onderdeel.. Hopelijk is het dan opgelost.. Er schijnen 5 onderdelen in te zitten dus er zal een moment moeten komen lol. Navi display, communicatie module en de boordcomputer zijn al vervangen.
Ter info gebeld door de dealer dat de PDU niet binnen is gekomen. Tot nader order is dus alles op hold gezet wachtende op de PDU. Levertijd is onbekend.
Inmiddels heeft mijn Zoe ZE50 R135 intens ook via de dealer een easylink update ontvangen.....
20220119_163530.jpg
nieuwe versie 283C34951R
Uitgevoerd omdat het systeem onder het rijden enkele malen gerestart is.
Echter de monteur die de update uitgevoerd heeft had niet de informatie dat deze update dit probleem zou verhelpen !
Toevallig kwam een dag eerder met mij bij de Garage een dame tegelijke ook haar blauwe Zoe inleveren voor een service beurt.
Ze melden ook dat haar scherm enkele keren op zwart was gegaan onder het rijden.
De balie medewerker had blijkbaar andere informatie.....want er was nieuwe easylink software die dit op zou lossen.
We gaan het wel weer zien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Betreffende de nieuwe easylink software upgrade....
De monteur heeft gelijk...de balie medewerker dus niet.....vandaag weer een uitval en restart van het multimedia scherm gehad
Gisteren heeft de iphone een nieuwe update gehad van het systeem. Daarbij zou de werking van apps van derden zijn verbeterd.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
________________________________ De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Het vastlopen en opnieuw opstarten van het systeem kan meerdere oorzaken hebben en hoeft niet steeds dezelfde te zijn.
En is meestal software gerelateerd.
Persoonlijk heb ik het alleen ervaren bij langdurig gebruik van de navigatie.
Het komt bij meerdere merken voor en niet alleen bij Easylink van Renault.
Vaak komt het ook van externe apparatuur die op de USB wordt aangesloten zoals USB sticks/Hard disks/I-pods of mobiele telefoons.
Probeer bijvoorbeeld eens een poosje zonder USB stick te rijden of probeer goed op te letten of er een patroon in zit wanneer de reset optreed.
Ontstaat het bijvoorbeeld bij langere ritten of speelt de buitentemperatuur een rol.
Hoe meer informatie je de dealer kan geven des te meer gegevens hij kan doorgeven aan de fabriek.
Ik rij inmiddels een week, in mijn nieuwe Zoë Rivièra, demo , Juli 2021.
Het is precies het zelfde dan bij de vorige Zoë, Edition One December 2019.
Als ik een opdracht stuur, naar de navigatie, krijg daarna een bericht, dat de Zoë niet te bereiken is. De opdracht komt wel aan in de Zoë.
Wat voorverwarmen betreft, is er niets verbeterd.
Als je de vertrektijd invult, dan gaat hij pas verwarmen, op de vertrektijd.
Ik programmeer hem nu 15 minuten eerder en dat gaat goed.
Ligt wat betreft de navigatie opdracht aan de app en niet aan de auto.
Of je moet terug naar de app versie 4.21.3.
Of je moet wachten of Renault het probleem met de app oplost.
Als ik geen verbinding meer heb met de Zoe start ik de iphone een keer opnieuw op.
Vaak lost dit het probleem op.
Vandaar mijn bericht eerder over de systeem update voor de Apple gebruikers.
Ik heb geen programma geactiveerd, daarom staat ook het rode uitroepteken in de app.
Maar toch werkt het voorverwarmen met de Airconditioning knop in de app bij mij.
Als ik daarop druk gaan de alarmlichten twee keer knipperen en start het voorverwarmen voor 10 minuten.
De buren worden er wakker van zoveel lawaai als dat geeft, alsof ze elk moment opstijgt.
Na 10 minuten, of als ik het contact aanzet (startknop en rempedaal) stopt het voorverwarmen.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
________________________________ De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Zo werkt het bij mij ook.
Het bericht voor de navigatie komt altijd aan.
Alleen krijg ik de boodschap, dat de Zoë niet te bereiken is.
Ik vind het wel best verder.
Bij de vorige Zoë, moest ik diverse foto’s en info van de smartphone leveren , aan de helpdesk van Renault, die het , op hun beurt, naar Renault Parijs hebben gestuurd.
Het advies daarna, heeft niet geholpen
Hallo Zoef Zoef,
De melding; auto niet te bereiken, krijg ik alleen bij een navigatieopdracht.
Bij een opdracht voor de airco, gaat het goed.
Dat is toch vreemd?
Ik ben een nieuw topic gestart voor de My Renault App.
Daar valt genoeg kennis en ergernis over te delen.
Nu staat er overal een beetje over op dit forum.
Dus kunnen we het beter centraal houden.
Nou onze Zoë is vandaag bij de dealer geweest. We hebben een nieuwe PDU gekregen wat dit ook in mag houden. Ze hebben de app niet getest. Wel zeggen ze dat dat apparaat nu dus goed communiceert.
Verder komen ze met het verhaal dat alleen de telefoon met het telefoonnummer dat is geregistreerd in myrenault verbinding mag maken met de app. Dit lijkt mij toch een sterk verhaal.
Zijn hier mensen die de app werkend hebben op meerdere telefoons?
Mijn telefoon krijgt nog steeds een rood kruis. Ik word er moedeloos van. Telefoon van mijn vrouw waar het geregistreerde nummer op zit kan ik op dit moment niet testen helaas.
Ik zag ook dat ik weer eens een nieuwe software versie heb gekregen. Datum ervan is 03-03-22022 en versie is 283C33608R
Tja moet ik er verder van zeggen.. zucht. Niks ten nadele van dealer maar als Renault dit al niet kan fixen jongens ..
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb voor mijn Captur 2020 (recent aangeschaft) 3 jaar kaartupdates aangeschaft. Nederland heeft hij automatisch binnengehaald en werkt goed. Ik wil ook een aantal andere landen updaten. Als ik kijk bij de software zie ik dat de buitenlandse...
Ik heb een Renault Captur gekocht uit 2018 met TomTom navigatie versie v990v8348.
Wat moet ik doen om hier de meest recente kaart op te krijgen?
Moet ik hiervoor een abonnement afsluiten bij Tomtom?
Heeft iemand een instructie voor het updaten van...
Ik ben nieuw op dit forum en wil jullie ten eerste bedanken voor de vele handige tips! Ik ben 25 en rijd nu ongeveer 7 jaar renault. Tot op heden ben ik zeer tevreden.
Drie maanden geleden heb ik een Renault Megane uit begin 2018...
Toevallig bij de dealer.
Melde men mij dat de Australe weer een OTS 0EAN Fota -Australe nieuwe update nodig heeft
E-tech 100 ELEC-CCS2- IVC herprogrammeren.
Ik heb een vervelende, lang lopende kwestie m.b.t. mijn Renault Zoe ZE R135.
Ongeveer anderhalf jaar geleden de auto (occassion) gekocht. Binnen een week ging de airco stuk + ontpopte er een grote diversiteit aan softwarematige kinderziektes....
We hebben sinds enige tijd een ZOE ZE50 uit 2020 (geen CSS). Fijne auto waar we veel plezier aan beleven.
Tot opeens een paar weken geleden tijdens het starten van de laadsessie (Wallbox Pulsar Plus) de melding 'Accu laden niet...
Sinds november heb ik probleem met verwarming. Het warmt eerst paar minuten goed en toen viel het uit. Hetzelfde verhaal als bij andere topic (van oudere zoe's)
Mijn Zoe was al paar keer naar Renault Dealer in Breda geweest...