Model/uitvoering : Clio
Bouwjaar : 1999
Brandstof : Benzine
De afstandsbediening van mijn IR is al tijden stuk en heb in de tussentijd een SPY zet aangesloten om toch een afstandsbediening te hebben. Wil het nu alleen graag weer origineel werkend hebben. Ik heb van de sloop een IR sleutel en module gehaald, de module heb ik alleen mijn twijfels over omdat dat stokje wat in het zwarte kapje bij de binnenverlichting komt, erg los zit.
Op de afstandsbediening knippert het rode lampje als ik de knop indruk. Bij de IR weet ik niet wat ik moet zien. Als ik er met een camera in kijk en op de knop druk, zie ik volgens mij alleen de reflectie van het rode lampje.
Toch geprobeerd de sleutel te programmeren dmv: in de auto te zitten met deuren dicht. CV knop inhouden tot het lampje van de startvergrendeling blijft branden. Afstandsbediening op de binnenverlichting richting en drukken. Gebeurt alleen niks. Als ik echter voor de 2e keer druk, reageert het lampje van de startvergrendeling daar even kort op en gaat dan weer verder met zijn normale knipper ritme.
Wat zijn mijn opties?
Nieuwe sleutel programmeren
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
Re: Nieuwe sleutel programmeren
Je hebt enkel de ontvanger vervangen zonder de decoder.
Zo zal je systeem niet werken .
Je moet alles vervangen dan , zowel decoder als rekeneenheid injectie want daar zit ook de oude code in opgeslagen.
Een nieuwe sleutel lijkt me toch het goedkoopste .
Probeer eens de ontvanger alleen te vervangen , soms gaan die stuk door water via antenne .
IR afstandsbediening lees je in met een 4 cijferige code die je ingeeft via die knop deurvergrendeling.
Contact aan ,druk op knop en aantal keren de led tellen voor eerste cijfer enz. tot je ze allemaal hebt gehad .
Als je de laatste hebt gedaan dooft de led . contact af en op knop vergrendeling drukken tot deuren open en dicht gaan.
Dan twee maal met je sleutel drukken tot deuren reageren .
Suc6 Kurt
Zo zal je systeem niet werken .
Je moet alles vervangen dan , zowel decoder als rekeneenheid injectie want daar zit ook de oude code in opgeslagen.
Een nieuwe sleutel lijkt me toch het goedkoopste .
Probeer eens de ontvanger alleen te vervangen , soms gaan die stuk door water via antenne .
IR afstandsbediening lees je in met een 4 cijferige code die je ingeeft via die knop deurvergrendeling.
Contact aan ,druk op knop en aantal keren de led tellen voor eerste cijfer enz. tot je ze allemaal hebt gehad .
Als je de laatste hebt gedaan dooft de led . contact af en op knop vergrendeling drukken tot deuren open en dicht gaan.
Dan twee maal met je sleutel drukken tot deuren reageren .
Suc6 Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 30 jan 2015 15:11
- Actief als: particulier
Wat bedoel je precies met de decoder? Dat ding bij de binnenspiegel? Die heb ik namelijk wel vervangen alleen vermoed ik dat deze ook stuk is.
Of de complete UCH (nou ja, voorloper daar van)?
En kan je dat inleren misschien wat gedetailleerder uitleggen?
Of de complete UCH (nou ja, voorloper daar van)?
En kan je dat inleren misschien wat gedetailleerder uitleggen?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
De decoder of (UCH ) voor jouw wagen heet denk ik UCBIC en is van het oudere type .
De ontvanger zit bovenaan en UCBIC waar zekeringen en relais onderaan vastzitten (zwarte , witte doos) .
Je moet eerst de code krijgen van dealer om te kunnen inlezen ( 4 cijfers ).
http://www.matrasport.dk/Cars/Espace/va ... EMENTO.pdf
deze legt alles uit over je systeem en hoe je moet tewerk gaan voor inlezen , wel in Engels .
Mvg Kurt
De ontvanger zit bovenaan en UCBIC waar zekeringen en relais onderaan vastzitten (zwarte , witte doos) .
Je moet eerst de code krijgen van dealer om te kunnen inlezen ( 4 cijfers ).
http://www.matrasport.dk/Cars/Espace/va ... EMENTO.pdf
deze legt alles uit over je systeem en hoe je moet tewerk gaan voor inlezen , wel in Engels .
Mvg Kurt
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in