Nieuw in het forum, voor ons de eerste Espace

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
Squadracorse
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Nieuw in het forum, voor ons de eerste Espace

Bericht door Squadracorse »

Zo, ik ben nieuw in het forum en toch maar snel lid geworden want ik heb toch gekozen voor een Renault Espace, bj 1998 met een 3.0V6 en automaat bak.

Ondanks veel negatieve verhalen op het web heb ik er toch voor gekozen vanwege het design en de ruimte.
Natuurlijk wel proef gereden en het rijdt prima, ook de automaat schakelt goed tot nu toe goed.

De afgelopen dagen hebben we veel gelezen over voor elektrische storingen, vooral van de boordcomputer die veel storingen aangeeft die er niet zijn. Het instructieboekje (duits van het net) geeft echter aan dat je onder bepaalde omstandigheden moet stoppen. Nu ben ik zelf niet zo bang, dus ik rij nog gewoon door.

Wat ik wil vragen is of jullie ervaring hebben met de volgende storingen:

Oliepeil stand, computer geeft aan storing maar ik heb het gecontroleerd en oliepeil is prima.

ABS, sensor geeft aan storing maar kan er nog niets van vernemen.

Verder geeft de boordcomputer ook verbruikcijfers, gereden km stand enzovoorts allemaal aan, maar op de één of andere manier krijg ik de boordcomputer niet zo ver dat soort informatie aan mij te vertellen. Bestaat er ergens een beschrijving hoe ik deze info van de bpc krijg?

Graag hoor ik van jullie. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

thomassen7
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Actief als: particulier

Bericht door thomassen7 »

Voor de storingen die je noemt ga je terug naar de garage waar je hem kocht, 9 van de 10 keer zijn het alleen de sensoren die vervangen moeten worden, omdat ze de verkeerde waarde doorgeven naar de computer. :)
De verbruikscomputer zet je op nul door op de ruitenwisserschakelaar aan het uiteinde de toets langer als 2 seconden ingedrukt te houden.( met deze toets en de knopjes op het klokje kan je nog veel meer doen. :shock: )
Tenzij je een E1 uitvoering hebt, want dan is dit hulpmiddel niet uitgevoerd.
Heb je echter knipperende streepjes op de plaats van actieradius,- gemiddeld verbruik'-actueel verbruik'- in beeld dan heeft een van de opname elementen geen signaal afgegeven gedurende zo'n 16 kilometer.
Als alleen het eerste segment knippert en het pompvignet dan zit er een storing in het tankelement. :(
Al met al, ga even terug en laat hem uitlezen, want ook deze kleine storingen blijven in het geheugen bewaard.
Het is trouwens ook goed mogelijk dat er ergens wat kabelschade, of een slechte stekerverbinding deze problemen veroorzaakt, en in het ergste geval is de microprocessor van het paneel defect en moet het hele paneel uitgewisseld worden.( dit kan je niet zelf, het paneel moet namelijk ingesteld worden met de XR25.)

Gr.
Peter
:arrow: Toen Microsoft met de auto te maken kreeg is de ellende begonnen :!: :!: :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Squadracorse
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2

Bericht door Squadracorse »

Vandaag ga ik naar een Renault dealer voor het uitlezen van de storingen.
Ik hoop dat er niet teveel aan de hand is maar hou mijn hart vast :roll:

Het lullige is dat ik helemaal niet in het menu kom van de verbruikscijfers.
Ik kan inmiddels wel de gereden km stand op nul zetten maar verder kom ik niet in de boordcomputer.

Heb het ook geprobeerd met het duitstalige instructieboekje, maar ook dan kom ik niet verder dan tripafstand en wat er verder op het dashboard aangegeven wordt. Geen info over verbruikcijfers of iets dergelijks :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Grand Pierre
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
Actief als: particulier

Bericht door Grand Pierre »

Zoek eens op het duitse espacefreunde.de op "freischalten BC", en je hebt pa-gi-na's over alle ins en outs van de JE-boordcomputer.
Veel plezier en succes, en laat even weten of 'ie aan de praat is gemaakt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut