Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo,
Sinds het weekend in het bezit van een Grand Scenic uit 2009. NU wil ik graag de navigatie updaten met de meest recente kaart. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen en waar ik de update vandaan kan halen? Anders dan bij Renault want die weten de prijs ook Kun je bijvoorbeeld registreren bij tomtom / abonnement en dan altijd de gratis update krijgen net als bij bijvoorbeeld Garmin?
Het ligt er aan welke Navi je hebt. Als je het Cabasse Auditorium systeem hebt met DVD navi (onder passagiersstoel), dan heeft de meest recente update kaartmateriaal van 2012 (versie V32.2 van 2012/2013). Geen nieuwere kaarten meer te krijgen.
Update kun je o.a. via MP krijgen.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Dank je wel RichTrip, die heb ik inderdaad. Onder de passagiersstoel en idd een DVD met 2012-2013. Spijtig dat er geen update meer van te krijgen is.
Het is toch wel TomTom? zou het dan ook niet via hun kunnen?
Hallo,
Ik heb een Renault senic uit 2008 met een carminat navigatie systeem,met best wel oude kaart ziet vaak niet waar ie nou precies is verouderd.Is er mogelijkheid om deze te updaten na Laaste versies?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Het is toch wraakroepend dat Renault zomaar beslist dat de Navigatie (GPS) Update voor de nieuwe kaart van Europa b.v. nog maar slechts éénmaal per jaar gaat gebeuren ! Dat is zo al vanaf 2023 ! en daarvoor moet men dan € 85 betalen !!!...
Een aantal weken een Zoe R90 van 2017 in bezit. Eerst uitvoerig over gelezen natuurlijk. Het is duidelijk dat de meeste Zoe's niet automatisch een BMS update krijgen bij de dealer. Pas als blijkt dat je pakket te zwak is geworden en je een nieuwe...
Ik krijg maar geen FOTA binnen, nu zag ik dat er ergens een mogelijkheid is om dit handmatig te doen, helaas leiden al mijn zoektochten naar een dode link in Zwitserland.
Type auto is een Renault Arkana uit 2023, met kenteken T-299-ST ,...
Goedemorgen, Ik heb een nieuwe clio met easy link systeem, nou ben ik al 2 dagen bezig om met de usb stick de navigatie te uploaden...maar ik krijg iedere keer fout neem contact op met de dealer en die zegt het uploaden gaat automatisch als u rijd,...
Het R-Link2 navigatiesysteem is niet meer te updaten heb ik begrepen, nu kwam ik op marktplaats wel een advertentie tegen die dit kennelijk wel kunnen, maar is een adres ergens in België, met alleen ophalen niet verzenden..
In het kort: ik heb onlangs een dongel geïnstalleerd in mijn nieuwe Zoe voor Android Auto (er was een probleem met de compatibiliteit via USB en mijn telefoon). Het werkte, maar plotseling (ik denk vanwege de Wifi) bood Easylink me een update aan....