Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Sinds enige tijd heeft onze drie jaar oude Twingo Initiale 1.2 16v het volgende probleem:
Starten, wegrijden en dan na enkele minuten loopt de motor op drie cylinders en gaat het motormanagementlampje aan. De ene keer is alles na een paar minuten weer normaal, de andere keer duurt het veel langer.
Bij uitlezen in garage wordt ook deze fout aangegeven. Eerst was het cylinder twee nu cylinder drie. Ook is al de sensor welke aangeeft dat de motor draait vorig jaar vervangen omdat deze storing veroorzaakte.
De garage komt e niet uit en wil nu de kleppen gaan controleren/stellen. Dit kost ca. 400 euri. Ik vindt het behoorlijk kostbaar om, in mijn ogen op de gok, deze "reparatie" te laten uitvoeren omdat ik zelf denk dat er ergens iets electrisch mis is. Ik denk eerde aan een los kabeltje oid.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik wilde een cruise control laten installeren in mijn Kangoo 1.6-16V van 2006. De monteur heeft gezegd, dat de auto geen electronisch gaspedaal heeft. Later heb ik ergens op de net gezien, dat er is wel een electronisch gaspedaal, maar met een kabel...
Ik heb me al even op dit forum ingelezen over het 1.2 TCe compressie probleem.
Betreft de 1.2 TCe Bose 2016 met 115000 km op de teller. Het is een keurig nette auto.
Deze pas 1,5 jaar in bezit en pas na aanschaf gelezen over het...
Wij rijden sinds 5 oktober 2024 een Renault Zoë R240 uit 2015. De eerste week hadden we al een waslijst aan fouten ontdekt bij de auto en zijn wij terug gegaan naar de dealer waar wij hem gekocht hebben. Alles kon gemaakt worden op de...
Ik heb een Talisman van 2018 met een stoffen bekleding en handmatig verstelbare stoelen zonder stoelverwarming maar met rugmassage.
Nou wil ik daar leer inbouwen, echter is de linker voorstoel elektrisch verstelbaar en hebben die stoelverwarming. Is...