Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo allemaal,
ik bezit een renault 1.4 benzine van bouwjaar 1999.
Heb deze week een nieuwe koppakking geplaatst,dit is allemaal perfekt verlopen volgens het boekje.
Vandaag alles terug geplaatst maar de motor wil niet aanslaan. :cry2: Draai de...
Hallo,
ik heb een megane 1.6e uit '97
en nu is het geval dat er sinds een paar dagen (valt het pas op) dat er wat druppels olie op de grond liggen.
Na een kleine inspectie zie ik dat er net onder het spruitstuk de motor vies is.
Is dit dan de...
Ik ben bezig met de aanschaf van een 2e hands megane break station uit 2002. Op het motorblok staat met stift geschreven B.B.O.L. en een kilometerstand. De verkoper heeft geen idee wat dit betekend, komt dit iemand bekend voor?
Sinds een paar maanden heb ik een probleem met mijn Megane 1.6RN uit 1996
Bij het terugschakelen naar zijn 2, klapt het toerental omlaag en slaat de motor af.
Eerst begint de wijzer op de toerenteller te spoken tussen de 750 - 500 toeren. Als ik dan...
Ik merkte vanmiddag dat ik vermogens verlies had, ik kan het gaspedaal helemaal intrappen ( in z'n 5e versnelling ) en dan gaat mijn Megane Break 1.4 niet harder dan ± 110 Km/u.
Ben gestopt en heb de wegenwacht geraadpleegd, deze vermoed dat dit...
stationair draait deze perfekt
na optrekken tot aan 2000 toeren , geen probleem
erna begint de turbo te blazen en is er ook geen acceleratievermogen , accellereert wel , maar niet als voordien
gaat hier over een megane grand tour 15dci van 2004...
Ik heb een heel rare geluidje in mijn renault megane 1.9 dci uit 2005. Het geluidje komt na het gasgeven, dus niet tijdens het indrukken van mijn gaspedaal maar als ik gasgegeven heb en mijn voet verwijder van het gaspedaal.
Nou kwam ik vorige week terug van vakantie vraagt mijn auto aub olie bijvullen.
Ik een litertje erbij gegooid . maar nu ging een collega met mijn auto weg die
heeft 400 km gereden en weer vraagt ie om olie .
en aangezien ik voodat we op vakantie...
Wanneer ik mijn auto start ( rood lampje op het knopje bij het stuur), gaat dit niet, tenzij ik auto met het gaspedaal even aan houd. Dan schakelt auto op gas over ( groen lampje)en loopt even later goed. Maar dan blijft het oranje lampje 'Injectie...
Renault Megane II Hatchback 3drs.
Bouwjaar: 2003
Kilometerstand: 67,500km
De auto schokt lichtelijk in stationair, tijdens het optrekken als er wat gas gegeven wordt schokt deze hevig.
Met halfgas wegrijden schokt hij niet, verder schakelt en...
Ik ben sinds kort in het bezit van een leuke megane coupe 1.6e, het was wel ff wennen maar ik vind hem heerlijk rijden. Er zit ook wat werk aan en nu is dat vooral de koppakking. Hoewel hij nog niet door is aan de binnenkant, beginnen de...
Mijn Megane gaf er laatst de brui aan. Na eeen rustige rit weggezet en na 15 minuten gestart. Helaas wilde de motor niet meer aanslaan en gaf tijdens starten een erg harde metalig geluid en wilde hooguit op 2 cilinders lopen.
Een Renault dealer...
ik heb een renault megane grand tour uit dec 2004 (1.5 dci) Toen ik vanochtend wilde starten gebeurde er helemaal niks behalve een raar geluid onder de motorkap, nog een paar keer geprobeerd maar niet starten. sleepbedrijf gekomen en...
wie kan mij helpen,heb een renaul megane 2.0 RN uit 1998 op een g3 installatie
met starten nooit problemen gehad,vandaag staat hij voor apk bij de garage,zelf erheen gereden op gas,daar een paar x gestart op gas ook geen probleem en plots helemaal...
heb 2 kleine probleempjes die ik niet kan thuisbrengen,
s'morgens als de auto koud is, en het gaspedaal rustig intrap lijkt er weerstand vanuit het motor blok te komen alsof de auto niet wil vooruitrijden.
zodra ik het gaspedaal compleet induw,...
Ik heb een Megane 1.6 16V uit 2001 en deze heeft het alleen een probleem bij koude motor.
Starten doet hij perfect. Echter stationair en de eerste paar honderd meter rijden schokt de motor.
Pas geleden ging zelf het lampje luchtverontreiniging...
hallo aan iedere gebruiker bij deze wens ik info omtrend het uitbouwen van een kachelmotor bij een renault megane 1.6 16v bj 2004 ik demonteerde reeds vele onderdelen maar geraak er niet bij het probleem is dat af en toe de jager uitvalt en als ik...
Vandaag een beurt gedaan, eerst luchtfilter, toen pollenfilter, daarna de bougies vervangen, toen probeerde ik hem te starten en de motor draait slecht, en er komt onmiddelijk een melding: inspuiting controleren .
Is dit eerder bij...
In augustus werd de eerste olie vervangen.
Waarschijnlijk hebben ze toen de boordcomputer vergeten te resetten, want nu krijg ik al de melding “binnenkort onderhoud”.
Ik heb nog maar 8000Km op de...
Afgelopen week kwam mijn koppakking ertussen vandaan. Uiteraard vervangen. Op een afgebroken kopbout na ging dat als vanzelf. Nu zit alles weer op zijn plaats, nieuwe distributieriem, spanrol, waterpomp en natuurlijk de koppakking....
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum