Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Renault Scenic 1.6 16v RXE 1999. Alleen opeens is de motor gaan schokken/inhouden bij normaal gasgeven.
Na veel gegoogled te hebben denk ik nu dat het aan de map-sensor ligt, dus...
Hallo ik heb een scenic uit 2002 met een km stand van 138000 en heb vorige week een grote beurt en brandstoffilter laten vervangen tevens ook de bdp sensor alleen start de auto nog moeilijk na 3 á 4 X start de auto pas.
Heeft iemand nog tips
Net mezelf aangemeld om te kijken of ik m.b.v. een forum als dit de problemen met mijn Scenic opgelost krijg.
Misschien kan ik in de toekomst ook een bijdrage aan het forum leveren met mijn belevingen.
Vorige week had ik de hele week problemen dat ik 4 Á 5 X nodig had om te starten vanaf vandaag start de auto niet meer hoewel de startmotor wel goed draait en de accu vol is.
M'n auto heeft 138000 gelopen en ik weet niet wanneer...
Mijn toerental werkt niet, bij starten wil die wel opkomen maar hapert.
Ik denk dat de sensor niet goed is maar waar zit die bij een Scenic 16.16V 2000.
Oh ja, bij een zelftest gingen alle meters bewegen behalve de toerenteller, ook...
Ik heb een Renault Scenic 1.6 16V 2000.
Eerder dacht ik dat het mijn MAP-sensor en/of stappenmotor, (vacuumlek) niet goed zijn omdat ie hoog stationair draaide.
Maar als ik de eerste keer start loopt ie vrij hoog stationair, als ik voor de...
De Scenic 2.0 16V uit 2000 is er nog steeds. Onlangs zijn er 4 nieuwe Goodyears onder gelegd en hem laten uitlijnen. Het stuur staat nu voor het eerst in 8 jaar recht.
Op de brug bij de Kwikfit wees de monteer me op een scheur in de katalysator...
Mijn stappenmotor van de Scenic uit 2000 16 16V moet vervangen worden.
Echter kom ik allerlei merken tegen maar passen ze er ook op of zijn ze er voor geschikt?
Zit er nu 1 op van VDO maar denk dat ze die een keer vervangen hebben, en ze...
Ik ben nieuw op het forum en hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen met het oplossen van mijn stationair hoog draaien van de motor.
Het hoog stationair is het enige wat de auto doet, verder rijd hij prima.
Ik heb diverse Renault's...
Ik ben nieuw op het forum en hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen met het oplossen van mijn stationair hoog draaien van de motor.
Het hoog stationair is het enige wat de auto doet, verder rijd hij prima.
Ik heb diverse Renault's...
Ik ga altijd in Belgie tanken en sinds ze daar geen Super 95 meer hebben,tank ik Super 98.
Nu heb ik gisteren per ongeluk E10 getankt kan dit kwaad.De tank was bijna leeg.
Al een tijdje heeft mijn Scenic last van een bokkende motor. Ik dacht dat het in relatie zou zijn met het voorgaande probleem (
Toch blijft het blok erg bokken .Vooral tijdens koude start treed dit erg op, zowel stationar als in...
Zojuist lag ik onder de Scenic (1 ph2) om te remleiding wat te novoroxen. Blijkt er ook een of andere slang los te hangen. Wat is dit voor slang en moet die niet ergens in?!?
hallo, na weer een multiriemdebacle vandaag weer een nieuwe riem gelegd. Maar het valt me op dat er een gladde rol is waar de ribben overheen lopen. En als dat niet hoort, dan moet de riem duidelijk wat langer zijn dan de 1750mm die ik er nu al voor...
Goede dag
Mijn megane I 16.16v van 2000,
Vandaag op het een ander moment gebeurde.
Vind het blijkbaar grapig om op 3 cilinders te rijden
In alle toeren en versnelingen. Zodra er gas bij woord gegeven. Hoord en voelt het net een drie pitter.
Sinds aankoop loopt mijn Scenic uit 2000 met K4M motor slecht stationair. De toeren variëren tussen de 750 en 2000rpm, naarmate het blok warmer wordt komt het stationair meer richting de 750rpm met uitschieters naar 1500rpm.
Ik ben op zoek naar een wphb voor mijn scenic uit 2000. Daar waar ik voorheen zonder al teveel problemen na wat googlen altijd wel wat vond lukt het me niet om die van een Scenic te pakken.
Dus wie o wie heeft er toevallig 1?
Ik zou sowieso een...
Ik heb een vraag over mijn Scenic van 2005.
Ik wou vanmorgen mijn kinderen naar school brengen, dus ik stap in de auto, druk mijn koppeling in en druk op de start knop ( zoals gewoonlijk), maar dit keer startte hij wel, maar wilde...
Vandaag viel mijn Scenic 1.6 Phase I(2001) uit op de snelweg terwijl ik ongeveer 110km/h reed.
Op de vluchtstrook geparkeerd en geprobeerd opnieuw te starten, helaas zonder succes.
De startmotor gaat wel rond, maar de motor slaat...
Hoi allemaal.
Gisteren wilde onze Scenic opeens niet meer starten. De startmotor draait wel, maar slaat niet aan. Ik heb de ANWB gemeld die alle zekeringen heeft nagekeken. Het blijkt dat er geen vonk word gegeven op de bougies.
Waarschijnlijk ligt...
Al enkele dagen heb ik de melding Emmissiesysteem controleren in het berichtenscherm staan. Bij de garage laten uitlezen en het gaat om de nokkenassensor. Deze wil ik dus vervangen.
ik ben sinds kort in het bezit van een Scenic uit 2000. Bij koude start draait hij wel 2250 tot 3000 toeren.
als je na een kleine 15 minuten de auto uitzet even wacht en daarna weer start draait hij weer 750 toeren.
Wel blijft af en toe het...
Ik probeer al een tijdje de locatie van de lambdasonde (zie topic) te achterhalen, maar kan 'm onmogelijk vinden.
Na veel googlen, krijg ik als resultaat vooral veel aanbiedingen van lambdasondes en forums waar mensen de lambdasonde al vervangen...
De titel zegt het al. Misschien een beetje rare vraag. Maar als je echt zou willen. Lukt het dan om de distributie-kit voor een 1.6 16V op een 2.0 16V motor te monteren?
Mijn Scenic uit 2000 heeft die laatste motor. Echter de factuur van de nieuwe...
Ik heb een Scenic 1.8 uit 2001, die de laatste tijd moeilijk doet. Af en toe start hij moeilijk waarna hij heel hikkerig loopt, neiging heeft tot afslaan, ik moet dan flink gassen om hem niet te laten afslaan. Als ik dan moet stoppen dan gaat hij of...
Motor stopte plotseling onder het rijden
Motorlamp Stop en olielamp gingen branden, start niet meer.
Afgesleept: Sturen gaat alleen als auto in beweging is en remsysteem werkt amper. Stuurbekrachteging ABS uitgeschakeld?
Zit genoeg olie in
Geen...
Motor stopte plotseling onder het rijden
Motorlamp Stop en olielamp gingen branden, start niet meer.
Afgesleept: Sturen gaat alleen als auto in beweging is en remsysteem werkt amper. Stuurbekrachteging ABS uitgeschakeld?
Zit genoeg olie in
Geen...
Hallo. Ben marcel. Heb een scenic 2.0 16v uit 2002
Motor is een f4r
Probleem is mijn flexibel deel van de uitlaat.
Buitenmaten is los van het bevestigingsdeel van het spruitstuk.
De binnenmantelnlekt niet maar kan dit kwaad.
Zoja. Hoe makkelijk...
Ik heb een scienic uit 2001 1.4 16v
Vanmorgen gestart en 600 meter gereden.
Toen uitgezet en na 5 minuten wilde ik de auto starten maar krijg hem niet meer aan de praat.
Krijgt wel brandstof.
Wat kan dit zijn
Bizarre storing in onze Scenic. Dealers is Spanje, Frankrijk en NL hebben nog steeds niet kunnen vinden.
Bij temperaturen boven de 26 a 27 graden gebeurt het bij herhaling, dat de motor spontaan stopt.
Diagnose met uitlezen van de ECU geeft geen...
Mijn katalysator is stuk en wil er een nieuwe opzetten maar hoe weet ik welke ik hebben moet?
Als ik mijn kenteken opgeef rollen er meerdere uit, waar kan ik de gegevens vinden waaruit ik
kan opmaken welke ik hebben moet. vr.gr. Aart
hallo, ik ben marcel en heb een renault scenic 2 liter uit 2002. heb het probleem dat hij niet altijd even lekker start, koude motor eigenlijk altijd goed alleen met warme motor flink doorstarten en gas erbij. dan loopt hij wel. start altijd maar...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum