Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb een Renault Megane Scenic uit 1991 die de laatste tijd wat langzaam optrekt. En met langzaam, bedoel ik langzaam! Ik doe er ongeveer 10 kilometer over om op de snelweg van 100 naar 120 km/h te komen. Boven de 3000 toeren...
de keerring van mijn scenic lekt en wil deze vervangen het is een f3 motor 2.0 8 kleppen
nu zie ik in de boeken dat de hele motor er uit moet
is dit zo of is er nog een manier ik heb beschikking tot een brug
rene
Hallo,
een heel stomme vraag misschien, maar ik wilde mijn olie van mijn Megane Scenic (2002) verversen en kon de olieplug niet vinden.
Wie kan me snel ff helpen.
We rijden alweer een tijdje tevreden rond in de scenic met onder andere een trip naar Oostenrijk. Nu wat motorische problemen. Liep slecht de laatste tijd. Bleek de bobine te zijn. Er is ook nog een geluid van onder de motorkap wat...
Hallo, zaterdag was het weer mooi weer, airco dus weer aan. Bij een laag toerental hoorde ik een ratelend geluid, paniek dus, leek op een ronddraaiend kettinkje. We dachten eerst aan de dynamo, maar later bleek ook dat als we de airco aanzetten, dan...
heb een scenic bouwjaar 1999 april 2.0 motor, onderhouden door een mannetje en altijd goed
nu moesten de kleppen gesteld met vulplaatjes en blijkt er schade op de nokkenas
als leek zie ik een paar krassen maar me mannetje wil er niet veder mee want...
Zelf ben ik best handig in het sleutelen aan een auto, ben jaren monteur geweest bij VW.
Nu heb ik vandaag de koppakking kapot gereden, 4e cilinder staat vol met kloelvloeistof.
Zijn er nog dingen die van belang zijn bij het vervangen van de...
Tijdens het op trekken van een scenic gaat de auto schudden. Als je het gas los laat is het over.
Dit is tussen een snelheid van ongeveer 65km/h en 115 km/h.
Het is de gehele auto die schud tijdens het optrekken en niet het stuur.
Ik heb een scenic uit 2002 1.9 dci, hij slaat zomaar af als ik 50 of 150 rij of terugschakel en op schakel.
Maar hij start meteen weer ,ik heb het idee dat het heel vaak gebeurt als het een beetje vochtig weer is.
ik heb een Scenic 1.9 Dci uit 2002 waarvan het voor gloei lampje gaat branden na het starten en soms ook na het voor gloeien.
Egr al schoon gemaakt en die staat dicht als je hem er uit haalt en de lucht massa meter vervangen , maar geen resultaat....
Beste allen, mijn eerst post hier, na veel gelezen te hebben.
Ik heb wat problemen met mijn Scenic uit 1998 2.0l +- 164000 op de teller.
Sinds het weer wat kouder werd is mijn v-snaar gaan piepen, dit hield meestal na een seconde of 15 weer op....
Ik ben op zoek naar maar info voor wat ik kan doen.
Een Scenic met de 2.0 8v F3R is de distributieriem van geknapt op stationair toerental. Hierbij waren geen rare geluiden.
Nu wou ik weten of er dan misschien een nieuwe riem op kan zonder...
Hallo, telkens als ik gas terugneem hoor ik nu een brom geluid rechtsvoor, geef ik weer gas gaat het brommertje harder waardoor ik hem minder hoor. Zou dus met de bewegende delen te maken moeten hebben. Het geluid komt eigenlijk boven het geluid van...
sinds dat de kou in het land is heeft mijn renault scenic 1.6 16v bj. 2002 erg last van de kou .
de moter wordt langzaam warm , zomers komt hij tot ongeveer het midden van de temp.meter nu komt ie tot +- 1,5 ste streepje van onder ! ook de...
Hallo
Onze scenic van 2001 1.6 wil sinds gisteren niet meer starten , het ging al een paar dagen moeizaam , alleen koude start in de ochtend maar na 2 of 3 keer deed hij het wel , maar nu helemaal niets . De anwb is er bij geweest accu is prima...
Mijn scenic is van 1997 met een 1.6 motor met een eurogas installatie.
Nu het koud is slaat de motor op benzine heel normaal en goed aan. Alleen bij overschakelen op lpg slaat hij gelijk af als je het gaspedaal los laat en de motor nog koud is.
Als...
Renault Megane Scenic uit 2001 1.9 DCI 28-HP-RK met 196000 KM op de teller.
Sinds een maand gaat het gloeilampje van mijn diesel tijdens het rijden spontaan branden, hij blijft dan een minuut of 2, 3 som 10 aan en gaat dan altijd weer uit. Volgens...
Nieuw hier, 2 vragen, zou graag willen weten hoe het gemarkeerde onderdeel in de bijgesloten foto heet.
Wil deze namelijk vervangen en vraag me af of het een moeilijke klus is.
heb volgende probleem met scenic 19 dci als ik hem start pruttelt hij en rookt niet alleen bij koude start warm doet hij dit ook soms maar rookt dan niet soms is het probleem er dagen niet en dan ineens weer wel nieuwe luchtmassameter geplaatst geen...
Ik zit met een probleem.
mijn auto een megane scenic 01-1999 lekt ergens vloestof volgens mij want heb nu al 2 x meer dan een liter koelvloestof moeten bijvullen.
Nu is heb ik de kachelradiateur zelf vervangen begin februari.
zijn...
Ben hier pas aangemeld maar had nog geen tijd om mij voor te stellen.
Ik ben getrouwd en heb geen kinderen, maar toch een scenic 16E uit 1999 gekocht voor een prikkie.
Bij aanschaf merkte ik al dat bij een koude motor hij afsloeg bij...
Ik heb een scenic air 1.6 16v van bouwjaar 2003, deze valt stil bij hard remmen en valt ook wel eens stil als je stil staat in een file, ook wil de auto spontaan in toeren omhoog gaan vanuit stationair. Smoorhuis is gereinigd, stappenmotor is...
Hallo ik hard een vraag wou graag zelf me kleppen stellen van me megane scenic van 1996
nu is mij vraag is het zelf te doen heb het wel eens gedaan maar niet bij een scenic !
is het zelf tedoen en zo ja wat is volgens jullie het beste manier van...
Ik heb laatst een renault scenic gekocht van 1998. Net nadat ik hem had gekocht kwam ik erachter dat het onderblok kapot was van deze auto. Deze heb ik nu vervangen maar hij wil niet meer starten. De bougies willen niet meer vonken, of hij vonkt 1...
hallo heb een renault scenic 1400 16v naft van 2002 km stand 120.000
men vraag is al ik gewoon stanionair draai en draai aan men stuur gaan men toeren naar boven is dat normaal ?
men gewoon toeren zijn 750 en als ik aan men stuur draai ong 1000 a...
Is er iemand die alstublieft met mij mee wil denken over het volgende probleem.
Ik heb een Megane Scenic 1.6. Tijdens onze terugreis door Duitsland begon hij vermogen te verliezen en viel uit.
Het begon bij 120 kilometer per uur en wilde...
Ik had al eerder het probleem geplaatst, dat mijn renault scenic uitviel onder het rijden.
Computer leest niets uit.
Ik heb op advies de vliegwielsensor vervangen, maar het probleem blijft.
Ik krijg nu wel het gevoel dat het bijna altijd...
Hallo ik heb een vraag heb een megane scenic 1996 1.6
nu valt mij op dat de olie lekt nu zag ik dat rand van de cater nat was van de olie
nu mij vraag is die makelijk te vervangen ? en zo ja is dat een paking of vloeibaare paking
hallo, de motor stottert wat. ook bij hogere toerentallen. het is een k4m motor 1.6 16v, een scenic uit 2000.
je schud echt een klein beetje in de auto. wat kan dit zijn. heb al nieuwe bougies met 4 pit er in gezet. dacht dat het een verbrandings...
hallo ik heb een vraag ik heb vandaag me inlaat spuitstuk schoon gemaakt ( dus er af geweest )
maar naar alles wer in elkaar gezet te heben en alles weer aangesloten
nu bij het starten gaar die dikke 4000 toeren lopen wat je ook doet hij blijft die...
Hallo allemaal ik heb een vraag me koelfin slaat niet meer aan scenic 1996
alles ontlucht zekeringen naar gezien maar geen probleem te vinden
koelfin getest deet het wel nu vraag ik me af de rieleer er van schakelt wil in maar dan geen spaning...
hoi ik heb een vraagje ik heb sinds 2 maanden een scenic 1.6 16 v uit 2002
nu zit ik met een probleem dat hij veel te lage toeren hebt zo rond 400 waar door hij met weg rijden wel eens uitslaat
nu heb ik hier en daat gelezen dat je de...
ik ben sinds een mnd of 4 in het bezit van een scenic ,bj 10-2002 1.6 16v , benz/lpg en heeft 178.000 gelopen.
nu heb ik het volgende : als ik fel optrek dan stottert de auto even bij +- 3500 toeren en het lijkt dan ook dat de auto geen...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum