Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Het welbekende inspuiting defect probleem zoektocht via ggle enorm veel hits maar nergens een oplossing. Nu rij ik hier al 2 jaar mee en had het probleem alleen bij het optrekken. Eerst alleen bij hoge toeren bijv boven 100 km p uur later kwam deze...
Aangezien de PCV klep niet meer de beste is en best prijzig is bij renault vroeg ik me af wie heeft bij zijn of haar DCI de carterventielatie omgelegt en heeft hiervan enige foto’s ik heb wel een idee om een slang door te trekken vanaf de...
Ik ben benieuwd : Ik sta op t punt mijn 2017 Renault Megane met de 1.5 DCI & EDC te laten chippen, maar ik vraag me af wat de ervaringen daarmee zijn hier?
En zo ja, waar heb je hem laten chippen?
Ik bezit een Twingo 1.2 uit 2014.
Sinds afgelopen zaterdag loopt hij op 3 cilinders als ik op benzine rij.
Op het moment dat hij overschakelt op lpg is er niets aan de hand en loopt hij op 4 cilinders.
Ik vermoed dat er iets mis is met één van de...
Net de auto terug van de keuring, en ik mag weer een jaartje rondtuffen.
Vorig jaar haalde hij de keuring maar net, de lamda waarde ging naar 1.031 terwijl die 1.030 moet zijn bij 2500 rpm.
De keurmeester liet hem toch maar door.
hallo kan iemand mijn helpen tot waar ik hem mag vullen en waar ik kan zien hoe vol die zit wand heb deze auto since een week en is anders dan me vorigen auto hoor het graag
Mijn Renault Mégane Break uit 2002 (1.6 16v motor, 4-traps automaat) maakt al sinds een paar maanden een soort jankend geluid wat nu bij nader inzien waarschijnlijk achter de kap v/d distributieriem vandaan komt :? Het geluid is het hardst rond de...
Ik heb en probleem met mijn Megane cabrio 1.6 2006. Het probleem is; Auto trekt niet meer op. eigenlijk al en lange tijd maar ook niks nieuws gehoord over de garages waar ik langs ben geweest. Sommige zeggen dat er en onbekende...
hallo mensen ik heb since kort een renault laguna grandtour 1.8 maar zit op internet rond te kijken over welke moter olie ik nodig heb. wand ze zegge kan 5w40 of 5w30 maar wil het eerst cekr weten voor k er iets in gooi hoor het graag
Twee weken geleden ben ik met de '02 Mégane Break (met 1.6 16v/K4M motor en de 4-traps DP0 automaat) wat mooie bergpassen wezen rijden in Zwitserland en Italië :D O.a. de Splugen, Ofen, Umbrail, Stelvio, Gavia en het rondje om de Sella gedaan. Veel...
Weet iemand een goed en betrouwbaar bedrijf die de nieuwste renault diesels uit 2017 goed kan chiptunen? Het moet wel extern ,dus zonder ecu zelf aan te passen,met behoud van fabrieksgarantie. Ik zoek een betrouwbaar bedrijf met een goede reputatie...
Ik heb sinds kort een megane uit 2012 en vraag me af of er ook een mono stand op de climat control zit voor de temp. regeling. Het kan toch niet waar zijn dat je altijd 2 knopjes moet bedienen als je alleen in de auto zit.
Hallo ik heb t volgende vraag is de filter die de.branstoflucht filter schoon te maken of moet je echt een nieuwe halen en zo ja waar kan je die nieuw krijgen want ik kan t niet vinden op bestel sites
heb een clio staan waar de koelfan niet draaid zolang de motor draaid
als ik hen uitzet en contact er weer op draaid de fan meteen
als ik dan de motor start gaat hij uit en blijft uit
de fan slaat dan helemaal niet in de temp meter komt bijna boven...
Beste,
Ik heb een Renault Trafic II bwj 2004 2.5 DCI. Mijn vraag is of de wagen een riem of een ketting heeft. Chasis nr. begint met VF1FLADA...
Alvast bedankt
Laatste tijd als ik met mn sceniec uit 2007 rij, hoor ik een klotsend geluid bij de voorkant bij de auto.
Behalve dat klinkt het ook alsof er een ventilator(of die fans) ook water raken, en ik denk dat het bij mn airco weg komt.
Ik heb geen...
Ik vertrek met koude motor vanuit thuis, geen probleem. Na 10min rijd ik de snelweg op en dat gaat goed. Eenmaal op de snelweg gaat hij als ik ongeveer 130km rijdt licht stokken en bokken / inhouden. (+/-3500-4000rpm)...
Goedendag,
De startmotor van mijn Trafic staat vast je hoort wel een tik dus vervangen!
Maar nu komt het, na even flink zoeken denk ik hem gevonden te hebben ergens flink verborgen achter de motor. zichtbaar is...
Sinds kort heb ik een Modus 1.5 DCI.
Een aantal dagen geleden sloeg hij spontaan uit op de snelweg op een afslag, daarna was hij niet meer te starten.
Naar huis laten slepen en even laten staan, daarna weer geprobeerd, nu probeert...
Ik zie weer over reclames om je airco te laten controleren; toevallig net eentje van Renault op Facebook.
Volgens mij is dit tot op bepaalde hoogte onzin, de druk in het systeem wordt continu gemeten in mijn Scenic 2. Als deze te laag is schakelt de...
Beste renault rijders ik ben nog nieuw heb een kort voorstelletje gedaan. Ik rij sinds kort een grand scenic 2005 2.0 16v. Ik heb sinds kort een sport inlegfilter van k&n geplaatst. De auto is onderin wat rapper. Het oude papieren filter was op zich...
hallo
is er hier iemand die voor een zacht prijsje een distributieriem kan vervangen op een 2001 renault megane cabrio 1600 16v?
bedankt alvast
grts :D :dance:
Nieuwe auto's hebben geen gaskabel, maar drive by wire . Als je het gasklephuis van zo'n nieuwe auto schoonmaakt, dan moet je daarna de ECU opnieuw inleren. Meestal bij een dealer. Want de hoek van de gasklep in neutrale...
Graag hulp bij het volgende.
Ik heb mijn auto onlangs naar de garage gebracht omdat de airco niet meer functioneerde. Eerst hebben ze de condensator vervangen want die was lek.
Vervolgens deed hij het nog niet en vandaag hebben ze de filter/droger...
Wie kan ons helpen? We hebben een lekkage, zie foto en we zijn op zoek naar de naam van dit ding. :roll: onderdeel.jpg
Ik hoop dat de foto te zien bent want ik ben er duidelijk niet zo handig mee.
Wanneer de auto een zware last moet trekken geeft de computer aan STOP voorkom motorschade/te heet . De temperatuurindicator staat in het rood. Snelheid uit de auto en de T indicator zakt gelijk terug....
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Renault Master I, met de motor onder de de stoelen. Maar ik kan de peilstok niet vinden. Weet iemand hier waar die zit? En weet iemand wat voor een motor olie ik er het beste in kan...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum