Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik moet morgen beslissen of ik de auto koop of niet en ik heb een kleine vraag. het zou fijn zijn als ik hiermee geholpen word. Er staat een auto op marktplaats die ik graag wil kopen.. de auto rijdt prima en lekker. motorisch klinkt die goed en loopt die stationair ook goed. alleen blijft de temperatuur op een bepaald punt staan wat ik zelf niet helemaal vertrouw omdat ik andere auto's ben gewent.. nu hoor ik graag hier even de bevestiging of dit goed is of niet..
Let wel op dat de distributieriem om de 5 jaar (of 120.000km) vervangen moet worden. De riem moet, gezien de leeftijd van de auto, dit jaar vervangen worden.
Hallo, allereerst bedankt voor de reacties,, van meerdere mensen dus de bevestiging dat de temp goed is?
ik ga nog even in het boekje van de auto kijken welk jaar de riem vervangen is... aanhoudend over het gemiddelde van 5-6 jaar
Bij deze staat hij dus een streep verder omhoog.. hoeveel druk mag er op het systeem staan bij intensief gebruik? normaal als auto's goed warm zijn mogen ze best beetje druk er op hebben.
Druk en temperatuur is niet echt hetzelfde. Druk blijkt verder per motor te verschillen. Er zijn meerdere uitvoeringen van dop voor op het reservoir die een verschillende openingsdruk hebben.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Megane Break 1.8 16v midnight blue '02
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megane Berline automaat 1.6 16v '00
Helemaal waar. ik ga zometeen toch even naar een Renault dealer in de buurt.. Distributie riem had ik bij een edit gezet... maar die is er dus niet bij gekomen.. deze is vervangen dus bij 130.xxx en begin 2012.. deze kan dus nog wel even mee.
Vind ook dat de meter te hoog staat. Tijdens het rijden hoort deze zeker horizontaal te staan. Bij stationair loopt deze wat op tot de fan inslaat en zakt dan weer. Hoe warmer het is buiten hoe eerder de meter stijgt.
Voor een Megane staat de meter niet verkeerd.
De meter moet ingeveer in het midden staan, kan iets eronder of iets erboven zijn.
Bedenk dat het 15 jaar geleden niet als preciesie instrument bedoeld is maar meer als indicatie.
Bij mijn 5-jes, 11 en 19s die ik in het verleden heb gereden stonden de meters allemaal verschillende, van iets onder het midden tot iets boven het midden en bij geen van allen was dit een probleem.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Helemaal precies in het midden is ideaal,maar heel precies zijn ze inderdaad niet.
Echter vaak duidt het wel op een probleem. Mn scenic,en de vorige ook,stonden kaars recht.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hierbij bied ik mijn trouwe begeleider sinds 2002 te koop aan.
Vraagprijs € 575
Km stand 170.000
Hij rijdt nog prima! Heeft nog APK tot 6 maart 2025.
Natuurlijk heeft hij een aantal gebruikerssporen voor zo een oudje, maar ik heb hem altijd met...
Bij deze bied ik mijn tuningbox van Elia aan.
Deze box werkt volgens plug and play en is heel eenvoudig aan te sluiten.
Overigens ook geschikt voor de Talisman 1,6 TCE en de Espace 1,6 TCE.
Na vele jaren en weinig kilometers wil ik afstand doen van mijn R16 (R1150) van 1969.
De auto, heeft lang stilgestaan, maar loopt. Er zit een gasinstallatie in (op kenteken). Het interieur is keurig met zwarte skai bekleding.
De auto heeft schade...
Hierbij bied ik mijn Avantime te koop aan.
Het is een type DEOT fabricage nummer T003534.
Versie Privilege V6A 15
Afleveringsdatum 27-05-2002 In mijn bezit sinds 26-04-2013
Huidige km.stand ca.208 000 +G3 sinds km.82.216
Blauw metalic. RVS uitlaat....
Ik heb een Renault 19 te koop, de reden dat hij weggaat is omdat het de auto was waarin mijn moeder altijd reed en we onlangs een nieuw(ere) auto voor haar hebben aangeschaft (een automaat).
Het beestje heeft aardig wat kreukels rondom en zit echt...
Ik heb de auto in nood gekocht voor een verhuizing vanuit Zweden omdat mijn Citroen Jumper kapot was gegaan.
De auto mag nu weg voor een zacht prijsje.
APK nog tot 11 September 2024.
Beste lezers
Mijn dochter haar modus is de stuurbekrachtiging defect en ze wil hem niet meer laten repareren
Wellicht dat iemand deze auto voor 250 eur wil overnemen,voor onderdelen of om op te knappen
Recent achter remklauwen vervangen
Motor...