Gurbe schreef: ↑31 mar 2024 20:18
Hee mechanic. Gelijk gekeken... met een zaklamp... en ja hoor... Ik heb het stompje eh... de pijlstok onderaan het motorblok gevonden. Hoe verzinnen ze het... Daar moet je echt hele kromme en vuurvaste jatten voor hebben. Wat een stelletje... piep! Daar kom ik echt niet bij en dat wordt lachen als Bram...
Bram, blijf rijden met je 1.2 Koop nooit zo'n 1.6 16V. Da's niets voor jou. Geloof me!
Ik quote je maar even zodat ik er goed op kan reageren : de olie-peilstok van de 1,2 16V zie je meteen zitten, een groot/lang ding....ik moet zeggen dat ik met mijn Kangoo het eerste jaar zonder enig probleem zo'n 40.000km heb gereden waarvan 2/3 kms voor de koerier.
De ruim 1000 euro voor de APK van 2 maanden geleden betrof gewoon onderhoud en slijtage (bijna 20 jr oud)....nieuwe veer linksvoor, 2 nieuwe achter wiellagers, nieuwe geventileerde schijfremmen + blokken en nog een paar kleine dingen.
Overigens zou je die oliepeilstok niet eens nodig hebben omdat al die Kangoo's OOK een electronische peilmeter heeft, als je het contact aanzet, zie je rechts in het kleine schermpje eerst OLIE OK...druk dan op het dunne knopje waarmee je de dagteller reset en dan krijg je 5 vierkantjes te zien (peil is goed)...is er rechts een streepje en dus nog maar 4 vierkantjes, dan moet je meestal een 1/4 liter olie bijvullen (ik gebruik altijd 5X30...dat is toch de goeie, Mechanic??)
Het is jammer ''Gurbe'' (hoe verzin je die alias, maar zal je echte voornaam niet gebruiken hoor

), dat jij zoveel pech hebt met jouw Kangoo, ik weet hoe fijn de Kangoo is voor Katie, bak ruimte achterin voor een scootmobiel en een hoge instap en dan nog heel veel bergruimte verder boodschappen e.d.
Ik heb 4 jaar geleden (toen had ik de blauwe DCI-82 express uitvoering) en omdat ik altijd graag 2 deurtjes achter heb (heb ik nu ook, zijn spaarzaam te vinden in personen-uitvoering)...een keer voor onze toen nog levende moeder van 92 jaar met mijn broer een 2 en 3-zits bank opgehaald, die schoven we op elkaar (3-zits onderop en de 2 zits omgekeerd er bovenop)...de 2 deurtjes konden natuurlijk niet helemaal dicht, maar maakten we met een lint vast tegen de bank aan, je kan dan de verlichting goed zien + het kentekenbord ook nog, tevens had ik een dicht schot met raam pal achter de voorstoelen (zodat je met de 2 achterderen een stuk open geen tocht in je nek krijgt en de kleine cabine snel warm is of met airco snel koel).
Wie weet is zo'n type express wel wat voor jullie, ik neem aan dat Katie gewoon voorin zit?
Dan kan je er bij wijze van spreken dan wel 2 scootmobielen inzetten, in de personenuitvoering heb je altijd de achterbank (ook al is hij helemaal opgeklapt) die een stuk vloer wat naar onderen heeft (voor de voeten van de achter-passagiers), in een express uitvoering is de vloer tot aan de voorstoelen helemaal vlak...misschien iets voor jullie?