Megane GT! (Even voorstellen)

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
MichaelB
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 02 mar 2018 15:15
Actief als: particulier

Megane GT! (Even voorstellen)

Bericht door MichaelB »

Hallo!

Even voorstellen! Ik ben Mike, ik ben 30 jaar en begin december ben ik een van de gelukkige die een titanium gris Megane GT besteld heeft. Ondanks dat ik letterlijk kan wachten wordt mijn geduld aardig op de proef gesteld :)

Nu heb ik afgelopen donderdag de melding gehad dat de auto geproduceerd is en onderweg is. (Ik neem aan vanuit Palencia?) nu is de verwachte leverdatum week 17 wat mij erg vreemd lijkt? Weet iemand wellicht hoelaat het ongeveer duurt vanuit Palencia naar (in dit geval) Amersfoort?

Groetjes mike

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 28 apr 2023 19:21

Re: Megane GT! (Even voorstellen)

Bericht door Hans C »

Dat leert het @ je. Eens geproduceerd gaat de auto op de trailer naar een boot en via een paar tussenstops (bv Frankrijk, UK en Belgie) komt hij in NL aan. Dan wacht hij op een truck die hem naar je dealer brengt. Kijk dit neemt tijd in beslag. :D
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 07 apr 2022 22:37

Bericht door adinsx »

Mijn Estate GT205 is op 1 december geproduceerd in Palencia. DAarna per trein naar de haven, en vervolgens per boot naar België. Uiteindelijk was hij 29 december bij de dealer, maar dat had een week eerder kunnen zijn. De auto stond al even op het terrein daar.

Weet je de productiedatum? Je dealer kan dit in het systeem zien. Ik kreeg telkens screenshots van de verkoper, zoals deze bijvoorbeeld:
Afbeelding

En 29 december werd ie bij de dealer gebracht op de 17" winterwielen:
Afbeelding

En de aflevering, i.v.m. contract van de III, pas op 3 februari:
Afbeelding

Lastig hoor dat aftellen. Mijne is dus 30 oktober besteld, 1 december geproduceerd (had mazzel want productiedatum was eigenlijk later, er was een slot vrijgekomen), 29 december in NL.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

adinsx
lid
lid

Bericht door adinsx »

Oh, je hebt al bericht dat ie onderweg is. Afhankelijk van de drukte kan er best wat tijd tussen zitten. Die boot vaart meen ik maar 1x in twee weken of nu wellicht elke week. Er moet daarnaast ook plek op de trein zijn.
Die verwachte datum van week 17 is wel een dingetje want ze laten de auto gerust op het terrein in Zeebrugge staan tot het zover is.

Mijn GT stond daar dus ook enkele dagen, want de afleveringsweek zou week 5 zijn. Klopt ook, maar de dealer had de auto liever bij hun zodat ze de opbouw van accessoires (trekhaak, 18" wielen, etc.) tijdig konden inplannen. Zorg dus vooral dat je dealer de auto afroept zodra zij in het systeem zien dat de auto in Zeebrugge is.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
MichaelB
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 02 mar 2018 15:15

Bericht door MichaelB »

Dank jullie wel voor jullie reactie! Ik heb de auto besteld op 01-12-2017. Ze kunnen nog niet aangeven waar de auto zich bevindt momenteel.
Ik heb in ieder geval jouw tip wel doorgegeven aan ze of ze de auto direct willen afroepen wanneer deze in Zeebrugge is aangekomen.

Ik merk overigens wel dat ik de auto via de zaak heb besteld. Naar mijn idee zijn de dealers dat een stuk minder meegaand kwa informatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

adinsx
lid
lid

Bericht door adinsx »

Mijn auto is ook een leaseauto, maar de verkoper hield me constant op de hoogte hoor. Vaak even via Whatsapp.
Daarnaast geholpen met afleveringsklaarmaken van de auto (trekhaak opbouw, 18" wielen, sharkfin). De week voor aflevering de auto zelf gedetailed (poetsen 2.0). Scheelt dat ik kind aan huis ben bij de dealer overigens.

Wellicht leuk leesvoer voor je in de tussentijd. ;)
Fotoverslag van afleveringsklaar maken: https://www.autoweek.nl/forum/read.php? ... sg-5774322

Fotoverslag van het detailen van de auto: https://www.autoweek.nl/forum/read.php? ... sg-5777182

Fotoverslag van het afleveren op 3 februari: https://www.autoweek.nl/forum/read.php? ... sg-5778872

en sterkte met wachten. Ik heb in de tijd van het wachten het instructieboekje uitgebreid doorgenomen, ongeveer elke Mégane GT video op youtube wel gezien, accessoires nog eens op een rij gezet. Er valt nog genoeg te ontdekken. En sla ook dit topic speciaal voor Mégane GT rijders op een frans forum. Google Translate kan je helpen ;)
http://www.forum-auto.com/marques/renau ... 6-5635.htm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

adinsx
lid
lid

Bericht door adinsx »

Oh, en de auto is het wachten waard. Wat rijdt het geweldig 8) . Je staat alleen vaak bij de pomp want de brandstoftank van 50 L wil al snel nieuwe peut hebben. Kreeg er gister maar 42 L in terwijl het lampje al wel even brandde. Nog geen 400 km gereden met die tank. Lang leve de tankpas :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut