lpg systeem
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 27 mar 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
lpg systeem
hallo
Ik heb een espace III 2.0 16v op lpg g3.
Nu is het zo dat ik op lpg nogal wat problemen ondervind.
- Start slecht op Lpg
- Slaat af met koude motor op LPG
- als je in zijn vrij het gas even onderin duwd en weer loslaat duurt het erg lang voor die weer op laag toeren is.
( op benzine doet die "broem broem" en op lpg doet die "broeeeeeeeem broeeeeeeeeeeeeem" snappie.....)
Op benzine rijd die verder perfect.
Kent iemand deze problemen en weet de oplossing?
Dit is mijn eerste auto op LPG en ik vraag me af of het systeem veel onderhoud nodig heeft?
Ik hoop van iemand te horen.
Thanks
Ik heb een espace III 2.0 16v op lpg g3.
Nu is het zo dat ik op lpg nogal wat problemen ondervind.
- Start slecht op Lpg
- Slaat af met koude motor op LPG
- als je in zijn vrij het gas even onderin duwd en weer loslaat duurt het erg lang voor die weer op laag toeren is.
( op benzine doet die "broem broem" en op lpg doet die "broeeeeeeeem broeeeeeeeeeeeeem" snappie.....)
Op benzine rijd die verder perfect.
Kent iemand deze problemen en weet de oplossing?
Dit is mijn eerste auto op LPG en ik vraag me af of het systeem veel onderhoud nodig heeft?
Ik hoop van iemand te horen.
Thanks
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Martijn, Volgens mij start een G3 altijd op benzine en schakelt dan over op gas. Het onderhoud is ietsje meer als bij alleen benzine. Het is zaak eerst alles goed te laten reinigen en dan afstellen. Slecht starten/ lopen op gas kan komen doordat er vocht in de verdamper zit, dit kan zelfs bevriezingsverschijnselen opleveren. Er zijn 2 systemen een met aparte injektoren en een met een gasmengstuk voor het gasklephuis. Deze laatste is de "oude" uitvoering.
Het is ook zaak als je geen hydraulische klepstoters hebt de kleppen op tijd goed te stellen. Ook de bougies dienen goed te zijn. SUC6
Het is ook zaak als je geen hydraulische klepstoters hebt de kleppen op tijd goed te stellen. Ook de bougies dienen goed te zijn. SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 nov 2006
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Gelderland
Misschien nog een tip: Zorg dat je benzine niet te oud wordt. Er is verschil in samenstelling tussen benzine die je koopt in de zomer of in de winter.
Verder heeft WillemS gelijk. Je zou op basis van je verhaal verwachten dat de problemen die je beschrijft ontstaan als je motor nog op benzine draait, maar op gas staat, zoals gebruikelijk bij een G3 installatie.
Verder heeft WillemS gelijk. Je zou op basis van je verhaal verwachten dat de problemen die je beschrijft ontstaan als je motor nog op benzine draait, maar op gas staat, zoals gebruikelijk bij een G3 installatie.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16538
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
De 2.0 16v die de TS heeft beschikt al over hydraulische klepstoters, dus over de kleptiming hoef je je geen zorgen te maken.
Zoals al gezegd hoort de auto op benzine te starten, en dan na verloop van tijd op lpg over te schakelen.
Ik zou toch het gasklephuis eens inspecteren. Even het luchtfilter eraf en je kan met een spiegeltje zo kijjken of deze vervuild is. Bekijk dan meteen even de staat van het filterelement zelf. Mocht dit allemaal in orde zijn, evenals de bougies, is het wellicht verstandig even naar een gasspecialist te gaan.
Zoals al gezegd hoort de auto op benzine te starten, en dan na verloop van tijd op lpg over te schakelen.
Ik zou toch het gasklephuis eens inspecteren. Even het luchtfilter eraf en je kan met een spiegeltje zo kijjken of deze vervuild is. Bekijk dan meteen even de staat van het filterelement zelf. Mocht dit allemaal in orde zijn, evenals de bougies, is het wellicht verstandig even naar een gasspecialist te gaan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 19 mar 2009
- Laatste bezoek: 18 mei 2011 19:30
- Actief als: particulier
heb je het gasklephuis eens laten controleren.
heb deze moeten laten vervangen ivm problemen met koude start op benzine.
heb deze moeten laten vervangen ivm problemen met koude start op benzine.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 273 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 4 Reacties
- 503 Weergaves
-
Laatste bericht door cohagem
-
- 0 Reacties
- 1331 Weergaves
-
Laatste bericht door Joerischrik
-
- 2 Reacties
- 343 Weergaves
-
Laatste bericht door Injector2
-
- 0 Reacties
- 196 Weergaves
-
Laatste bericht door JDrunen
-
- 2 Reacties
- 328 Weergaves
-
Laatste bericht door Ben1972