Led verlichting voor Megane III

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
HenkvB
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 08 dec 2019 14:00
Actief als: particulier

Led verlichting voor Megane III

Bericht door HenkvB »

Hoi,

Ik ben aan het overwegen om alle lampjes op mijn Megane te vervangen door LED lampen behalve het dimlicht welke nu xenon is. Ik heb via dit forum al informatie opgezocht voor het vervangen van het stadslicht en dagrijverlichting door led lampen en deze inmiddels ook besteld. Wil nu graag ook de resterende lampen zoals richtingaanwijzers, achterlichten en remlichten vervangen. Eventueel ook het groot licht (als dit verstandig is, heb gelezen dat de opbrengst van LED voor het vervangen van grootlicht nogal tegenvalt). Wie kan mij helpen aan een overzicht van welke lampen ik door welke LED lampen kan vervangen en de verschillende types. Als er iemand is die al ervaring heeft met het vervangen door LED lampen en mij eventueel linkjes kan doorsturen van de lampen die hij of zij heeft aangeschaft, ben ik je zeer erkentelijk.

Groetjes, Henk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 28 apr 2023 19:21
Actief als: particulier

Re: Led verlichting voor Megane III

Bericht door Hans C »

Persoonlijk zou ik oppassen met LED, ze geven meestal minder licht dan de normale lamp. De moderne van LED techniek voorziene wagens hebben strips voor een goede lichtopbrengst. Zo niet zijn de spiegels aangepast.

Wat je soms ook leest op fora is dat de wagen denkt dat een lamp is gesprongen en die melding geeft. Gewoon omdat LED minder gebruikt.

Ik zou me iets meer verdiepen in de materie voor je geld gaat uitgeven.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen