Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
hallo iedereen ben van plan om een laguna 16 16v op lpg g3 te kopen wel met hoge kilometer de km stand 293476 maar goed het is wel een renault maar waar moet ik nu op letten bij een renault laguna en vooral met son km stand hier is de link naar de laguna http://link.marktplaats.nl/406658963 de garage wil dat ik er 1750 bij leg maar goed wat vinden jullie er van wil geen mis koop doen ik ruil mijn megane op lpg g3 er op in hoor graag wat tips misschien kan er nog wat van de prijs af
De 2.2 is helemaal niet slecht. Enkel goed opletten met de olie, vaker verversen dan aangegeven en hij gaat tijden mee. De mijne loopt nog steeds op meer dan 340.000 kilometer. (eerste turbo, eerste intercooler) alleen lekke waterpomp en krukaspoelie gehad. En de waterpomp valt niet onder preventieve vervanging omdat deze tandwiel aangedreven is.
Enkel de 2.0 IDE is een rampen bak.
Overigens is de 2.2 in de espace wel een probleem, dit heeft te maken met de motorruimte waar hij inzit.
De 2.2 dci is hoe dan ook een slechte motor. Er zijn uiteraard uitzonderingen. Of deze motor nu in een espace of een laguna ligt maakt niet uit, de constructie is gewoon matig. Niet voor niks dat bij velen de drijfstanglagers eruit lopen, of de turbo's die om de 100.000km kapot gaan. Ook motoren die altijd netjes beurten gehad hebben draaien kapot. Ik baseer dit uit ervaringen die we in de werkplaats tegen komen. Kosten plaatjes zijn enorm, en als je daar geen rekening houd kan het uitlopen op een financieel fiasco. Je kan beter waarschuwen van te voren als achteraf melden.
De ide heeft de meeste problemen met het brandstofsysteem. Ik zou liever een ide hebben als een 2.2dci.
Ja nog ff, voor een IDE zijn de onderdelen bijna niet te krijgen. Dan staan die wagens een half jaar bij de dealer, en dat zou ik, als ik dealer was, ook niet willen. Voor de 2,2 dCi zijn onderdelen wel gewoon beschikbaar omdat deze veel langer in productie geweest is.
Een ide loopt niet in de soep, deze heeft alleen problemen met het inspuitsysteem. Vervuiling van de injectoren, defecte drukregelaar. Deze valt in zogeheten back-order en kan even op zich laten wachten. De oude onderdelen worden gerepareerd omdat er geen nieuwe meer worden gemaakt. Echter zijn ze in belgie meestal wel gewoon te krijgen.
Op tijd reiniger in de tank doen, en de motor vaak hoog in toeren rijden en je hebt gewoon een prima auto. Dat er verder aan een laguna achterlijk veel kapot gaat staat los van welke motor erin hangt.
Een 2.2dci is bewezen dat het een slecht product is, maar ik zou zeggen vooral kopen en niet klagen als je motor kapot loopt oid
kopen en met een beetje geluk gaat ie lang mee zonder al teveel problemen. Met een kapotte motor verkoop je em nog steeds voor een paar honderd euro dus je risico is niet groter dan 1000 euri.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megan Berline automaat 1.6 16v '00
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een Laguna 3 estate bezine uit 2012 met Bose Installatie. De speakers in de deuren doen het niet (meer). Alleen de Bose centrale speaker In het midden van mijn dashboard. Ik wou de speaker achter vervangen maar...
Hierbij verkoopt de school een Laguna voor onderdelen.
Motor is perfect in orde en start direct.
De koppeling is eruit geweest maar werkcilinder afgebroken.
Lederen interieur en slechts 110500 km...
Thuis zijn wij verwende Volvo rijders. Maar toch aan het kijken naar wat anders.
Aangezien ik wat meer kilometers ga maken wil ik wat anders dan mijn Citybug.
Beetje aan het rondsnuffelen op het WWW. Als eerste kijken bij...
Ik heb een Renault Laguna 2 fase 2 een 2.0 16v en wil even rond vragen welke olie er in moet en dan heb ik het niet over 0w30 of 5w40 maar de code en type olie
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen