Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
De "kleine" laders van de ANWB zijn EVBoxen en hoewel de meningen daarover in dit forum verschillen is de mijne: beter maar mijden. Geen slecht ding, maar ze worden zeer ZOE-onvriendelijk ingesteld. Of die specifieke paal een EV binnenwerk heeft weet ik natuurlijk niet. Kan ook gewoon een installatiefout zijn.Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 53
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 37
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 19 jan 2018
- Laatste bezoek: 23 jun 2023 10:59
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Het "grootste" probleem dat ik ervaar bij van der Valk is dat bijna altijd alle plekken door Foutlander types bezet worden gehouden terwijl die krengen ook zonder stroom kunnen. Bij Shell is het me nog nooit gelukt om te laden, A L T I J D een bouwvakker bus of ICE leasebak op de laadplek
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 53
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Die zijn speciaal door Shell ingehuurd
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Wie wil er nou bij Shell opladen?
Pas als ze echt het Parijse klimaatverdrag omarmen wil ik me druk gaan maken over problemen bij Shell laad-stations. Gelukkig heeft Fastned naar mijn mening WEL de juiste instelling en kan ik daar altijd opladen.
Pas als ze echt het Parijse klimaatverdrag omarmen wil ik me druk gaan maken over problemen bij Shell laad-stations. Gelukkig heeft Fastned naar mijn mening WEL de juiste instelling en kan ik daar altijd opladen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 27
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Haha dan heeft Fastned op De Andel in ieder geval weinig last van de concurrentie!Riesbak schreef:Het "grootste" probleem dat ik ervaar bij van der Valk is dat bijna altijd alle plekken door Foutlander types bezet worden gehouden terwijl die krengen ook zonder stroom kunnen. Bij Shell is het me nog nooit gelukt om te laden, A L T I J D een bouwvakker bus of ICE leasebak op de laadplek
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Jaren geleden woonde ik nog in Almere-Hout en wilde ik naar Den Helder heen en weer.
Op oplaadpalen.nl had ik vooraf een paal gezocht en gevonden bij Van der Valk te Hoorn,
waar ik op de heen en/of terugweg zou kunnen opladen.
Bij aankomst in Hoorn bleek (één outlet van) die paal bezet door een Tesla die duidelijk al vol was.
En wat ik ook probeerde: (de andere outlet van) die paal gaf GEEN stroom.
Ik ben toen maar doorgereden en heb op de terugweg na veel zoeken
(en nog net voldoende km's in de accu) in een dorp bij Den Helder kunnen opladen.
Dat was dus lang geleden.
Maar samen met dit verhaal van Riesbak denk ik:
Er zijn bedrijven die geen donder interesse hebben bij EV-rijden in het algemeen.
Shell wil veel liever benzine en/of dieselolie verkopen.
En Van der Valk heeft veel liever een Tesla-patser dan zo'n Zoë proleet.
En zelfs een club als ZER-auto's geeft in de overzichten van (in Nederland beschikbare) EV's
PRECIES het percentage BIJTELLING
MAAR NIET het LAADVERMOGEN.
(zoals bijvoorbeeld voor mijn Zoë intens Q90: AC 3,7 / 11 / 22 / 43 kW en DC - )
Kortom:
Als we het EV rijden ECHT willen bevorderen, dan moet we terugkaatsen !!!
En al die NEP oplaadpalen UIT internet gooien.
Zowel op de sites van oplaadpalen.nl etc., maar zeker op R-Link in mijn auto voor onderweg.
Op oplaadpalen.nl had ik vooraf een paal gezocht en gevonden bij Van der Valk te Hoorn,
waar ik op de heen en/of terugweg zou kunnen opladen.
Bij aankomst in Hoorn bleek (één outlet van) die paal bezet door een Tesla die duidelijk al vol was.
En wat ik ook probeerde: (de andere outlet van) die paal gaf GEEN stroom.
Ik ben toen maar doorgereden en heb op de terugweg na veel zoeken
(en nog net voldoende km's in de accu) in een dorp bij Den Helder kunnen opladen.
Dat was dus lang geleden.
Maar samen met dit verhaal van Riesbak denk ik:
Er zijn bedrijven die geen donder interesse hebben bij EV-rijden in het algemeen.
Shell wil veel liever benzine en/of dieselolie verkopen.
En Van der Valk heeft veel liever een Tesla-patser dan zo'n Zoë proleet.
En zelfs een club als ZER-auto's geeft in de overzichten van (in Nederland beschikbare) EV's
PRECIES het percentage BIJTELLING
MAAR NIET het LAADVERMOGEN.
(zoals bijvoorbeeld voor mijn Zoë intens Q90: AC 3,7 / 11 / 22 / 43 kW en DC - )
Kortom:
Als we het EV rijden ECHT willen bevorderen, dan moet we terugkaatsen !!!
En al die NEP oplaadpalen UIT internet gooien.
Zowel op de sites van oplaadpalen.nl etc., maar zeker op R-Link in mijn auto voor onderweg.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 9
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 06 apr 2016
- Laatste bezoek: 19 aug 2021 23:39
- Actief als: particulier
- Locatie: Apeldoorn
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Je zal maar net zo’n ‘nep’ oplaadpaal nodig hebben. Er zijn steeds meer apps die je laten filteren op laadvermogen zoals TNM en Maingau.
Daarnaast worden de batterijen steeds groter evenals het aanbod snelladers. De problemen worden daarmee dus steeds kleiner.
Hierdoor verhoogt de acceptatiegraad dus volgens mij gaat het best wel goed al.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daarnaast worden de batterijen steeds groter evenals het aanbod snelladers. De problemen worden daarmee dus steeds kleiner.
Hierdoor verhoogt de acceptatiegraad dus volgens mij gaat het best wel goed al.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Voor mijn gebruik van Zoë met Caméléon (!!!)
(en zeker met een 40 kW accu)
verwacht ik NIET of nauwelijks ooit gebruik te maken van snelladers onderweg.
Daarom mijn advies:
weg met die NEP-palen.
allemaal UIT internet gooien.
(en zeker met een 40 kW accu)
verwacht ik NIET of nauwelijks ooit gebruik te maken van snelladers onderweg.
Daarom mijn advies:
weg met die NEP-palen.
allemaal UIT internet gooien.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 9
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 06 apr 2016
- Laatste bezoek: 19 aug 2021 23:39
- Actief als: particulier
- Locatie: Apeldoorn
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
En dan stel je voor alles onder de 11kW ofzo?
En hoe / wie gaat dat dan precies helpen als de 3,7kW laadpalen van de kaarten en de apps verdwijnen?
Ander idee. Als we deze langzame palen gewoon met het juiste vermogen vermelden kan iedereen zien of die snelheid bij zijn of haar behoefte past.
Bijvoorbeeld als je een auto hebt die maar op 1 fase kan laden.
Parallel daaraan kunnen we dan ook proberen eigenaren van trage laadpunten te overtuigen om ze te upgraden naar 11 of 22kW. Wat vind je daarvan, Luc?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En hoe / wie gaat dat dan precies helpen als de 3,7kW laadpalen van de kaarten en de apps verdwijnen?
Ander idee. Als we deze langzame palen gewoon met het juiste vermogen vermelden kan iedereen zien of die snelheid bij zijn of haar behoefte past.
Bijvoorbeeld als je een auto hebt die maar op 1 fase kan laden.
Parallel daaraan kunnen we dan ook proberen eigenaren van trage laadpunten te overtuigen om ze te upgraden naar 11 of 22kW. Wat vind je daarvan, Luc?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Ik ben het eens met Hachy, maar begrijp Luc's frustratie. Deze week had ik gepland om te laden bij Allego in Bodegraven. Staat een niet ladende BMW 325e aan de paal. Andere 11 en 22 kW palen in de buurt bleken niet te bestaan of bezet. Volledig leeg heb ik een uur aan een 3 kW paal moeten hangen om naar de dichtsbijzijnde Fastned te komen. Het gebeurt me niet vaak, maar als dan wordt je er ook gek van.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 37
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 19 jan 2018
- Laatste bezoek: 23 jun 2023 10:59
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Of bij volle accu na 30 min laten betalen omdat de plek bezet is. Of het Beverly Hills model invoeren: al die net auto's met stekker en mini accu op bepaalde plekken verbieden te laden. Ok, weet het, onmogelijk te handhaven aangezien er bijna geen handhavers zijn.....
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 53
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Chargemap en CanZE dus. Ik doe dat letterlijk altijd.Hachy schreef:Ander idee. Als we deze langzame palen gewoon met het juiste vermogen vermelden kan iedereen zien of die snelheid bij zijn of haar behoefte past.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Ik zelf ben alleen nog maar gefrustreerd
- doordat mijn dealer beweert dat ik nog op de wachtlijst sta (voor een wissel-batterij)
- en volgens anderen is dat wissel-programma ondertussen gestaakt.
Maar voor jullie blijf ik voor verwijderen van NEP-oplaadpalen uit het internet.
Te organiseren door ECHTE EV-rijders.
- doordat mijn dealer beweert dat ik nog op de wachtlijst sta (voor een wissel-batterij)
- en volgens anderen is dat wissel-programma ondertussen gestaakt.
Maar voor jullie blijf ik voor verwijderen van NEP-oplaadpalen uit het internet.
Te organiseren door ECHTE EV-rijders.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 26 mar 2017
- Laatste bezoek: 15 apr 2019 22:31
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
De snellaadpaal bij Bolscher Meer Dan Vlees in Enschede geeft op mijn Zoe een rode neus.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Zoe Q210 van 11-2013 (gekocht april 2017) wordt opgeladen met zonnepanelen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Snellaadpaal bij laPlace Bodegraven werkt niet meer.
Zaterdagmiddag wilde ik (van Delft) naar Utrecht en weer terug.
Dat is te veel voor mijn accu van 22 kWh.
Dus ik dacht: op de terugweg bijladen.
Toen ik begon (2014) heb ik een paar keer met redelijk succes SNEL bijgeladen in Bodegraven.
Dus ik consulteer ac-lader.nl en ik noteer het adres: Bodegraven, Goudseweg 32 (LaPlace)
Kom ik daar aan tegen het eind van de middag met nog 10 km in de accu.
En ik zie: laPlace is kennelijk al een maand of 3 aan het verbouwen en de paal is buiten werking.
Aan TomTom gevraagd naar een paal in de buurt;
Een 11 kW paal geselecteerd en er heen gereden.
Bedrijfsterrein met 2 palen maar wel met een slagboom er voor.
Volgende paal gevraagd;
Weer een bedrijfsterrein, nu met 1 oplaadpunt aan de muur.
Daar kan ik bijladen met 3,7 kW.
Maar dat gaat HEEL langzaam.
Dus na 15% afgekoppeld en op zoek naar een snellere paal.
Uiteindelijk sta ik droog op de A12 richting Utrecht.
Renault gebeld.
Door een auto-ambulance opgehaald en naar een Fastned station gebracht.
Vlak bij een Shell-station.
Daar hebben ze misschien koffie.
MAAR DAAR HEBBEN ZE OOK 2 SNELLE OPLAADPALEN.
Is de oorlog tussen Fastned en Shell c.s. over ?????
Zaterdagmiddag wilde ik (van Delft) naar Utrecht en weer terug.
Dat is te veel voor mijn accu van 22 kWh.
Dus ik dacht: op de terugweg bijladen.
Toen ik begon (2014) heb ik een paar keer met redelijk succes SNEL bijgeladen in Bodegraven.
Dus ik consulteer ac-lader.nl en ik noteer het adres: Bodegraven, Goudseweg 32 (LaPlace)
Kom ik daar aan tegen het eind van de middag met nog 10 km in de accu.
En ik zie: laPlace is kennelijk al een maand of 3 aan het verbouwen en de paal is buiten werking.
Aan TomTom gevraagd naar een paal in de buurt;
Een 11 kW paal geselecteerd en er heen gereden.
Bedrijfsterrein met 2 palen maar wel met een slagboom er voor.
Volgende paal gevraagd;
Weer een bedrijfsterrein, nu met 1 oplaadpunt aan de muur.
Daar kan ik bijladen met 3,7 kW.
Maar dat gaat HEEL langzaam.
Dus na 15% afgekoppeld en op zoek naar een snellere paal.
Uiteindelijk sta ik droog op de A12 richting Utrecht.
Renault gebeld.
Door een auto-ambulance opgehaald en naar een Fastned station gebracht.
Vlak bij een Shell-station.
Daar hebben ze misschien koffie.
MAAR DAAR HEBBEN ZE OOK 2 SNELLE OPLAADPALEN.
Is de oorlog tussen Fastned en Shell c.s. over ?????
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 37
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 19 jan 2018
- Laatste bezoek: 23 jun 2023 10:59
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Volgens mij liggen ze in de loopgraven naar elkaar te kijken voor een vizier. Beroerd avontuur als je niet kan laden, maar de laders in R-Link zou ik niet gebruiken, klopt vaak niets meer van. Gebruik de chargemap app, of de newmotion app. Ik heb bij mij Android auto laten aanzetten door een forumlid (die heeft nu geen Zoe meer, en zijn USB kabel verkocht. Ik kan Android auto aanzetten, dan op de telefoon ff swappen naar chargemap, dan zoek ik een vrijelaadpaal in de buurt, tik erop, en google maps brengt me er dan heen.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Riesbak, ik ben bang dat je gelijk hebt.
Ik snap alleen niet dat ze bij Renault de boel zo uit de klauwen laten lopen.
Zelfs bij VW hebben ze al in de gaten waar het heen gaat met de auto-industrie.
Ik snap alleen niet dat ze bij Renault de boel zo uit de klauwen laten lopen.
Zelfs bij VW hebben ze al in de gaten waar het heen gaat met de auto-industrie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 53
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Eens met Riesbak wat betreft het opzoeken van laadpunten. Chargemap all the way voor mij. maar met alle respect, die laatste stelling is lachwekkend. Er loopt niks uit de klauw (ZOE verkoopt fantastisch in Europa, R-Link gaat de deur uit en wordt helemaal Google, CCS is om de hoek maar dan lekker WEL met 22 kW AC laden [ipv 7 kW eenfase, da's héél fijn bij 11 of 22 kW palen of een 3x25 huisaansluiting, not). Bij VW zijn ze nog steeds met heel veel zeggen en beloven en mooie strategieën. Ik wil er niet al te diep op ingaan op dit ZOE forum, maar die verhaaltjes zijn zijn zo krankzinning, daar hoeft how-great-it-is-going-to-be-when-you-get-it Microsoft zich niet voor te schamen!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
ChargeMap besteld.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 37
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 19 jan 2018
- Laatste bezoek: 23 jun 2023 10:59
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Besteld? Ik heb de app geïnstalleerd, maar geen laadpas genomen. En als het goed is zou je met de update van de Renault app ook naar een laadpaal kunnen navigeren, net zoals chargemap. Alleen heb ik persoonlijk wel vertrouwen in de chargemap app, en in de Renault app (nog) niet.Luc Weide schreef:ChargeMap besteld.
Ben benieuwd.
Om de vraag voor te zijn: geen idee wanneer de Renault app update komt.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 53
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Er zijn anderen in dit forum met véél meer ervaring met publiek laden, dus ik geef mijn mening graag voor een betere: ik gebruik eigenlijk altijd de chargemap app om een paal te vinden, maar ik zie toch tamelijk veel dat een paal dan als "niet compatibel met chargemap" is gemarkeerd. Zelf gebruik ik Plugsurfing voor het daadwerkelijk identificeren bij de paal nadat ik TNM in de ban heb gedaan en ik moet de eerste paal nog vinden waar ik niet terecht kan.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 37
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 19 jan 2018
- Laatste bezoek: 23 jun 2023 10:59
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Ik laad bijna altijd publiek, heb met Zoe er nu (sinds 12 februari dit jaar) meer dan 23.000 kilometer opzitten, nooit zonder stroom komen te zitten gelukkig, altijd wel ergens een paal te vinden om te laden.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Riesbak, jij hebt een 41 kWh accu en ik heb (nog steeds) 22kWh.
Scheelt een slok op een borrel.
Ik heb op de wachtlijst gestaan voor een wisselaccu.
Dat werd interessant na mijn verhuizing van Almere-Hout naar Delft.
Maar na alle geflip-flop van wel een wisselaccu en dan toch weer niet
heb ik besloten voorlopig toch maar van paal naar paal te blijven hobbelen.
Stom genoeg via de R-Link.
Maar daar kap ik dus mee.
Scheelt een slok op een borrel.
Ik heb op de wachtlijst gestaan voor een wisselaccu.
Dat werd interessant na mijn verhuizing van Almere-Hout naar Delft.
Maar na alle geflip-flop van wel een wisselaccu en dan toch weer niet
heb ik besloten voorlopig toch maar van paal naar paal te blijven hobbelen.
Stom genoeg via de R-Link.
Maar daar kap ik dus mee.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 37
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 19 jan 2018
- Laatste bezoek: 23 jun 2023 10:59
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Ik heb een Q210 met een 22kW accu hoorLuc Weide schreef:Riesbak, jij hebt een 41 kWh accu
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Sterkte (en een hoop geluk).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 37
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 19 jan 2018
- Laatste bezoek: 23 jun 2023 10:59
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Zoe heeft de Allegro laadpaal hier naast de flat "gesloopt" De laatste dagen kreeg ik berichten van Zoe dat het laden gestopt was, maar ze pikte de stroomdraad weer op.
Gisteravond niet, de paal knipperde met een rode led, Zoe een rode neus, niet goed dus. Allegro gebeld, die heeft de paal gereset, nope, paal komt niet op poort 1 door de reboot heen. Allegro gaat er een monteur op af sturen. Vanmorgen op poort 2 geprobeerd te laden, nee, rode neus, check verbinding. Toen maar verderop ff geladen. Wel apart dat de BMW i3 van de buren wel vrolijk staat te laden op poort 2.
Gisteravond niet, de paal knipperde met een rode led, Zoe een rode neus, niet goed dus. Allegro gebeld, die heeft de paal gereset, nope, paal komt niet op poort 1 door de reboot heen. Allegro gaat er een monteur op af sturen. Vanmorgen op poort 2 geprobeerd te laden, nee, rode neus, check verbinding. Toen maar verderop ff geladen. Wel apart dat de BMW i3 van de buren wel vrolijk staat te laden op poort 2.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Ja, helaas een zeer bekend euvel. Het laden gaat fout, maar de auto geeft geen enkel bericht WAT er dan fout gaat.
Alleen de melding "Laden niet mogelijk". Ja, daar was je op dat moment zelf ook al achter . Ook al heb je dat natuurlijk liever niet, er kan altijd iets fout gaan. Al zei ze maar: Foutcode xxx. Dan ontstaat er vanzelf wel ergens een lijstje wat die codes dan betekenen.
Alleen de melding "Laden niet mogelijk". Ja, daar was je op dat moment zelf ook al achter . Ook al heb je dat natuurlijk liever niet, er kan altijd iets fout gaan. Al zei ze maar: Foutcode xxx. Dan ontstaat er vanzelf wel ergens een lijstje wat die codes dan betekenen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 2
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 13 dec 2018
- Laatste bezoek: 17 dec 2024 21:36
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Gisteren met de Maingau app proberen te laden bij twee Allego snellaadstations. Bij beide locaties kon ik uiteindelijk wel laden, maar volgens mij niet met 43kW op mijn Q90. Ik stond op ongeveer 65-70% en ik had 1:30 uur nodig tot vol. Dat had volgens mij veel sneller gemoeten. Lijkt mij meer 11 of 22kW. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Of zijn dit toch normale waarden voor 43kW?
Heb het ook nog even met een e-flux pas geprobeerd, maar geen verschil...
Heb het ook nog even met een e-flux pas geprobeerd, maar geen verschil...
Renault Zoe Q90, bouwjaar 10-2017
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Het temperatuurwindow waarbinnen je met een Q90 echt kan snelladen met 43kW is vrij klein. Daarbij is de laadsnelheid ook afhankelijk van de SoC (State of Charge) van de ZOE.
Bij de huidige buitentemperaturen en 65-80% SoC kan het zomaar zijn dat de laadsnelheid 22 kW of lager is. Oftewel in dit geval een beperking van de auto, en niet van de laadpaal/laadpas.
Bij de huidige buitentemperaturen en 65-80% SoC kan het zomaar zijn dat de laadsnelheid 22 kW of lager is. Oftewel in dit geval een beperking van de auto, en niet van de laadpaal/laadpas.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 53
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Ter aanvulling: Dus goed leegrijden (20-30%), en dan meteen aanprikken, dan is de accu ook nog eens warmer; beide samen maken het mogelijk aanzienlijk sneller in te nemen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 3
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 10 apr 2015
- Laatste bezoek: 03 dec 2023 18:52
- Actief als: particulier
- Locatie: Breda
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Heeft iemand al ervaring met de snelladers van Shell ?
Binnenkort wordt hier een nieuw Shell station gebouwd aan een provinciale weg waar ook vanaf de opening snelladers aanwezig zullen zijn.
Er zijn toch al plaatsen waar ze al operationeel zijn dacht ik, ben benieuwd of daar de AC stekker 43 kW nog wel aanwezig is en wat de laad tarieven zijn die Shell in rekening brengt en of er ook met een pas moet worden gewerkt.
Wie heeft er wat info over ?
Binnenkort wordt hier een nieuw Shell station gebouwd aan een provinciale weg waar ook vanaf de opening snelladers aanwezig zullen zijn.
Er zijn toch al plaatsen waar ze al operationeel zijn dacht ik, ben benieuwd of daar de AC stekker 43 kW nog wel aanwezig is en wat de laad tarieven zijn die Shell in rekening brengt en of er ook met een pas moet worden gewerkt.
Wie heeft er wat info over ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
De meeste mensen op dit forum boycotten Shell waarschijnlijk .
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 53
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Onlangs heb ik (voor het eerst, zie hierboven) zonder stroom langs de A12 gestaan.
Via een telefoontje naar Renault Nederland ben ik toen door een Autoambulance naar het dichtstbij zijnde Fastned station gebracht.
Vlakbij dat Fastned station was ook een Shell-station (met een tegelpaadje er naar toe !!!).
Tijdens het opladen bij Fastned liep ik daar even heen voor een kop koffie..
En tot mijn stomme verbazing stonden daar (naast dat Shell-station !!!) 2 snellaadpalen (elk 2 x 50 kW DC + 1 x 43 kW AC).
Van de discussies op dit Renault-forum heb ik begrepen dat een AC-laadpaal technisch veel simpeler is dan een DC-laadpaal.
Ik vermoed dus (sinds mijn recente ervaring, zie boven) dat de gebruikelijke 2 x 50 kW DC palen
als goedkope toegift ook altijd een 43 kW AC aansluiting (zullen) hebben.
Als dat vermoeden (= hoop) juist blijkt (in de nabije toekomst)
blijf ik voorlopig toch nog maar doorrijden met mijn 22 kWh accu.
En anders ruil ik Zoë over een jaar ofzo in voor een nieuwe auto met een grotere accu.
Al dan niet van Renault.
Via een telefoontje naar Renault Nederland ben ik toen door een Autoambulance naar het dichtstbij zijnde Fastned station gebracht.
Vlakbij dat Fastned station was ook een Shell-station (met een tegelpaadje er naar toe !!!).
Tijdens het opladen bij Fastned liep ik daar even heen voor een kop koffie..
En tot mijn stomme verbazing stonden daar (naast dat Shell-station !!!) 2 snellaadpalen (elk 2 x 50 kW DC + 1 x 43 kW AC).
Van de discussies op dit Renault-forum heb ik begrepen dat een AC-laadpaal technisch veel simpeler is dan een DC-laadpaal.
Ik vermoed dus (sinds mijn recente ervaring, zie boven) dat de gebruikelijke 2 x 50 kW DC palen
als goedkope toegift ook altijd een 43 kW AC aansluiting (zullen) hebben.
Als dat vermoeden (= hoop) juist blijkt (in de nabije toekomst)
blijf ik voorlopig toch nog maar doorrijden met mijn 22 kWh accu.
En anders ruil ik Zoë over een jaar ofzo in voor een nieuwe auto met een grotere accu.
Al dan niet van Renault.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 37
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 19 jan 2018
- Laatste bezoek: 23 jun 2023 10:59
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
De zeldzame Shell-stations waar laadpalen staan kan je overdag toch niet laten. De Shell sukkels (en veel bedrijven helaas) plaatsen ze vlak bij de ingang. Resultaat bij Shell: of een bouwvakker busje op de laadplek, of een leasebak met uitlaat. Ik zal daarom altijd naar Fastned of Allegro gaan.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 3
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 10 apr 2015
- Laatste bezoek: 03 dec 2023 18:52
- Actief als: particulier
- Locatie: Breda
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Van Fastned heb ik begrepen dat zij zich zouden richten op uitbreiding langs de snelwegen hier en in heel Europa .
Maar onlangs hebben ze in samenwerking met Albert Heijn ook een stadssnellader geopend in Tilburg.
Shell gaat nu langs de provinciale wegen snelladers plaatsen ,voor de meeste mensen dus ook dichterbij en met de koffie en het broodje en de toiletten zal het waarschijnlijk een flinke concurentie gaan worden voor Fastned.
Voor ons elektrische rijders dus een gunstige uitbreiding van het aantal snelladers zeker als er bovendien een prijsverschil zal ontstaat in de prijs zoals nu met de benzine prijs het geval is tussen de snelweg en provinciale weg stations.
Shell boycotten mag natuurlijk maar Renault kunnen toch ook niet boycotten omdat ze nog heel veel benzine slurpers verkopen.
Ben nog steeds benieuwd naar de huidige prijs per kWu bij Shell en het betaalsysteem.
Maar onlangs hebben ze in samenwerking met Albert Heijn ook een stadssnellader geopend in Tilburg.
Shell gaat nu langs de provinciale wegen snelladers plaatsen ,voor de meeste mensen dus ook dichterbij en met de koffie en het broodje en de toiletten zal het waarschijnlijk een flinke concurentie gaan worden voor Fastned.
Voor ons elektrische rijders dus een gunstige uitbreiding van het aantal snelladers zeker als er bovendien een prijsverschil zal ontstaat in de prijs zoals nu met de benzine prijs het geval is tussen de snelweg en provinciale weg stations.
Shell boycotten mag natuurlijk maar Renault kunnen toch ook niet boycotten omdat ze nog heel veel benzine slurpers verkopen.
Ben nog steeds benieuwd naar de huidige prijs per kWu bij Shell en het betaalsysteem.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht