Sven-ZOE schreef:Goedemiddag,
Sinds 2 maanden ben ik eigenaar van een ZOE (2013). Als hij rijdt, rijd hij heerlijk. Echter.
Ik heb op het forum al veel gelezen over problemen met laden, de een heeft vooral problemen met snelladen, de ander een enkele keer een rode neus en moet dan resetten. MIjn probleem bestaat er uit dat ik niet zo nu en dan een rode neus + accu kan niet laden heb, maar dat ik dat bijna elke dag heb. En zeker in iets van 75% van de gevallen dat ik wil laden. Het type paal maakt eigenlijk niet uit. Meestal kan ik het probleem wel oplossen door te resetten (of door meermalen te resetten), maar irritant is het wel.
Als ik kijk naar mijn bereik, is dat meestal (koude dagen vanzelfsprekend uitgezonderd) ruim boven de 120km, soms boven de 130km.
Thuis hebben we geen laadstation, de laadpaal is aangevraagd bij de gemeente.
Ik heb dit probleem sinds dag 1 en de ZOE is al enkele malen weg gesleept. De dealer kan / wil er niets mee doen.
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Eerst zorgen dat je alle updates hebt (o.a. De slim laden update etc) en ga langs een Z.E. Dealer.
Ik heb gisteren bij 3 van de 4 laadpalen ook helaas problemen gehad op een andere manier dan normaal, misschien herkend iemand het?:
Begint met laden, ik loop weg en blijkt later maar 1-2% te hebben geladen, laadpaal LED-ring is geheel uit (in plaats van geel, rood, blauw) en in sommige charging-apps staat die paal dan wél op “rood”/storing.
Vervolgens doe ik de deur van auto open en dan zie je “- - controleren” staan. Maar de auto zelf schiet niet in storing en dus geen rode neus, en lijkt te “wachten” op de laadpaal.
Dit is bij schiphol aan de 1e laadpaal zo gegaan, daarna bij de 2e in den haag, vervolgens aan een 3e zelfde type laadpaal 20m verderop in den haag wel (nog maar even)kunnen laden, maar in schiedam bij de 4e gebeurde weer hetzelfde bij een laadpaal waar ik tot voorheen nog géén problemen heb gehad.
Snelladen ging die dag wél zonder problemen, op een enkele laadstart van Fastned na (opnieuw proberen via app en deed het toen wel)
Morgen moet de auto naar de dealer, vraag ik het gelijk even na
**edit**
Het makkelijkst is het als je een lokale laadpaal hebt waar je ook problemen krijgt en hem daar te laten testen. Dat is wat ik ook nog ga doen als ik de problemen nog heb na de batterij upgrade.
Bij het thuis laden heb ik weer geen echte problemen, Tot nu toe dan.