RudyH schreef:Vandaag bij 3 Fastned stations geladen waaronder het probleem laadstation de Slenk. (Voor oude Zoe's) Ik had goede hoop dat het laden hier goed zou verlopen gezien ik een nieuwe lader heb gekregen.
Helaas,
Moet toch maar een steek sleutel in de auto gaan leggen om de accu los te koppelen. De foutmelding duurt echt lang voordat ie weg is. In Haps nog minuten lang moeten wachten voordat de melding verdween en ik kon laden. #Ikbenbijnathuis
Is het inmiddels bij jou of andere mensen opgelost?
Ik heb al updates, een nieuwer type bcb(was niet defect), laadslurf en toebehoren gehad.
Hier een verhaal en kopie van mijn post op tweakers:
Helaas net slecht nieuws gekregen van Renault Nederland..
Wij bezitten een Renault Zoe (quickcharge) uit 05-2014 en hebben helaas snellaadproblemen bij o.a. Fastned en andere snelladers die (
meestal maar niet altijd) aan een middenspanningsnet zijn aangesloten.
De oorzaak volgens Fastned en RenaultNL was toen
De Zoe BCB niet genoeg of een krachtig genoeg ontstoringsfilter zou hebben om harmonische verstoringen uit het net te filteren.
Zodra we moeten snelladen (op 43kW AC dus voor deze Zoe) komt het vrij regelmatig voor dat de auto bij een hoge laadstroom er mee stopt.
Zo ziet het er dan uit:
Doet hij dit drie keer achter elkaar dan gaat de auto in storing en moet je de auto +/- 30min afsluiten+uit zetten voordat je ergens anders (ook een langzamere laadpaal dus) weer opnieuw kan proberen.
(snellader en auto proberen het 3x daarna pas krijg je een ''Rode neus'' aan de voorkant wat duid op een laadfout/storing)
Vorig goed gesprek met Renault NL:
Renault heeft via de Z.E. dealer al eens de gehele BCB, laadstekker en toebehoren vervangen met een bijbehorende update die het zou moeten oplossen, dat heeft helaas niet gewerkt en als toevoeging stopt de auto nu al na 3x proberen met laden en schiet in storing, wat eerst niet het geval was.
Een maand of +/- twee geleden heeft Renault Nederlands (enkel) telefonisch toegezegd dat
als ze het probleem niet kunnen oplossen voordat de 41kWh batterij er is, dat ze ons een speciale aanbieding zouden doen betreft het upgraden naar de nieuwe batterij zodat wij met onze wekelijkse ritten en vervoersbehoefte niet zo'n last zouden hebben van deze problemen in de praktijk. (Familie/vrienden wonen net buiten bereik Renault Zoe) Hier waren wij dus erg blij mee!!
Nieuwe batterij is er (bijna):
Recent ben ik te weten gekomen dat er dus zeer binnenkort al 41kWh batterij upgrades aan zitten te komen maar helaas had ik nog niets van Renault NL gehoord.
Met deze reden had ik dus Renault NL weer gevraagd contact op te nemen met mij betreft de gemaakte afspraak. Vandaag heb ik dus met Iemand van Renault Nederland aan de telefoon gesproken en kreeg een heel ander verhaal te horen
Reactie Renault Nederland in het kort:
''Helaas zijn de snelladers geen Renault Z.E. gecertificeerd laadpunt. Het probleem ligt enkel bij de laders, laders die te ver weg staan van de centrale geven dus problemen. De Zoe is technisch gezien prima en er is niets mis en de auto schiet in storing voor uw veiligheid en de auto.
Tevens zie ik zie geen notities van uw laatste gesprek over de speciale aanbieding m.b.t. de nieuwe batterij maar dat probeer ik nog uit te zoeken. Het enigste wat ik nu kan zeggen is dat u met een nieuwe batterij die 3500euro kost waarschijnlijk nog steeds laadproblemen heeft''
Conclusie op het moment en de praktijk:
De auto is volgens Renault gewoon goed en niets mis mee. Er is geen oplossing maar Renault zegt nog steeds met o.a. Fastned samen te werken (dat hoor ik al een jaar lang..) Ondertussen zit ik nog steeds opgescheept met een Renault Zoe die niet fatsoenlijk kan snelladen
Ik heb ook voorgesteld dan Renault dan zelf maar snelladers moet neerzetten. De Ac 43kW stekker word momenteel enkel door de Renault Zoe gebruikt bij snelladers.
Momenteel probeer ik een paar % bij te laden voordat de auto in storing schiet zodat ik de volgende snellader kan halen, waarbij ik nauwlettend in de gaten hou of de auto al 1, 2 of drie keer de fout in gaat (zodat die niet in storing schiet en ik 30min stil moet staan zonder laden..)
Ergens deze dagen gaat de Zoe ook weer naar de dealer voor een standaard servicebeurt en zal dan uiteraard ook het e.e.a. weer navragen.
Ergens kan ik rust vinden dat we over een paar jaar maar een Tesla moeten kopen zodra de Model 3 een tijdje op de markt is o.i.d.