Laadpaal ervaringen (openbaar)

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.
Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 365
Lid geworden op: 18 jun 2014
Laatste bezoek: 04 jan 2025 14:33
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door daf55 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Je had qua lading makkelijk Amersfoort of 't Harde kunnen halen!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jdgh72
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jul 2014
Laatste bezoek: 29 mei 2019 09:57
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door jdgh72 »

Ik was onderweg naar Lelystad, een laadbeurt was absoluut onnodig. I.v.m. met de eerdere vermelding in deze draad van 22kW laders van Ecotap bij McDonalds ben ik die lader daar gaan testen. Geen 22kW dus. Zelfs geen fraaie zuil. Leek mij wel nuttig informatie @martijnEV i.v.m. de vermeldingen op www.ac-lader.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014
Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door VanAssen »

Laadpaal ECOTAP in parkeergarage Scheveningen Bad.
Veel op en neer lopen en deurtje open en deurtje dicht. :fp:
Schermafbeelding 2015-08-30 om 21.42.41.png
De reis ging prima met Fastned en TNM heen en terug als tussenlader. :thumb:

Heen 't Harde (max) en Knorrepot (deel).
Terug Bijleveld (max) en Bornheim (deel).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 20
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004
Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door renault15.17 »

In Scheveningen heb ik ook slechte ervaringen. Er staan wel veel oplaadpalen, maar diverse hebben me een "rode neus" gegeven destijds.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014
Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Nivve »

Gemeente lisse maakte reclame met een gratis laadpaal die niet gratis bleek te zijn. Stond verkeerd op de website.
Na de rekening van TNM maar achteraangegaan, want ik gebruikte hem als thuislaadpaal en dan wordt het erg prijzig (gewoon 0,35 ct per kwh).
Dan had ik toch meer op werk geladen, gezien dat gewoon gratis is :cry:

Opvallendst is nog dat het ding er al twee jaar staat en er nog geen plug-in heeft geklaagd (terwijl het toch aardig druk begint te worden). De gemeente had nog nooit eerder gehoord dat de site niet klopte (het is nooit gratis geweest). :think:
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015
Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door OlafH »

Vrijdag wilde ik laden bij een paal hier in de buurt. Staan er 2 ICE's geparkeerd. Dikke baal, want ik moest even snel sap hebben. Algemeen politienummer gebeld op 0900-8844 en de situatie uitgelegd. Vervolgens hebben zij het telefoonnummer bij de kentekens gezocht en die mensen verzocht de auto te verplaatsen. Binnen 5 minuten stond ik te laden!

Fantastische service en wellicht beleid bij de politie om het zo te doen. Ik kom het wel vaker tegen, dus 0900-8844 staat nu in mijn snelkies nummers :-)
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

Vandaag twee keer geladen bij de nieuwe snellader in Tiel, bij tankstation Total Dijkhuizen in Tiel, de enige (werkende) snelader in rivierenland. De lader is een ABB, zoals keurig op ac-lader staat.

Heenweg: CanZE is medogenloos: 19A (ipv 60) op de pilot, max 13kW. Dat was niet leuk, kon ik echt niet gebruiken. Gauw naar binnen, ten minste even melden. Mensen daar super aardig (truckstop-station), maar konden er weinig anders mee dan het opschrijven. Na een paar minuten kwam zoon binnenlopen dat de resttijd sterk was teruggelopen. Terug, opnieuw CanZE, gaf nu 32A aan (22kW). Beter, maar niet best. Er stond geen andere auto (geen load balancing met DC). Is dat ook jullie ervaring met de ABB´s, langzame opbouw?
Screenshot_2015-10-13-16-34-03.png
Terugweg. Ik kwam uit de richting Nijmegen, het was al donker, volgde blind de stom-stom (ja. erg stom). Vooral ook omdat ik vanwege bovenstaande grap zeer dun geladen had. NIET DOEN!!! Je eindigt op een doodlopende weg (Medelsestraat), blijf op De Diepert. Ik kwam echt binnen "struikelen" op de laatste electronen. Lader aangesloten. Rode neus, rood, niet eens oranje display :shock: . No fun. Familie naar de broodjes gestuurd, alles afgekoppeld, de 5 minuten truc. Ik was er niet gerust op, neus werd meteen weer rood toen ik de kabel er in stak. Lader was happy, maar auto nam geen stroom af. Ik klik op de afstandsbediening om de deuren open te maken, en ja hoor, klik-klak-fluit. In een keer :dance: Niet meer met CanZE gekeken, ik zag ons al gestrand en was ook hongerig en de tent ging 20 minuten later dicht. Gevoelsmatig ging het redelijk op tempo. Na die 20 minuten zat er 60% in, een kWh of 10, 12, dus ergens tussen de 30 en 36 kW. Dat kan er mee door.

Tankstation gaat om 8 uur inde avond dicht, maar de lader staat op een open terrein, zij het dat het industrieterrein slagbomen heeft. Mevrouw wist me echter te vertellen dat die niet dichtgaan. ITT wat op een paar websites staat, werkt de lader wel degelijk met een gewone RFID pas (mijn TNM werkte).

ps: aangepast op chargemap
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



12Charge
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 apr 2015
Laatste bezoek: 24 aug 2017 12:06
Actief als: professional

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door 12Charge »

Mijn ervaringen met de Lolo's o.a. bij ValkHotel Heerlen.

Vanuit Maarsbergen naar Hoensbroek en terug. Afgelopen maandag met de Zoe naar Hoensbroek gereden en gebruikgemaakt van de Fastned service op de heenweg. Geen probleem.
Echter in Hoensbroek was niet direct een (werkende) laadpaal te vinden, dus werd ik verwezen naar V.d.Valk in Heerlen. Daar aangekomen bleek de snellader voorzien te zijn van een stekker voor een hybride auto, en de twee Lolo's die ernaast stonden zijn niet bruikbaar voor n Zoe (na 5 minuten nog op controleren aansluiting). Nog 8 km te gaan op de meterstand, en op naar de laadpalen bij een buurtsuper in de nabijheid (5 km). Daar aangekomen bleken de "oude" laadpalen nauwelijks te reageren op de Zoe, maar gelukkig stonden er twee laadpalen met elk 2 aansluitingen. Uiteindelijk deed er maar 1 aansluiting wat hij moest doen, de Zoe bijladen.
Ondertussen heeft die terugreis mij wel 3 uur gekost om een werkende laadstekker te vinden, maar dat noem ik een leermoment voor de volgende reis.

Overigens vreemd dat bij een niet functionerende laadpaal en een lege accu, ik volgens de wegenwacht altijd via de aanbieder van de laadservice een auto-ambulance moet regelen. Dat mogen zij niet, want je mag alleen met (technische) pech bellen. Daar sta je dan met een lidmaatschap van minimaal 25 jaar, en nauwelijks gebruikt natuurlijk.

Maar goed, uiteindelijk ben ik met behulp van diverse app's en zoeken naar snelladers om 00.15 weer thuisgekomen in Maarsbergen. De totale terugreis heeft met bijladen en omrijden 6 uur geduurd, helaas. Oh ja, je kunt bij Strijp-S in Eindhoven nog gratis laden naast gebouw SX met n blauwe laadpaal (22 kW werkend).

Zijn er mensen die de laadcapaciteit (lees snelheid en functioneren) van laadpalen bijhouden in een overzicht? Blijkt wel handig, voor iemand die veel onderweg is door Nederland en daarbuiten.

Groet,

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015
Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door OlafH »

Je kunt als je leeg staat altijd Renault Route Service bellen, die brengen je naar de dichtstbijzijnde laadpaal. Die service zit in je huurcontract van je accu. Dat ANWB lidmaatschap heb je met een vrij nieuwe Zoe niet zoveel aan volgens mij...
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

http://www.ac-lader.nl en Chargemap.com en app zijn bronnen die up-to-date info geven.
Je bent toch een hele batterij snelladers voorbij gereden. Je wilt natuurlijk op locatie laden, maar veiligheidshalve even wat laden op een zekere locatie voor een onbekende bestemming is aan te bevelen. Kwartiertje laden bij Fastned of TNM aan de A2 geeft je de gewenste flexibiliteit.
image.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014
Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Luc Weide »

GertjanVB, Hoe krijg ik zo'n fantastisch kaartje op mijn R-Link ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



12Charge
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 apr 2015
Laatste bezoek: 24 aug 2017 12:06
Actief als: professional

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door 12Charge »

Goedemorgen Gertjan en anderen,

Bedankt voor jullie opmerkingen, zal nog ac-lader op mn telefoon zetten. Ik ben op de heenweg inderdaad langs een aantal snelladers gereden, was niet nodig om bij te laden. Op de terugweg heb ik uiteindelijk, nadat ik bij die paal in Heerlen weer was bijgeladen, ook gebruikgemaakt van enkele snelladers. Mede om de mogelijkheid van de 'oude' versie Zoe om 43 kW te kunnen laden, heb ik voor de Zoe gekozen. Het is m.i. de enige betaalbare functionele volledig elektrisch aangedreven auto, na de Tesla dus. 11 kW laden duurt mij te lang als ik onderweg ben, vandaar.

Vandaag heb ik ook een rondje Nederland (Utrecht, Gorinchem, Rosmalen, Eindhoven en terug), dus dat is uitstekend te doen.
Je kan binnenkort met 'onze m.12charge.nl' als abonnee een laadstekker reserveren 30 minuten voordat je op plaats van bestemming bent. Vooralsnog alleen op laadpalen van BeCharged, in 2016 ook op andere laadpalen. Wel handig als er van afhankelijk bent. Hebben jullie nog tips hoe je dat zichtbaar kan maken dat een stekker + parkeerplaats gereserveerd is?

Groet,

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013
Laatste bezoek: 08 mar 2018 20:30
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MarcoZE »

Lijkt me een frustrerende ervaring, gereserveerde laadpalen. Je komt aan rijden, denkt ha de paal is vrij, blijkt dat toch niet zo te zijn als je uitstapt. Anders rijd je gelijk door naar de volgende.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bitman
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2015
Laatste bezoek: 07 jan 2016 22:37
Actief als: particulier
Locatie: Redhill, UK
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door bitman »

@MarcoZE; helemaal mee eens :thumb:

hier in the UK is een gang (SpeakEV) om tot max 30 min aan een fast charger (ala Electric Highway) en je er dan af te booten met een app; ChargeDump of gewoon de plug er uit te trekken (als het mogelijk is) en dit dan als een standaard te handhaven. nog even en de honkbal knuppels komen tevoorschijn, of eerst schieten en dan vragen ala US...
BMW i3

Your hurry is NOT my problem; think MPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

@lucweide: gaat niet lukken ben ik bang.
Zou wel moeten kunnen, maar R-link lijkt op dood spoor te zitten
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014
Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Luc Weide »

@GertjanVB:
Zit de HELE R-Link op dood spoor, of alleen het EV-gedeelte ?
En als het alleen maar het EV-gedeelte is, is dat dan omdat die R-Link sukkels niet KUNNEN, of niet WILLEN ?

Persoonlijk zou ik al heel blij zijn, als ik op de TomTom-kaart zou kunnen AAN (en UIT) vinken:

- Renault Truckservice (vooral UIT)
- Pompstations (vooral UIT)
- oplaadpalen 3,7 kW (volgens oplaadpalen.nl)
- oplaadpalen 11 kW (volgens oplaadpalen.nl)
- oplaadpalen 22 kW (volgens ac-lader.nl)
- oplaadpalen 43 kW (volgens ac-lader.nl)

En als TomTom dat WEL kan leveren,
dan ben ik graag bereid een los apparaat te kopen en op mijn dashboard te zetten. :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013
Laatste bezoek: 13 jun 2017 20:41
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door erijder »

Gisteren laadkalender moeten achterlaten bij park plein Den Haag. The new motion / lolo had een paar uur gewoon geladen, maar zodra ik auto deur opendeed, sloeg lolo af en kabel vast. Na bellen met park (bel new motion) en bellen the new motion (bel qpark) uiteindelijk iemand van qpark erbij. Eerste wat hij vroeg: u heeft zeker een Renault. Gisteren ook al raak met deze lader.
De stroom lag van de lolo af, maar deze kreeg hij er niet meer op. Kabel bleef muurvast in de ''muur" zitten. Telefoon nummers dus maar uitgewisseld en voor de derde keer deze avond 'THE new motion' gebeld.
Ik was al nooit erg blij met de lolo's. Traag en ik heb vaak 'rode neus' gehad met die dingen. Maar dit slaat wel alles! Waarom geven die dingen de kabel niet vrij als de stroom er af slaat? Met een veer en elektromagneet lijkt mij dit toch eenvoudig te regelen?
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

Al die connectoren hebben "motorssloten": motortje heen, motortje terug. Dus zonder stroom is vast inderdaad vast. Ik zeg niet dat het GOED is, ik zeg dat het zo is, Ik snap niet waarom de stroom er niet meer op kon, de Lolo geeft dan in zijn reset meteen het slot vrij. Dus of de beste man kon de zekeringautomaat niet vinden, of hij sloeg meteen weer af. In het laatste geval: zat de auto nog aangekoppeld? Zo nee, dan heeft het natuurlijk niks met de Zoe te maken maar heeft de installatie een aardfout waardoor de automaat niet wil inschakelen.

Zoals ik al in het andere draadje zei: ik vind die Lolo's (met EV boxen als goede tweede) ellendedingen, maar steekproef van één gebruiker, niet zo representatief.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013
Laatste bezoek: 08 mar 2018 20:30
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MarcoZE »

Vandaag geladen bij Safaripark Beeksebergen. Er staat een dubbele EV box met vreemd genoeg een Schuko 230v aansluiting en een Mennekes aansluiting. De Mennekes aansluiting is 11 kWh dus na 2 uurtjes een leuke elektrische safari kunnen doen.
ImageUploadedByTapatalk1445632473.937661.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013
Laatste bezoek: 13 jun 2017 20:41
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door erijder »

@zoe2go, yep, de automaat sloeg steeds direct terug als hij de stop er op wilde zetten. Zoe was toen ( uiteraard) al los gekoppeld. Ben het eens met je opmerking over de lolo's en EV boxen. Ik heb precies dezelfde ervaring. Vaak problemen met lolo gehad en regelmatig met ev box. Daarnaast zijn de lolo's traaaaag.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 605
Lid geworden op: 11 jan 2015
Laatste bezoek: 21 jan 2025 16:39
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Sordone »

Zaterdag 7-11 geprobeerd te laden bij de Ericastraat 2, 6581 BX Malden bij een 22Kw paal van Ecotap. Pas werd herkend maar laden werd gestopt met "Controleer laadpaal". Bij telefonisch contact met helpdesk blijkt dat bij de laadpaal de zekering eruit vloog. Led's knipperde niet meer elke 10 seconden en paal communiceerde op noodstroom. Waarschijnlijk is de laadpaal door de gemeente voorzien van 3x 25 A zekeringen maar stond de paal op 22KW. :oops: Ecotap ging het bij de gemeente laten controleren. De hardware moet dus allemaal goed in lijn staan om te kunnen werken. Maar altijd handig zo'n Zoe als testauto...
Gelukkig was dit een test en wist ik dat er bij de Horst 3 in Malden een goed werkende 22KW laadpaal zit op 300 meter van deze paal. :dance: Hier al vaker geladen en binnen 10 minuten was ons accu tekort aangevuld. Deze laatste laadpaal kan in ac-lader.nl.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

Ik zie op Chargemap beide niet staan, wel Horst 11, maar die staat als 2 x 11kW. Ik gebruik zelf bijna uitsluitend ac-lader :dance: maar probeer wel elke lader die ik tegenkom op chargemap te zetten. Misschien een idee? Zal maar net iemands redding zijn.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 605
Lid geworden op: 11 jan 2015
Laatste bezoek: 21 jan 2025 16:39
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Sordone »

MIjn favoriete app is Next Charge. https://play.google.com/store/apps/deta ... arge&hl=nl en die heeft alle drie in Malden. De Horst 16 is inderdaad 11KW.
Manueel toevoegen is niet te doen en chargemap loopt erg achter. Openchargemap en lemnet is beter op dit punt met het automatisch linken naar laadproviders en/of e-clearing.net.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

Dank @Sordone voor de tip. Maar bij mij deed de website het niet eens, Chrome en Firefox geprobeerd. Ik heb de App nog niet geprobeerd, maar ik ben dan maar zo vrij geweest deze twee aan Chargemap toe te voegen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MartijnEV »

Huh?!? Dit nog nooit bij Fastned meegemaakt.
Na 15 minuten vol power laden opeens deze melding...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MartijnEV »

En twee minuten later hervat het laden weer, helemaal uit zichzelf! Ook nog nooit eerder meegemaakt.

Had ik CANZE maar bij me, dan kon ik misschien wat 'achter de schermen' kijken wat er aan de hand was.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bitman
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2015
Laatste bezoek: 07 jan 2016 22:37
Actief als: particulier
Locatie: Redhill, UK
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door bitman »

misschien even een pause om de batteries af te koelen :?: of een spike in het laadpaal network :?:
BMW i3

Your hurry is NOT my problem; think MPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MartijnEV »

Ja dat zou kunnen. Ik vermoed een hoge temperatuur van de batterij: veel kilometers gereden gisteren, pedaal bediend met enige pit, met twee snellaadstops onderweg. Vermoedelijk weinig tijd voor de batterijcellen om af te koelen. Ik hoorde de 'vliegtuigfans' achterin de Zoe zachtjes blazen en dat duidt meestal op hoge batterijtemperaturen.
Helaas had ik CANZE niet bij me, dan had ik de celtemperatuur kunnen checken.

Het meest vreemde is dat de storing zich uitzichzelf herstelde. Dat heb ik bij de Zoe nog niet eerder meegemaakt. (Normaliter moet dan eerst een hele 'regendans' gehouden worden om zo'n storingsmelding opgeheven te krijgen.)
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door zoe2goe »

We moesten maar eens een scherm maken met al die interne temperaturen en fans. Zo veel wensen, zo weinig tijd...... Wisten jullie trouwens dat de Zoe de airco zo kan schakelen dat de batterij echt met gekoelde lucht wordt aangeblazen? De batterij heeft een eigen evaporator! In de Fluence en Kangoo zijn dat nog peltier elementen, maar dat is kinderspel vergeleken met deze slimme oplossing.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door PieterZoe »

Ik meende dat ook al gezien te hebben in een van de schema's maar durfde het niet te geloven. Die actieve koeling is daarmee idd erg smart !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 605
Lid geworden op: 11 jan 2015
Laatste bezoek: 21 jan 2025 16:39
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Sordone »

Vandaag een tripje naar Tolkamer gedaan en dus een laadpaal in de buurt uitgezocht. Kom ik bij de laadpaal in de Tolstraat om 12:48 uur, staat er een ICE maar deze was niet in overtreding door het bord erbij. Maar dit heb ik nog nooit gezien in EV land, iemand anders ? Een zielige poging om een openbaar laadpunt te realiseren waar je weinig mee kan als EV'er overdag.
Uiteindelijk doorgereden naar Emmerich waar ik gratis met 22KW kan laden met mijn SWD-AG kaart. :dance:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 mar 2015
Laatste bezoek: 06 okt 2021 20:09
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door cosmiccarbon »

Nooit eerder gezien maar dit is een duidelijk gevalletje school haal- en brengtijden. Dan willen er nog weleens parkeerproblemen zijn...
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bitman
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2015
Laatste bezoek: 07 jan 2016 22:37
Actief als: particulier
Locatie: Redhill, UK
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door bitman »

een ervaring in Duitsland...

BMW i3

Your hurry is NOT my problem; think MPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014
Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door BB-One »

Is er ook een samenvatting? ;-) maar ik heb een paar stukjes gekeken, als ik het goed begrepen heb gaat hij dus zonder laadkabel op weg en heeft er dan over dat je een range extender nodig hebt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bitman
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2015
Laatste bezoek: 07 jan 2016 22:37
Actief als: particulier
Locatie: Redhill, UK
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door bitman »

nee, hij heeft het meer over hoe omslagtig het laden is voor de gewone mens.
je hebt RFID cards / smartphone APPS and what ever nodig. en de enne RFID card werkt niet op de andere charge point etc.
zijn punt is dat als we echt het EV rijden gemakkelijk willen maken dan zou het laden het zelfde moeten zijn als nu met de ICE. met een credit card op zak kan ik door heel Europa rijden en zonder problemen tanken bij elke tank station. dat zou ook mogelijk moeten zijn met EV rijden! :discuss:
BMW i3

Your hurry is NOT my problem; think MPG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

In Nederland geen probleem. In Europa werkt TNM aan uitbreiding van haar netwerk door bestaande laders aan hun betaalsysteem te koppelen, maar dat is dus alleen TNM. Fastned heeft plannen om laders te bouwen in Duitsland. Voor alle laders kom je nu terecht bij Plugsurfing. Verder lijkt Duitsland zich meer richting mobiele betaalapps te ontwikkelen en gewoon betalen met je bankpas.
Dus wel nog een divers zich ontwikkelend landschap, wat inhoud dat je je toch een tikje moet voorbereiden voor je je in onbekend terrein begeeft, maar zeker niet onmogelijk. Dus bovenstaand verhaal komt van de stichting open deur.
Wil je een leuke inkijk in de engelse situatie moet je de 2 ½ durende video van Aloam bekijken op YouTube. Hij gaat van Aberdeen naar Londen vv in zijn Zoe
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht