kvs temperatuurmeter kangoo 1.4 rn

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Plaats reactie

Topic author
chriskangoo
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 02 jul 2012 15:40
Actief als: particulier

kvs temperatuurmeter kangoo 1.4 rn

Bericht door chriskangoo »

Hallo,

De waarde van mijn temperatuurmeter is vreemd;

Rechts van snelheidsmeter, dus zonder toerenteller, bouwjaar 2000 1.4 rn (schaalverdeling zonder cijfers)

De meter staat op bedrijfstemperatuur boven het midden, zeg maar tegen het dikkere streepje aan, tussen midden en driekwart. Ook zit er beweging in, welliswaar millimeters, opvallend dat ie warmer aangeeft bij 120, dan wanneer ik langzamer rijdt....

Koppakking is vorig jaar vervangen, massastrip is vervangen, vd week nieuwe thermostaat, onder de kap werkt alles naar behoren..., goede circulatie, bij openen thermostaat alles goed warm. Ik heb met dop van het reservoir de boel ontlucht, geen resultaat...

Vraag: Kwestie van minpool 15 min. loshalen en resetten? massastrip loshalen? Of is de waarde van de meter ok (dus dikkere streepje 90 graden, op ongeveer driekwart?). Mechanisch ben ik redelijk handig, electronica is abakadabra.... BVD!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
chriskangoo
3-posting-rookie
3-posting-rookie

Re: kvs temperatuurmeter kangoo 1.4 rn

Update;

Na het vervangen van thermostaat blijkt dat het systeem druk opbouwt; Dus, warm lopen = steeds minder kvs in reservoir, dop loslaten komt ie weer terug maar steeds onder niveau, met warme motor. Na steeds ontluchten zelfde probleem.
Ik vraag mij af of de ontluchtingsnippel op de thermostaat naar boven zit? Of worse; cilinderkoppakking, of gescheurd...
Ik weet niet of bij het vervangen van de pakking de kop is afgeperst, en als, dat meneer de dealer dit heeft geweten?

De meter blijft vrolijk tussen half en driekwart staan, normaal? Ik denk dat de beweging in de meter wordt veroorzaakt door temp.schollelingen door luchtdruk... Zaterdag naar de garage, nu maar hopen dat thermostaat en pom het houden, blijven ontluchten dus....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
chriskangoo
3-posting-rookie
3-posting-rookie

Re: kvs temperatuurmeter kangoo 1.4 rn

Update;

Weer wijzer;

retourslangetje lekte; vastgezet, nog geen verlies kvs gezien. Ik ben blijven ontluchten, deze keer met verwarming op max, heeft geholpen, temp loopt niet meer zo hoog op. Verder de minpool los gehad; geen resultaat, Meter blijft iets te hoog, lijkt door bewegen een massaprobleem. Temperatuur van vin ed. gewoon goed.
Koppakking bleek in garage slecht gerepareerd. Lekt/ zweet aan de achterkant (2 sporen). Merk dit niet met het verlies, kan dus oud zijn, of een spoor wat ergens anders vandaan komt....? Even idgh. Valt iig. binnen de marge, dus niet uit elkaar halen... Zit mij toch niet lekker; Auto komt van dealer (v-waard), waar ook de reparatie van de koppakking is uitgevoerd, vlak voor aankoop. Diverse problemen gehad..... Nu maar rustig aankijken, en ook weer rondkijken naar wat anders....
Deze kan dus op slot....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen