Kraken/piepen in stuurinrichting?

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie

Topic author
Bart
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Kraken/piepen in stuurinrichting?

Bericht door Bart »

Zo hallo allemaal,

Nog maar weer eens een vraagje over mijn Twingo.
Ik rijd elke dag zo'n 200km met het gebakje en het bevalt goed...nu is het zo dat er na het stuk rijden op de snelweg een soort piepend/krakend geluid ergens uit het vooronder komt als ik licht aan het stuur draai (te horen als ik stil sta).
Als ik dan na een dag werken wegrijd, is het weer weg.
Ik heb geen idee wat dit is. Ik heb drie weken geleden een set nieuwe velgen met winterbanden laten monteren in de voorgeschreven maat. Verder is er niets aan de auto gebeurd wat dit zou kunnen veroorzaken.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Mvg,
Bart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Bart
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door Bart »

Blijkbaar nog niemand een idee wat dit geluid kan veroorzaken...
Maar eens vragen bij de volgende beurt dan.

Tevens nog een vraagje wat jullie ervaringen zijn met de remmen van de Twingo (van de serie tot 1998 )?
Ik rijd hoofdzakelijk snelweg met het gebakje en moet zeggen dat de remmen nou niet echt vertrouwenwekkend overkomen...de remweg is soms schrikbarend lang als ik van zeg 100 km/u moet remmen voor remmende voorliggers...met een matig tot sterk verhoogde hartslag tot gevolg soms.

Is dat normaal, of moet ik eens laten kijken naar de remmen? (bij aflevering in februari nieuwe schijven en blokken, achter weet ik het niet...)

Groet, Bart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mark
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 18 feb 2017 19:18
Actief als: particulier

Bericht door mark »

beste Bart

ik heb zelf ook een twingo (maar dat wist je al van de vorige keer) wat betreft jouw vragen
1 het piepen van de stuurinrichting is bij mijn twingo ook soms ergens bij de moter maar ook wel onder de controle lampjes komt dus wel vaker voor

2 wat betreft de remmen heb vaak om de 25000 km nieuwe blokken nodig of erder met te vaak nieuwe schijven roestvorming op de schijven apk afkeurpunt. Ik heb ook de ervaring dan je het rem pedaal hard moet in trappen om toch enigsinsgoed te kunnen remmen hoe het een en ander komt heb ik ook geen idd van.

ik heb wel eens wat gehoord over dat men er renault 5 gt turbo rem klauwen, schijven en blokken op heeft gezet.

Maar ik weet niet als dat zo past misschien wel een goede vraag aan iemand die hier meer over weet en dat wel eens heeft opgezet.

zou er zelf ook wel meer over willen weten als dat er op past.

gr mark

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen