Hoi allen,
Hierbij de beloofde update: Eergisteren probeerde ik via Mijn ING ervoor te zorgen dat ik de auto kon pinnen. Helaas kon dat niet boven EUR 5000,- dus besloot ik maar alvast het volledige bedrag over te maken naar de verkoper. Keurige bevestiging gekregen dat ze het geld uiteraard snel terugstorten mocht de koop niet doorgaan. Gisteren werd ik gebeld door de verkoper: of ik even tijd had voor een slecht nieuws telefoontje

De radio was ingebouwd, maar bij het verplaatsen binnen de garage was er een andere auto tegen "mijn" auto gekomen. Dus nu is de voorbumper beschadigd. Uiteraard wordt dat zsm hersteld, maar het gevolg was wel dat het afleveren van de auto uitgesteld moest worden. De verkoper stelde direct voor dat de bezichting/proefrit vandaag wel door zou gaan, en ze dan de auto zsm bij mij thuis zouden bezorgen. Best netjes, aangezien dat 2 uur rijden is.
Ik ben de moeilijkste niet, dus ik ben akkoord gegaan en heb mijn ouders even afgebeld; een taxi had ik immers niet meer nodig

Dus vanmorgen met pleegzoon in een geleende auto gestapt en naar Zeeland gereden. Bij de betreffende Renault dealer kreeg ik (lekkere koffie en) verdere uitleg: ze hebben drie filialen en ze hadden "mijn" auto even naar een ander filiaal vervoerd om daar de radio in te bouwen/activeren en het onderhoud + APK uit te voeren. Dit aangezien ze daar meer monteurs beschikbaar hadden tijdens de vakantie periode. Alleen bij dat filiaal is er een andere auto tegen de bumper gebotst, waardoor er een kras op zit en (het kapje op) de linker sproeier van de xenon koplamp afgebroken is. Ik kreeg direct de toezegging dat aanstaande maandagochtend direct een schadeherstel bedrijf uit die regio gebeld wordt en de bumper opnieuw gespoten wordt. Voordeel daarvan is dat een andere kras (die er blijkbaar al op zat) dan ook weg is. Uiteraard wordt ook (het kapje van) de sproeier vervangen en de radio is wel ingebouwd maar hun computer kon de activatie nog niet afronden. Die punten worden allemaal opgelost voor het uitleveren komende week.
Vervolgens heb ik een proefrit gemaakt. De auto blijkt keyless entry te hebben (deuren openen en motor starten met keycard in broekzak) en dat was een aangename verrassing want dat stond niet op hun advertentie. De auto rijdt erg soepel, stil en vlot. Wel kwam er een boordcomputer melding over een leeg batterijtje in een afstandsbediening (wordt verholpen door de verkoper) en we vonden een paar kleine blauwe sleuteltjes sleuteltjes in de asbak (vermoedelijk van de vorige eigenaar, de verkoper gaat hem bellen). Onderweg heb ik op alle knopjes even gedrukt, de navigatie gebruikt (vrouwenstem met heel zacht volume, dat moet ik nog even zien te wijzigen), alle ramen open, achteruit rijdend parkeersensoren getest, airco aan, etc. Zoals inmiddels duidelijk mag zijn weet ik niets van auto's, maar zover ik kan inschatten werkt alles prima.Ook heb ik even de onderhoudsboekjes doorgebladerd en zover ik het begreep heeft de auto alle beurten netjes gehad.
Toen we terug kwamen bij de verkoper was het eigenlijk allemaal snel geregeld: de auto had ik immers al betaald dus hij hoefde alleen nog even een kopie van mijn rijbewijs tbv de tenaamstelling. Want natuurlijk heb ik de auto gekocht

We hebben afgesproken dat ik updates ontvang en ze hopelijk de auto woensdag bij mij thuis voor de deur zetten.
Vervolgens zijn we naar het strand gereden en hebben we nog een leuke middag aan het strand gehad. Zelfs de zon werkte mee en zwemmen in de zee was hartstikke lekker (en het was ontzettend rustig vanwege de mindere weersvoorspelling). Al met al dus een leuke dag gehad en ik ben nu de trotste eigenaar van een Renault (die alleen nog even aan de andere kant van het land staat

)
Bij thuiskomst bleek de postbode geweest te zijn en nu staat dus mijn poetsset van Meguiar (inclusief shampoo, klei, wax, etc) al klaar. Dit wordt de eerste auto die ik met de hand ga wassen, dus ik ben heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Ik zal zeker tzt een fotootje in het "Mijn Renault" topic zetten!