Beste Renault liefhebbers,
Ik bezit al heel lang een Escape 3.0 DCI uit 2005.
Zijn eerste motor had koelproblemen, hierdoor kotste hijz zijn koelvloeistof via de dop op de accubak en was de computer onder de accubak nat geworden.
Uiteindelijk heb ik er een motor van een Vel Satis die de modificatie in het koelsysteem had in laten zetten en loopt de auto netjes. Na veel electische problemen met koelfan en computer is er na een donor auto te hebben gekocht en heel veel van de bekabeling en de sensors op de kachelkraan te hebben gewisseld loopt de auto goed.
Temperatuur staat op 5 blokjes als hij warm is. Echter af en toe, soms wel en vaak niet, zit er te veel vloeistof in de expansietank. Hij is wel 20x ontlucht, dat is niet het probleem. De monteur waar hij nu staat denkt NIET dat het de koppakking is omdat de auto niet rookt, hij geen koelvloeistof verliest en er geen sporen van olie of uitlaatgassen in het koelsysteem aanwezig zijn. Ik zou met deze auto aankomende week een reis van 2000km willen maken maar twijfel toch heel erg.......
Tip en soortgelijke ervaringen zijn welkom!
Alvast dank!!
Koeling Espace 3.0dci 2005
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17 mar 2019
- Laatste bezoek: 26 jun 2020 09:51
- Actief als: particulier
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 20 aug 2013
- Laatste bezoek: 06 okt 2019 21:26
- Actief als: particulier
- Locatie: Eindhoven
Re: Koeling Espace 3.0dci 2005
Het zal wel gezakte cilinderbussen hebben waardoor er compressie in het koelsysteem komt.
Dat is een zwakte van de de phase 1 motoren 2002-2005 p9x701.
Moet je wel opletten dat expansievat niet gescheurd is door de hitte van de turbo onder.
Als er een lekje is dan gaat ie druk bouwen en gaat ie koelvloeistof uitspugen.
Heb zo een Espace gehad met de zelfde probleem echter had ik altijd de kachel op 26° Als het warm was raam open zo hielp ik de blok niet warm te lopen.
En heb wat kms mee gereden.
Ik moest wel regelmatig de dop van het vat losdraaien zodat er lucht uit gaat.
Dat is een zwakte van de de phase 1 motoren 2002-2005 p9x701.
Moet je wel opletten dat expansievat niet gescheurd is door de hitte van de turbo onder.
Als er een lekje is dan gaat ie druk bouwen en gaat ie koelvloeistof uitspugen.
Heb zo een Espace gehad met de zelfde probleem echter had ik altijd de kachel op 26° Als het warm was raam open zo hielp ik de blok niet warm te lopen.
En heb wat kms mee gereden.
Ik moest wel regelmatig de dop van het vat losdraaien zodat er lucht uit gaat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 229 Weergaves
-
Laatste bericht door Biko
-
- 4 Reacties
- 383 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 8 Reacties
- 1735 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 245 Weergaves
-
Laatste bericht door de mon
-
- 5 Reacties
- 439 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 57 Weergaves
-
Laatste bericht door HarrieOCI
-
- 3 Reacties
- 276 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic