Kent iemand deze Grand Espace?

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
seninha
lid
lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 08 aug 2016 07:33

Kent iemand deze Grand Espace?

Bericht door seninha »

Wederom, na een tijd mee gestopt te zijn, ben ik rond aan het kijken voor een Grand Espace (2003 tot 2005)

Na veel gelezen te hebben over alle motor types ben ik er uit dat :

-het een 2.2 diesel wordt MITS deze een nieuwe motor+turbo heeft.
- of een 3.5 V6 op LPG

Ben de eerste optie veel tegen gekomen,maar of ze zijn niet naar mn zin qua uitrusting of ze hebben geen automaat.

Van de tweede optie (en stiekem vind ik dat toch de mooiste :wink: ) ben ik nu eentje tegen gekomen uit 2004 op LPG.
Het gaat om een Grand Espace Initiale, welke volgens verkoper een N.A.P stand heeft van 212.000 km.

http://list.auto-commerce.nl/view/autop ... &template=

Nou vraag ik me af of iemand van deze forum de auto kent? En verder, wat zijn de dingen waar ik op moet letten als ik een testrit ga maken.
Als ik zo lees moet deze type Espace een beest zijn.Heb 5 jaar lang met een Mercedes ML 3.2 V6 op LPG gereden en dat beviel erg goed.
Rij nu een Audi Allroad 2.5 TDi V6. Opzich is dit een top wagen, maar kan toch niet wennen aan hoe oa de bak werkt (te traag in mijn ogen).
Verder wordt de ruimte IN de auto erg krap met drie kids :wink: Vooral als we op stap willen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 5770

Re: Kent iemand deze Grand Espace?

Bericht door Verwijderd 5770 »

Hoi,

Schitterende auto zo te zien... Voor de kids is het een hele verademing in de espace.. :dance:
Ik ken deze auto niet hoor ... Je moet toch een beetje geluk hebben als je een tweedehansje koopt.

Mijn broer dacht voor de betrouwbaarheid een avensis te kopen uit 2005. Altijd goed een japanner, zei die nog
Nooit meer dus ... wat een drama .De ene manakement na de andere en nu zo erg dat hij hem van ellende maar weer probeert te verkopen.
Ik heb voor de aanschaf van mijn espace de garage opgebeld waar de auto was onderhouden. Perfecte auto :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 09 feb 2025 11:27
Actief als: particulier

Bericht door Renier »

Prachtige wagen zo te zen, vooral dat panoramadak, lijkt me een goede keus.

En die motor is vele malen betrouwbaarder dan de 2.2 dci :thumb:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
seninha
lid
lid

Bericht door seninha »

hagro: Hoe ben je achter gekomen bij welke garage de auto werd onderhouden? Heb je dat uit het onderhoudsboek toen je de auto bekeek?

Vind het zelf verder een hele mooie Espace.Op de foto dan want ben nog niet langs gereden.
Motor type bevalt me eigenlijk het meest.
Mits deze een LPG installatie aan boord heeft :wink:
Ben zelf gaan kijken wat een LPG installatie tegenwoordig kost en heb tot nu toe 5 offertes ontvangen, deze gaan van ruim €1800 naar €2400.

Audi gaat van de week in de verkoop en als die weg is hoop ik mijn slag te kunnen slaan.
En wat die Avensis betreft, elke auto heeft wel zijn mankementen.Je moet het alleen treffen.

Ik weet nog toen ik mijn Mercedes ML kocht ik op het Mercedes forum te horen kreeg dat deze ERG onbetrouwbaar was, en dat de automatische bak het niet langs zou houden.

Heb uiteindelijk 5 jaar mee gereden op LPG, zonder enig grote probleem, en met heel veel plezier. :D
Heb trouwens nog een andere vraag:

Heeft een Espace standaard een kleuren navigatie? Want soms zie ik fotos van navigatie systeem en dan zie ik alleen maar tekts in blauw tinten. Maar dan zie ik weer eentje met full color maps?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

bijtelling
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 10 sep 2014 12:09
Actief als: particulier

Bericht door bijtelling »

Voor minder geld heb je een V6 zonder LPG met minder km en ook gewoon Initiale uitvoering. Dan zelf een LPG erin. Misschien de verstandigere keuze, motor schijnt toch wat meer te lijden van het rijden op LPG..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
seninha
lid
lid

Bericht door seninha »

Voor minder geld minder kilometers ben ik ze nog niet tegen gekomen.
Met minder kilometers (rond 150.000) heb ik ze gezien tussen de € 7500 en €9500.
En dan komt nog de installatie bij.

Maar ik blijf wel zoeken. daarom heb ik ook offerte's aangevraagd voor het inbouwen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 5770

Bericht door Verwijderd 5770 »

Hoi,

inderdaad tijdens de testrit direct gekeken in de onderhoudspapieren.. daarna thuis de garage gebeld en die stonden mij netjes te woord...
Scheelt wel hoor.. het heeft mij in ieder wel geholpen. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen