Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Het viel me vandaag op tijdens 'actief' rijden dat het soms verschrikkelijk lang duurt voordat mijn Zoe met TomTom contact maakt met de server. Omdat TomTom HD op mijn iPhone daar ongeveer 20 seconden voor nodig heeft snap ik niet dat het in mijn Zoe soms 20 minuten of langer moet duren (!):
- Afgelopen zaterdag was de A1 afgesloten vanwege dat ongeluk met die bussen; TomTom in de Zoe riep vrolijk dat ik de A1 op moest termijn mijn iPhone me over Utrecht adviseerde. Niet handig omdat mijn iPhone geen rekening kan houden met resterende afstand qua accu's.
- Vandaag stond ik vrolijk in de file die ik had kunnen ontwijken als Tom Tom me gewaarschuwd had
Wie (h)erkent dit en belangrijk; wie weet een oplossing of workaround??? Kan ik iets forceren?
IMG_0906.JPG (2).JPG
IMG_0907.JPG
IMG_0908.JPG (2).JPG
IMG_0910.JPG (2).JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Hallo Arnold. Ik heb een Clio met R-link en heb ook last gead dat Live het niet deed. Dit bleek achteraf gekomen te zijn doordat ik in het instellingen menu onder geavanceerd de 'verkeersbron' op alleen HD traffic had gezet. Na terugzetten op automatisch (HD traffic of TMC) werkte Live services weer. Waarschijnlijk een bug. Geen idee of dit een workaround is voor jouw probleem?
Succes! Keesjan.
Hoi Arnold,
Zeer herkenbaar en absoluut hetzelfde probleem. Ik wil hier al een tijdje over bellen met Renault maar nog niet toe gekomen. Ik vind de oplossing van KeesJan ook niet optimaal. Je krijgt dan waarschijnlijk de eerste 20 minuren TMC verkeersinformatie, via de radio. Mijn ervaring met die info is dat ie nogal eens onbetrouwbaar is, ik heb liever de HD traffic informatie, waar ik ook nog eens voor betaal.
Hmmmm, er komt nu wel sneller informatie. Heel snel. De vraag is echter hoe weet jij of dit 'gewone' TMC informatie is of HD traffic? Hoe kun je dat beoordelen?
Lijkt het ook alsof het gehele systeem nu wat sneller is? Of is dat schijn?
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Goede Tip, wist ik niet. Ik had hetzelfde probleem en dacht ook dat de dualmode niet meteen HD traffic zou installeren. Heb wel het idee dat het tegenwoordig beter gaat.
Ja, idd. Ik zie de files en info en connectie gaat tegenwoordig goed. het werkt dus. In de instellingen staat iets van "automatisch bepalen" bij de optie tussen HD Services en TMC.
@maartenbeke Het is inderdaad even zoeken, maar hier komt 'ie:
Menu -> Systeem -> Pijltje naar rechts (2de scherm van systeem) -> Instellingen. Daar vind je bijv. Netwerk, GPS etc. Als je Netwerk oproept moet daar Verbonden staan (+ wat aanvullende info.)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Nog steeds krijg ik bij updates van de software in mijn auto de melding dat 0% is gedaan.
Nu zie ik in mijn contracten de volgende melding:
Pack remote services is in behandeling.
ik heb de garage al gemaild (4 en 8 april, dus snel zijn ze niet) en...
Mijn TomTom Traffic en Dig Services vervalt per 19-05, verlengen lukt niet daarom maar het pakket TomTom Traffic en Digital Services gekocht.
Factuur ontvangen en het staat nu in de R-Link Store vermeld: nieuwe Traffic en Dig Serv per 19-05, en...
Wij hebben op midden november ‘24 een handtekening gezet onder een bestelorder voor een Iconic 5 met alle mogelijke opties. Het zou onze eerste nieuwe auto worden na het behalen van het rijbewijs, zo’n 32 jaar geleden…Voor ons...
Ik zal me even voorstellen voor ik mijn vraag stel.
Mijn naam Rini en heb onlangs een Renault Megane 2.0 cte GT gekocht via een veiling. :hammer_head
Het was een grote gok dat wel. Het lijkt of de auto nog nooit bij een Renault...
Mijn espace IV 3.5 V6 Initiale uit 2009 geeft sinds het koudere weer van afgelopen weken de melding: ESP controleren. Samen met het lampje voor slipgevaar. Het gevolg is dat de auto weliswaar goed start, maar niet harder dan 10 kilometer per uur...
Heb een probleem met mijn [Renault Kangoo 2010, Motorcode K4MA7 (1.6 16V) Benzine.
Het probleem begon bij een storing met in de display (controleer remmen). Dus had ik de Kangoo laten uitlezen bij de Renault Dealer. Die kwamen uit...