Is het nou een MPV of een John Deere. Onderwerp is opgelost
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 27 jan 2025 21:43
- Actief als: particulier
Is het nou een MPV of een John Deere.
Ook zo klaar met de midlife crisis van de Austral? Want is het nou een MPV of een John Deere.
Ik reed altijd in comfort modus en wat een gezeik is dat. Schakelt te laat maakt herrie en auto schokt steeds bij het overgaan van Benzine en EV. Tevens vroeg ik me af of het in de binnen stad wel voordeliger is om alleen op benzine te rijden. Ik rij nu al een week in de sport stand en moet zeggen. Het is een hele andere auto. Schakelt op tijd en verbruik is tussen 3,7 en 5,5 bij 50 km per uur. Wanneer je gebruik maakt van de cruise control dan gaat die over op de EV en tijdens het laden hoor je hem nauwelijks. Dus klaar met het gezeik ga over naar Sportmodus en voel de power
Ik reed altijd in comfort modus en wat een gezeik is dat. Schakelt te laat maakt herrie en auto schokt steeds bij het overgaan van Benzine en EV. Tevens vroeg ik me af of het in de binnen stad wel voordeliger is om alleen op benzine te rijden. Ik rij nu al een week in de sport stand en moet zeggen. Het is een hele andere auto. Schakelt op tijd en verbruik is tussen 3,7 en 5,5 bij 50 km per uur. Wanneer je gebruik maakt van de cruise control dan gaat die over op de EV en tijdens het laden hoor je hem nauwelijks. Dus klaar met het gezeik ga over naar Sportmodus en voel de power
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 23 jan 2025 18:23
Re: Is het nou een MPV of een John Deere.
thanks, ik ga dit ook eens proberen. Zeker met het koude weer lijkt het inderdaad wel een tractor ja.
Hide post links |
-
Hoor graag wat jij er van vindt
Hide post links |
-
Sport lijkt inderdaad iets beter te zijn dan de Comfort stand. Maar Eco lijkt ook beter te zijn dan Comfort... Ik ga nog wat meer testen.
Wat is jouw verbruik trouwens? Ik heb de auto nu een paar maanden en zat op 5,4 maar met het koude weer zit ik nu op 5,7-5,8. Een collega van mij rijdt 4,0-4,5, de verkoper zei dat hij 4,3 met zijn Austral reed.
En voor de goede orde: ik rij veel snelweg, maar wel vrij rustig naar mijn idee.
Hide post links |
-
Inderdaad ik rij ook op 5.0. Liever meer benzine dan voor schut staan. Tevens scheelt het met het probleem van de benzine in de olie. Iemand al iets gehoord. Zou eind november nieuws komen.
Hide post links |
-
@rteske ik heb er nog eens op gelet. Het belangrijkste verschil met de sport-stand is dat hij de accu vol gooit en dan de generator afschakelt of in ieder geval veel minder vermogen afneemt. De motor gaat dan min of meer als een conventionele motor werken en dan loopt hij gewoon rustiger. Bij mij schakelt hij van volledige tractormodus naar rustiger lopen bij 58 km/u in comfort modus, 54km/u in eco en sportstand. Maar dat kan ook aan de buitentemperatuur liggen.
Ik ben heel benieuwd of er nog een update komt en wat die inhoudt.
Ik ben heel benieuwd of er nog een update komt en wat die inhoudt.
Hide post links |
-
Inderdaad heb ik ook. Ik rij in sportmodus z'n 600km.
In comfort modus kan die makkelijk op 48kmp schakelen. Dan halen we veel meer km er uit.
In comfort modus kan die makkelijk op 48kmp schakelen. Dan halen we veel meer km er uit.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut