Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ook zo klaar met de midlife crisis van de Austral? Want is het nou een MPV of een John Deere.
Ik reed altijd in comfort modus en wat een gezeik is dat. Schakelt te laat maakt herrie en auto schokt steeds bij het overgaan van Benzine en EV. Tevens vroeg ik me af of het in de binnen stad wel voordeliger is om alleen op benzine te rijden. Ik rij nu al een week in de sport stand en moet zeggen. Het is een hele andere auto. Schakelt op tijd en verbruik is tussen 3,7 en 5,5 bij 50 km per uur. Wanneer je gebruik maakt van de cruise control dan gaat die over op de EV en tijdens het laden hoor je hem nauwelijks. Dus klaar met het gezeik ga over naar Sportmodus en voel de power
Sport lijkt inderdaad iets beter te zijn dan de Comfort stand. Maar Eco lijkt ook beter te zijn dan Comfort... Ik ga nog wat meer testen.
Wat is jouw verbruik trouwens? Ik heb de auto nu een paar maanden en zat op 5,4 maar met het koude weer zit ik nu op 5,7-5,8. Een collega van mij rijdt 4,0-4,5, de verkoper zei dat hij 4,3 met zijn Austral reed.
En voor de goede orde: ik rij veel snelweg, maar wel vrij rustig naar mijn idee.
Inderdaad ik rij ook op 5.0. Liever meer benzine dan voor schut staan. Tevens scheelt het met het probleem van de benzine in de olie. Iemand al iets gehoord. Zou eind november nieuws komen.
@rteske ik heb er nog eens op gelet. Het belangrijkste verschil met de sport-stand is dat hij de accu vol gooit en dan de generator afschakelt of in ieder geval veel minder vermogen afneemt. De motor gaat dan min of meer als een conventionele motor werken en dan loopt hij gewoon rustiger. Bij mij schakelt hij van volledige tractormodus naar rustiger lopen bij 58 km/u in comfort modus, 54km/u in eco en sportstand. Maar dat kan ook aan de buitentemperatuur liggen.
Ik ben heel benieuwd of er nog een update komt en wat die inhoudt.
Nog een "ontdekking" (nou ja...) - bij koude motor gaat de auto in tractormodus, maar als je de ventilatie uitschakelt dan niet. Hij draait dus de motor warm om de binnentemperatuur te kunnen verhogen. Als ik de ventilatie uitzet tot ik een minuut of 5 onderweg ben, dan is de motor op natuurlijke wijze warm gedraaid en loopt hij rustiger en zuiniger.
@3r1k. Werkt inderdaad. Maar kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Die tractormodus moeten ze gewoon uit de programmatuur halen. Dan maar iets langzamer op temperatuur van de motor. Overigens veel met John Deere gewerkt, maar die motoren liepen een stuk rustiger/soepeler.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut